انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کاهش تعداد یا ادغام واحدهای پیام‌نور فارس در دستور کار نیست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کاهش تعداد یا ادغام واحدهای پیام‌نور فارس در دستور کار نیست 1


رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: موضوع کاهش تعداد دانشجویان، یک بحث کشوری است و این دانشگاه در فارس، کاهش تعداد واحدهای دانشگاهی یا ادغام آنها را به این واسطه در دستور کار ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، عبدالرسول قرائتی در یک کنفرانس خبری با بیان این مطلب افزود: اگر تعداد دانشجویان پیام‌نور در یک رشته به حدنصاب نرسد، برگزاری کلاس‌ها به‌شکل آنلاین انجام خواهد شد و این مزیتی برای پیام‌نور است.



وی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های اینترنتی مناسب در سراسر استان برای استفاده دانشجویان در تمام شهرها و روستاها از بستر ایجاد شده برگزاری کلاس آنلاین، اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور سال‌ها است که این بستر را ایجاد کرده و اکنون در 30 رشته امکان برگزار کلاس‌های آنلاین را دارد.



قرائتی در عین‌حال با رد این موضوع که دانشگاه پیام‌نور کلاس حضوری ندارد، گفت: این دانشگاه هم کلاس‌های تئوری هم کلاس‌های عملی را به شکل حضوری برگزار می‌کند اما در تئوری، حضور دانشجو اجباری نیست، اگرچه کلاس‌های دوره دکتری، کاملا حضوری برگزار می‌شوند.



وی تاکید کرد که تمام آزمایشگاه‌های مصوب وزارت علوم در دروس مختلف در این دانشگاه برگزار می‌شوند، گفت: طول دوره تحصیل در پیام‌نور حداقل 2 سال و 9 ماه و حداکثر 10 سال برای دوره کارشناسی است.



رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان 2.7 مترمربع است، حد تعریف شده در کشور را 1.7 مترمربع اعلام و اضافه کرد: ما ظرفیت پذیرش 16 هزار دانشجو را داریم که با توجه به نتایج اعلام شده، دو تا سه هزار صندلی خالی خواهیم داشت اما در تکمیل ظرفیت آن را با هماهنگی سازمان سنجش، پر خواهیم کرد.



قرائتی در پاسخ به سئوالی در مورد قطع سرویس ایاب و ذهاب و غذای اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور،تاکید کرد: در اساسنامه مباحثی نظیر سرویس و غذا دیده نشده است.



رئیس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه تاکنون در پرداخت حقوق هیچ یک از اساتید و مدرسان تاخیری انجام نشده است، پرداخت اقساطی حقوق را کاملا رد کرد و در عین‌حال گفت که میزان اضافه‌کار با توجه به کاهش تعداد دانشجو، کم‌تر شده است اما هر واحد بنا به تشخیص رئیس واحد، می‌تواند تا حداکثر 175 ساعت اضافه‌کار پرداخت کند.



انتهای پیام