انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تشکیل ۱۵ گروه جهاد علمی - فرهنگی در دانشگاه‌های لرستان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تشکیل ۱۵ گروه جهاد علمی - فرهنگی در دانشگاه‌های لرستان 1


مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان از تشکیل ۱۵ گروه جهاد علمی-فرهنگی در دانشگاه‌های استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت الاسلام فاطمی نیک در جمع خبرنگاران، گفت: ۱۵ گروه جهاد علمی-فرهنگی در دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد خرم آباد با محوریت دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان به عنوان دبیر و عضویت فعالان علمی و فرهنگی این دانشگاه‌ها تشکیل شد.



وی ادامه داد: از مجموع ۱۵ گروه جهاد علمی-فرهنگی ۱۰ گروه مختص به دختران و ۵ گروه مختص به دانشجویان پسر است.



این مقام مسئول اضافه کرد: این گروه‌ها در سال تحصیلی پیش رو با انتخاب یک موضوع در جهت تحقق دانشگاه اسلامی در سطح دانشگاه خود اقدام به مطالعه، تحقیق و بررسی میدانی می‌کنند.



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان بیان کرد: ۱۵ سوژه جهادی پیشنهادی گروه‎های جهاد علمی-فرهنگی دانشگاههای لرستان در دبیرخانه جهاد علمی و فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور مصوب شده‌اند.



وی اظهار کرد: ترویج الگوی زندگی جهادی بر اساس اندیشه‌های اصیل اسلامی و بستر سازی جهت حضور فراگیر دانشجویان در حرکت‌های جهادی، اصلاح فرهنگ عمومی دانشگاهیان در راستای احیای سبک زندگی ایرانی-اسلامی با محوریت خانواده و ازدواج آسان در سطح دانشگاهیان لرستان و طراحی و اقدام در جهت ارتقاء فرهنگ قرآن و عترت در دانشگاه آزاد خرم آباد به منظور انس با قرآن و تدبر در آیات و روایات از جمله سوژه‌های جهادی هستند که توسط دبیرخانه جهاد علمی و فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور مصوب و در دانشگاههای لرستان اجرا می‌شوند.



فاطمی نیک خاطرنشان کرد: هر یک از گروه‎های جهاد علمی-فرهنگی تشکیل شده در دانشگاه‎های استان در راستای انجام سوژه‌های جهادی خود علاوه بر اقدامات مطالعاتی، تحقیق و بررسی میدانی از قالب‌ها و شیوه‌هایی همچون برگزاری کرسی آزاد اندیشی، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، برگزاری جلسات سخنرانی و مناظره، انتشار نشریه و برگزاری همایش استفاده می‌کنند.



وی با اشاره به اینکه این سوژه‌ها می‌بایست تا پایان فصل پاییز در سطح دانشگاه میزبان عملیاتی شوند یادآور شد: در انتهای زمستان با تجمع تمام گروه‎های جهاد علمی و فرهنگی کشور در جشنواره گردهمایی گروه‎های جهادی علمی و فرهنگی، سوژه‌های اجرا شده بر‌تر معرفی می‌شوند.



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان افزود: در مجموع ۲۵۵ سوژه جهاد علمی و فرهنگی پیشنهاد شده توسط گروه‎های جهاد علمی- فرهنگی حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان در دبیرخانه جهاد علمی و فرهنگی مورد تصویب قرار گرفته‌اند.



فاطمی نیک ادامه داد: گروه‎های جهاد علمی- فرهنگی در راستای اجرای سوژه‌های جهادی خود می‌توانند از اساتید راهنمایی که دارای شاخص‌های علمی فرهنگی، مذهبی و انقلابی هستند استفاده کنند، البته این گروه‌ها می‌توانند از اساتید مستقر در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز به عنوان استاد راهنما استفاده کنند.



وی گفت: دبیران گروه‎های جهاد علمی-فرهنگی حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان اخیرا در دوره شش روزه‌ای که در پردیس فنی مهندسی شهید عباس‌پور ذانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد آموزش‌های لازم در خصوص فرایند مطالعاتی و عملیاتی اجرای سوژه‌های جهاد علمی و فرهنگی در سه محور مساله‌شناسی، معرفت‌شناسی و ماموریت‌شناسی را فرا گرفتند.



انتهای پیام
[left][center][right][justify]
سلام
[/justify][/right][/center][/left]


سلام