انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ثبت بیش از 2 هزار شرکت دانش بنیان در عرصه علوم پزشکی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: بیش از 2 هزار شرکت دانش بنیان در عرصه علوم پزشکی ثبت شده که اگر در قالب یک برنامه ریزی مدون به کار گرفته شوند یک قابلیت ارزشمند برای استمرار پیشرفت‌های حوزه علوم پزشکی در کشور به شمار می‌روند.

ثبت بیش از 2 هزار شرکت دانش بنیان در عرصه علوم پزشکی 1


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت همراه امروز از مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو  پاستور ایران واقع در استان البرز بازدید کردند.

مخبر دزفولی در این مراسم طی سخنانی گفت: جایگاه انستیتو پاستور از نظر قدمت و سابقه فعالیت علمی در کشور کم نظیر و شاید بی نظیر است.

 وی افزود: همه ما موظف هستیم تا از این جایگاه منحصر به فرد حفاظت کنیم و سعی کنیم تا این جایگاه بیش از پیش ارتقاء پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از راهکارهای حفاظت از جایگاه انستیتو پاستور معرفی خدمات این نهاد به سلامت و بهداشت کشور در طول چند دهه اخیر است.

مخبر دزفولی گفت: نباید اجازه دهیم تا رقبای کشورمان در منطقه جایگاه علمی ما را تصاحب کنند و باید به دورانی بازگردیم که واکسن‌های تولید شده در انستیتو پاستور در سطح منطقه غرب آسیا متقاضیان فراوانی داشت.

وی افزود: البته با توجه به تجربیاتی که در طول بیش از دو دهه اخیر در عرصه پیشرفت علمی و فناوری به دست آورده‌‎ایم، این موضوع قابل تحقق است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در عرصه و تولید علم، نگارش مقاله  علمی و ثبت آن در پایگاه معتبر لازم است ولی کافی نیست و این مقالات حتما و باید به فرآورده‌های علمی دارای ارزش اقتصادی تبدیل شوند تا بتوانیم بگوییم که چرخه تولید علم در کشور تکمیل شده است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به گزارش ارائه شده توسط رئیس موسسه تحقیقاتی انستیتو پاستور گفت: همانگونه که در گزارش رئیس موسسه تحقیقاتی انستیتو پاستور نیز مورد اشاره قرار گرفت، سازوکار شرکت‌های دانش بنیان و به کارگرفتن توانایی بخش‌‌های خصوصی و تعاونی، سازوکار مطمئن و توانمندی است.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیش از 2 هزار شرکت دانش بنیان در عرصه علوم پزشکی ثبت شده و مشغول فعالیت هستند.

دکتر مخبر دزفولی ادامه داد: این تعداد شرکت دانش بنیان اگر در قالب یک برنامه ریزی و سیاستگذاری مدون و منظم به کار گرفته شوند یک قابلیت خوب و ارزشمند برای زمینه سازی و استمرار پیشرفت‌های حوزه علوم پزشکی در کشور خواهند بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: مراکزی مانند انستیتو پاستور می‌توانند با سرمایه گذاری بیشتر بر  موضوع تحقیقات و پژوهش و جذب فارغ التحصیلان نخبه و تبدیل این نخبگان به پژوهشگران قابل و توانمند از طریق ارائه مشوق ها و جوائز تحقیقاتی، الگو و سرمشق سایر مراکز تحقیقاتی باشند.

وی افزود: هرچند در برخی از زمینه‌ها در سال‌های اخیر به دلایل و علل گوناگون دچار اُفت و کاهش سرعت در تولید علم شده‌ایم، اما اگر همه توانمندی‌های کشور پای کار بیایند این کاهش سرعت در رشد علمی، قابل جبران است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان در همه عرصه ها از تولید اولیه فرآورده های دانش بنیان تا بازاریابی برای عرضه این محصولات باید به کمک گرفته شوند.

مخبر دزفولی گفت: استفاده بهینه از قراردادهای انتقال فناوری و بومی کردن دانش زیست فناوری در کشور، باید یکی از سرفصل‌های فعالیت موسساتی مانند انستیتو پاستور باشد.

وی افزود: حوزه زیست فناوری از نخستین حوزه‌هایی بود که مورد آماج تحریم‌ها ظالمانه دشمنان ملت ایران قرار گرفت و این نشان دهنده اهمیت این حوزه است.

  عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در عرصه ترویج فعالیت‌های دانش بنیان در بخش زیست فناوری و به طور کلی بخش پزشکی رسانه‌هایی مانند شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران باید بیشتر به کار گرفته شوند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: جایزه ملی و بین المللی زیست فناوری جمهوری اسلامی ایران و یک بورس تحصیلی در این زمینه، به منظور معرفی دستاوردهای کشورمان در این عرصه لازم است.

انتهای پیام/