انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دلایل حذف واژه «غیرانتفاعی» از عنوان مؤسسات آموزش عالی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: واژه «غیرانتفاعی» در عنوان مؤسسات آموزش عالی و آئین‌نامه‌های اساسنامه آن سبب کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش شده بود.

دلایل حذف واژه «غیرانتفاعی» از عنوان مؤسسات آموزش عالی 1



مجتبی شریعتی‌نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه افراد سرمایه‌گذار در بخش آموزش عالی این سرمایه‌گذاری را با هدف رشد علمی انجام می‌دهند و به دنبال سودآوری چندانی نیستند، گفت: راه‌های بسیاری برای سودآوری هست و اگر افراد به دنبال سودآوری باشند سرمایه خود را در بخش آموزش عالی هزینه نمی‌کنند بنابراین افرادی که در این بخش هزینه می‌کنند به دنبال رشد کیفی علمی هستند.

وی افزود: البته وجود واژه «غیرانتفاعی» بر روی موسسات آموزش عالی در اساسنامه این موسسات سبب شده بود تا سرمایه‌گذاران مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش نباشند زیرا بر اساس این اسانامه اگر فعالیت فرد سرمایه‌گذار به طور مثال به دلیل فوت متوقف می‌شد تمام سرمایه به وزارت علوم منتقل شده و به وراث فرد سرمایه‌ای تعلق نمی‌گرفت و به همین دلیل سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش نداشتند.

معاون آموزشی وزارت علوم عنوان کرد: حتی برخی موسسات که شرایط انحلال را دارند به دلیل اینکه سرمایه آن‌ها از دست می‌رفت زیر بار انحلال نمی‌رفتند و این مساله با کیفی شدن آموزش عالی منافات داشت.

شریعتی‌نیاسر ادامه داد: با حذف واژه غیرانتفاعی از عنوان موسسات آموزش عالی، نظارت بر این موسسات بیشتر می‌شود و سرمایه‌گذاران نیز با انگیزه کیفی شدن آموزش عالی به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌پردازند.

انتهای پیام/