انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بودن یا نبودن "سوپراستار"در سینمای ایران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بودن یا نبودن "سوپراستار"در سینمای ایران 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 به گزارش سینماخبر
،نبود سوپراستار مدتی است که در سینمای ایران به چشم می‌خورد و در تناسب با دهه‌های قبل در دهه اخیر جز تعداد محدودی نتوانسته بازیگری را به عنوان «استار» به معنای واقعی به مخاطبان معرفی کند، البته هر سینمایی بنا به شرایط و موقعیت خاص خودش و نیازی که دارد دچار تحولاتی می‌شود که باید آن را پذیرفت اما بیشتر مواقع فیلم‌های ما با وجود سوپراستار توانسته مخاطبان بی‌شماری را به پای گیشه‌ها بکشاند.


قابل ذکر است تعریف ما از ستاره آن بازیگری است که با در دست داشتن تکنیک‌های فراوان بتواند شخصیت‌های مختلف را ایفا کند و نقش او برای مخاطب باور‌پذیر باشد و از طرفی بعد از گذشت سال‌ها از یاد نرفته و به قول معروف امضای او به پای کارهایش باشد. با توجه به این توضیحات به بررسی نیاز و عدم نیاز «سوپراستار» در سینمای ایران و اینکه چرا سینما طی سال‌های گذشته تا به امروز نتوانسته ستاره‌های سینمایی زیادی را معرفی کند، پرداختیم و نظر چند تن از بازیگران را خواستار شدیم.


سینمای امروز پر از سوپراستار است


عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر گفت: سینمای امروز پر از سوپراستار است اما اینکه حرفی برای گفتن داشته باشند، مقوله دیگری است! به هر حال سینمای ایران طی این چند سال مسیری را انتخاب کرد و در این مسیر نیز سوپراستار‌هایی برای خودش معرفی کرد.


وی افزود: مگر سینما حتماً باید سوپراستار داشته باشد. به هر حال هر کسی که در فیلمی کار می‌کند یک استار است، حالا ممکن است یکی نقش کوچکتر و دیگری نقش بزرگتری را بازی کند. پس در کل در کاری که انجام می‌دهند سهیم هستند.


سینمای ما کمتر بر پایه سوپراستار بوده


حسین مهری بیان کرد: به خاطر اینکه سینما کمتر بر پایه سوپراستار و بیشتر بر مبنای مفهوم سینما و خود فیلم استوار شده، این اتفاقات نوید بخش رویدادهای بهتری است.


هزینه‌های بالای ساخت فیلم‌  ریسک پائین‌ تهیه‌کننده


حمید گودرزی عنوان کرد: واقعاً نمی‌دانم که چرا سینما طی چند سال اخیر سوپراستار معرفی نکرده اما به نظر من چون هزینه‌های ساخت فیلم‌ها بالا رفته، ریسک کردن پائین‌تر آمده و اینکه اگر تهیه‌‌کننده بخواهد آدم جدیدی را وارد کند تا حدودی دچار تردید خواهد شد، بنابراین سعی می‌کند از بازیگران قبلی استفاده کند و شاید به این دلیل جوان‌هایی در مقام بازیگری به شکل واقعی سوپراستار به سینما معرفی نشده باشند. 


وی ادامه داد: اما به هر حال با همه تفاسیر تعدادی بازیگر می‌آیند و کار می‌کنند و با توجه به محبوبیتشان از نگاه مردم و فروش فیلم‌هایشان ماندگاری آن‌ها مشخص خواهد شد.