انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: قریب به 4000 دانشجو در دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل می‌کنند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قریب به 4000 دانشجو در دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل می‌کنند 1


وزیر علوم در دیدار با خانم دکتر جانینی وزیر آموزش دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا گفت : این دیدار می تواند آغاز خوبی برای گسترش همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور باشد و این نکته که شما اولین مقام ارشد ایتالیا هستید که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرده است نشان از توجه کشور شما به تقویت مراودات علمی و فرهنگی دو کشور دارد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا ،دکتر محمد فرهادی افزود : دو کشور ایران و ایتالیا با داشتن سابقه ای کهن و تمدنی دیرینه می توانند همکاری های دو جانبه مناسبی داشته باشند که الگویی برای روابط با سایر کشورها باشد.

وزیر علوم گفت : هدف و اراده دو کشور گسترش سطح همکاری‌ها است و امضای برنامه های علمی- اجرایی و تفاهم نامه ها بین دو کشور می تواند به تعمیق بیشتر همکاری ها کمک کند در گذشته نیز شاهد سفر رئیس مرکز تحقیقات ایتالیا CNR به ایران و سفر معاون پژوهشی ما به ایتالیا در راستای افزایش همکاری ها بودیم .

وزیر علوم اظهار داشت: در مقطع کنونی به تعمیق و توسعه همکاری های دانشگاهی بیش از همیشه نیاز داریم، ما نیاز به انتقال فناوری های نوین در عرصه صنایع نوین، محیط زیست و کشاورزی داریم و هم اکنون قریب به 4000 دانشجو در ایتالیا مشغول به تحصیل هستند که این دانشجویان مشکلاتی در خصوص انتقال اعتبار مالی و موضوع مسکن دارند که می توان با تشکیل کمیته مشترکی در این خصوص چاره جویی کرد.

خانم دکتر جانینی وزیر آموزش دانشگاهها و تحقیقات ایتالیا نیز در این دیدار با ابراز امیدواری از اینکه در پایان سفر هیئت ایتالیا نتایجی داشته باشیم که راهگشای آینده همکاری های دو کشور باشد گفت: این سفر در پاسخ به سفر دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به ایتالیا صورت می گیرد و در راستای استفاده از افق بین المللی روشن بعد از توافق هسته ای است.

وی با تاکید بر اینکه ایران و تاریخ کهن و گرانبار آن همواره پایگاه مهمی دارد گفت : در همه زمینه های علم و فناوری بویژه تبادل استاد و دانشجو آماده همکاری هستیم .

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، در بخشی از این دیدار دکتر حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گزارشی از وضعیت علم و تکنولوژی در ایران ارائه کرد.

انتهای پیام