انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پیام رییس دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال‌تحصیلی جدید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پیام رییس دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال‌تحصیلی جدید 1


دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال‌تحصیلی جدید پیامی صادر کرد.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، متن پیام رییس دانشگاه تهران به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آغاز سال‌تحصیلی جدید را به کلیه همکاران ارجمند، اعضای محترم هیأت‌علمی، کارکنان خدوم و شریف و دانشجویان عزیز، به خصوص دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه تهران تبریک می‌گویم.

دانشگاه تهران در سال تحصیلی گذشته، با همت و تلاش همکاران محترم در همه بخش‌ها، سال موفقی را پشت‌ سر گذاشت و علاوه بر انجام شایسته وظایف معمول خود، توانست در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی جایگاه خود را بهبود بخشد. این افتخار، متعلق به همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تهران است. ما نباید فراموش کنیم که رسالت دانشگاه، آموزش، تولید علم و کمک به توسعه و پیشرفت فناوری‌های نوین در کشور با معیارهای جهانی است؛ چرا که امروز، تولید علم و توسعه فناوری، از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه هر کشور است.

همکاران عزیز و دانشجویان گرامی!

همه ما در دانشگاه تهران باید این جایگاه را مغتنم بدانیم و برای حفظ و ارتقای آن بکوشیم. ارتقای هرچه بیشتر جایگاه جهانی دانشگاه تهران، توسعه تعاملات دانشگاه و جامعه و مشارکت جدی دانشگاه در فرایند توسعه و حل چالش‌های محوری کشور، گسترش همکاری‌های علمی‌ بین‌المللی با دانشگاه‌های معتبر جهان در قالب دوره‌های مشترک، تبادل دانشجو و استاد و انجام طرح‌های مشترک و سرانجام، توجه جدی به کیفیت‌بخشی در آموزش، پژوهش و اشتغال دانش‌آموختگان، از جمله موضوعاتی است که دانشگاه باید برای تحقق آن‌ها، گام‌های جدی و محکمی بردارد. با لطف الهی و همکاری و همدلی همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تهران، مقدمات این حرکت بزرگ فراهم شده و قدم‌های مناسب اولیه در این راه برداشته شده است، اما ادامه این راه، نیاز به تلاش و همت مضاعف دارد تا ضمن افزایش شتاب علمی دانشگاه تهران که رشد و شتاب علمی کشور را در پی دارد، اهداف عالیه دانشگاه نیز محقق شود.

در سال گذشته، بنا به ضرورت، اقدامات متنوعی در دانشگاه صورت گرفت. این اقدامات، هم مهم هستند و هم مهم نیستند؛ مهم‌اند از آن جهت که «کیفیت و بهبود، مرز و پایان ندارد» و باید از روش‌های قانونمند و متنوع استفاده نمود و آن‌ها را مرتباً بهبود بخشید تا اهداف، بهتر محقق شود؛ و مهم نیستند، چون هدف بزرگ دانشگاه، برای همه ما شناخته شده است و در افق آن هدف بزرگ و متعالی که دانشگاه تهران برای خود متصور است، این اقدامات چندان به چشم نمی‌آیند.

آغاز سال تحصیلی جدید، آغاز فصل جدیدی از فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی است. امیدوارم این شروع جدید، با اهداف و انگیزه‌های بزرگ، نشاط و پویایی و همراهی و همدلی قرین باشد و در پایان سال، به ارتقاء و تعالی هرچه بیشتر دانشگاه تهران در همه ابعاد بیانجامد.

مجددا آغاز سال تحصیلی جدید را به کلیه همکاران عزیز دانشگاهی و دانشجویان گرامی تبریک گفته و توفیق روزافزون همه را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام