انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: وزارت علوم در آستانه انتخابات مراقب ورود فتنه‌گران به دانشگاه‌ها باشد/ لزوم جبران کاه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مسئولان وزارت علوم باید مراقب باشند در آستانه انتخابات مجلس فضا برای ورود فتنه‌گران به دانشگاه باز نشود و عملکردی داشته باشند که مردم به آنها نمره قبولی بدهند.

وزارت علوم در آستانه انتخابات مراقب ورود فتنه‌گران به دانشگاه‌ها باشد/ لزوم جبران کاه 1


لطف‌الله فروزنده عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: انتظار می‌رود در سال جدید تحصیلی همه کسانی که در رابطه با تولید علم مسئولیت دارند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و تلاش کنند تا در سال تحصیلی پیش رو شاهد شتاب گرفتن تولید علم باشیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: وظیفه تولید کردن علم در کشور ما به عهده وزارت علوم است و مسئولان این وزارتخانه باید شرایطی را فراهم کنند تا علم تولید شود.

وی اظهار داشت: واقعیت این است که رشد تولید علم ما متوقف شده و کاهش پیدا کرده است که این مسئله باید جبران شود و همه مسئولان باید برای جبران این موضوع تلاش کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: برای تولید علم باید محیط دانشگاه به محیط علمی، محیط درس و بحث و محیط آزاداندیشی تبدیل شود نه اینکه محیطی برای سیاسی باشد.

وی تصریح کرد: نباید اینگونه باشد که در دانشگاه یک جریان و تشکل سیاسی بواسطه نزدیکی با دولت هرکاری که می‌خواهد انجام دهد و به تشکل‌های دیگر اجازه فعالیت داده نشود باید در دانشگاه‌ها عادلانه برخورد شود.

فروزنده خاطرنشان کرد: محیط علمی، محیطی است که نخبگان در آن قضاوت می‌کنند و آنها انتظار عدالت و رفتار منطقی دارند. وزارت علوم باید خیلی مراقبت کند و اجازه ندهد مسائل حاشیه‌ای جلوی تولید علم را بگیرد و فضای دانشگاه را آلوده کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری افزود: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم و در این شرایط وزارت علوم و مسئولان نباید اجازه دهند دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی شوند.

وی گفت: پرهیز از سیاسی بازی در دانشگاه به این معنی نیست که دانشجو سیاسی نباشد. دانشجو باید بینش سیاسی داشته باشد، دشمن را بشناسد، تلاش کند انتخابات پرشورتر برگزار شود و سعی کند در رابطه با حاکمیت ارزش‌ها و گفتمان امام (ره) تلاش کنند.

فروزنده یادآور شد: مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید مراقب باشند در آستانه انتخابات مجلس فضا برای فتنه‌گران باز نشود و عملکردی داشته باشند که مردم به آنها نمره قبولی بدهند و بگویند وزارت علوم در راستای حاکمیت ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/