انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای گسترش روابط بین المللی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای گسترش روابط بین المللی 1


رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه در دولت جدید توجه خاصی به ارتباط با کشورهای دیگر و جذب دانشجوی خارجی شده است، افزود: دانشگاه‌ها در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند و دانشجویان خارجی زیادی جذب کرده‌اند.دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز علاقه دارد در این زمینه فعالیت کند.



دکتر مسعود شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار داشت: در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته،حداقل مدرک مورد نظر کارشناسی است و در نتیجه ممکن است در حوزه‌های کاردانی در کشورهای توسعه یافته طرفدار نباشد به همین دلیل به ذهنمان رسید که کشورهای هم‌جوار در حال توسعه بوده و نیازمند نیروهای مهارتی هستند که اگر بتوانیم آن ها را تامین کنیم به نفع خودمان بوده و باعث درآمد زایی دانشگاه هم می‌شود و این اقدامات بین المللی به خودکفا شدن دانشگاه‌ها کمک می کند.



رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه تاکید کرد: در همین راستا با استاندار خوزستان صحبت شده و قرار شد در شهر بصره مرکز مشترک راه اندازی کنیم و در کردستان عراق دوره‌های خاص راه اندازی کنیم،همچنین مقرر شد در افغانستان رشته ها و دانشکده‌های جدید تاسیس کنیم.



وی در ادامه از برنامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تبدیل آموزشکده به دانشکده خبر داد و گفت:‌ در گذشته دوره های آموزش‌ فنی و حرفه‌ای زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می‌شد، بعدها این دوره ها با یکدیگر تجمیع شدند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد شد.



وی با بیان اینکه دانشکده با آموزشکده تفاوت‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: تعداد دانشجویان در دانشکده بیشتر و کیفیت آموزشی بالاتر است، همچنین دانشکده‌ها دارای هیئت علمی هستند.



شفیعی تاکید کرد: در نامه‌هایی که از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم ارسال شده مسئله تطبیق نام‌ها و سنخیت با آموزش عالی مطرح شده است و اخیرا نامه‌ای از وزارت علوم دریافت کرده‌ایم که در آن از ما خواسته شده شاخص‌های خود برای تبدیل آموزشکده به دانشکده را بیان کنیم.



رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: دانشکده باید دارای حداقل سه گروه و 9 هیئت علمی باشد. هرچند ممکن است ما به جای هیئت علمی مدرس داشته باشیم اما در سیستم آموزشی ما، مدرس همان کار استاد دانشگاه را انجام می‌دهد. به همین دلیل آیین نامه دیگری مبنی بر تبدیل وضعیت یا تطبیق مدرس به هیئت علمی به وزارت علوم ارسال کرده‌ایم.





برگزاری کلاس‌های دختران و پسران در یک ساختمان



دکتر شفیعی در ادامه در مورد تفکیک جنسیتی این دانشگاه اظهار کرد:از آنجائی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گذشته به صورت آموزشکده و زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش بوده و بر اساس سیستم آموزش و پرورش مدارس و آموزشکده‌ها تفکیک جنسیتی بوده‌اند ،این تفکیک ادامه پیدا کرده و در حال حاضر که به مراکز آموزشی بیشتری نیاز است و در عین حال این احتمال وجود دارد که خانواده دختران با تحصیل فرزندانشان در شهرهای دیگر موافق نباشند،لذا پیشنهاد نمایندگان و مسئولین شهر این است که آموزشکده دختران نیز تاسیس شود اما تاسیس آموزشکده نیازمند سرمایه است و چون این امکانات در اختیار نیست در نتیجه پیشنهادی به وزارت علوم ارائه کردیم که اگر ساختمان‌های پسرانه دارای ظرفیت است و در برخی روزها کلاس و آزمایشگاه خالی دارد،مجوز حضور دختران را در همان ساختمان صادر کنیم.



انتهای پیام