انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: از نکسوس 1 تا نکسوس 6
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سری مقرون به صرفه و باکیفیت نکسوس گوگل، همچون آیفون اپل طی سال‌های متمادی نقش به سزایی در جهت‌دهی به تولید گوشی‌ها هوشمند بازی کرده‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که سری مقرون به صرفه و باکیفیت نکسوس گوگل، همچون آیفون اپل طی سال‌های متمادی نقش به سزایی در جهت‌دهی به تولید گوشی‌ها هوشمند بازی کرده‌اند. این خانواده هرچند به دلایلی فاحش نتوانستند همچون دیگر برندهای مطرح بازارهای مختلف را تحت سلطه خود قرار دهند، با این حال به عنوان یک نقطه مرجع مهم برای تولیدکنندگان اندرویدی عمل کرده‌اند.

بهمن ۱۳۸۸: نکسوس وان؛ محصول مشترک اچ‌تی‌سی و گوگل



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از نکسوس 1 تا نکسوس 6 1

هرچند این روزها این شرکت تایوانی در بازار گوشی‌های هوشمند با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، با این حال اچ‌تی‌سی در گذشته‌ای نه چندان دور به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید محسوب می‌شد به طوری که ساکنین مانتین ویو برای جهت بخشی به تولید محصولات مبتنی بر پلتفرم موبایلی خود تصمیم گرفتند در یک همکاری نزدیک با اچ‌تی‌سی یک گوشی به تمام معنا اندرویدی تولید کنند.

همان‌طور که گفته شد در ابتدای امر هیچ‌گاه قرار نبود سری نکسوس به طور سالیانه تولید گردد و Nexus One نیز بدین منظور طراحی گردیده بود تا اندروید را به مسیر درست هدایت کند و نه چیز دیگر. در ماه‌های اولیه سال 1388 اچ‌تی‌‌سی اولین عضو خانواده نکسوس را با تجهیز به اندروید 2.1، صفحه‌نمایشی 3.7 اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، پردازنده مرکزی 1.3 گیگاهرتزی و دوربین 5 مگا پیکسلی معرفی کرد که در آن زمان به عنوان رقیبی سرسخت در برابر گوشی‌های نوکیا و بلک‌بری محسوب می‌گردید.

البته نکسوس وان از بعدی دیگر وظیفه نمایش قابلیت‌های اندروید نان خامه‌ای را برعهده داشت که برای اولین بار توسعه‌دهندگان با API های جدید آن می‌توانستند اپلیکیشن هایی با رندر سه‌بعدی همچون گوگل ارث طراحی کنند. مدیرعامل سابق سونی اریکسون Bert Nordberg، بعدها ادعا کرد که گوگل در ابتدا قصد همکاری با این شرکت را برای تولید سری نکسوس داشته، اما شرکت متبوع وی دست رد بر سینه مانتین ویوها زده است.

آذر ۱۳۸۹: نکسوس اس؛ محصول مشترک گوگل و سامسونگ



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از نکسوس 1 تا نکسوس 6 1

نکسوس اس کمتر از یک از عرضه نکسوس وان با همکاری شرکت کره‌ای سامسونگ معرفی گردید؛ هدف اصلی آن نمایش قابلیت‌های اندروید ۲.۳ نان زنجفیلی تعیین شده بود، البته بعدها مشخص شد که شرکت سازنده در پس هدف اصلی خود قصد ضربه زدن به فروش آیفون 4 را هم در سر می پرورانده است.

نکسوس اس نسبت به نسل قبلی، به‌روزرسانی‌های چندانی را به خود ندیده بود به طوری که از صفحه 4 اینچی با همان رزولوشن صفحه‌نمایش، تراشه 1 گیگاهرتزی و دوربین 5 مگا پیکسلی استفاده می‌کرد. البته در این محصول حافظه داخلی به 16 گیگابایت افزایش یافت، اما در طرف دیگر شکاف میکرو اس‌دی از روی آن محو گردید. اولین محصول مشترک گوگل و سامسونگ با برخورداری از NFC با قیمت مقرون‌به‌صرفه  ۴۰۰ پوند راهی بازار گردید.




مهر ۱۳۹۰: گلکسی نکسوس؛ محصول مشترک گوگل و سامسونگ



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از نکسوس 1 تا نکسوس 6 1
گوگل پس از آنکه توانست از عرضه نکسوس اس سود شایانی کسب کند، به همکاری خود با سامسونگ برای تولید نسل تازه این سری با نام گلکسی نکسوس ادامه داد. بدون شک گلکسی نکسوس را می‌توان یکی از عوامل موفقیت سری کهکشانی شرکت کره‌ای قلمداد کرد که به عنوان اولین محصول، رابط کاربری اندروید 4 را به همراه داشت.

البته شاید بتوان گلکسی نکسوس را نسخه ارتقا یافته گلکسی اس 2 نامیده که به عنوان اولین تلاش‌های سامسونگ برای رقابت با اپل در بازار گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. این محصول از صفحه‌نمایشی 4.6 اینچی AMOLED با رزولوشن 720 پیکسل استفاده می‌کرد و قلب آن را تراشه‌ای 2 هسته‌ای ۱٫۲ گیگاهرتز در کنار ۱ گیگابایت حافظه رم به تپش در می‌آورد.

از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به دوربین اصلی 5 مگا پیکسلی ارتقا یافته نسبت به نسل قبلی، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و باتری ۱۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که توانست تا اندروید 4.3 به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت کند.




مهر ۱۳۹۱: نکسوس 4؛ محصول مشترک ال‌جی و گوگل



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از نکسوس 1 تا نکسوس 6 1

وظیفه تولید نسل چهارم سری نکسوس که به همین عنوان نام‌گذاری گردیده به شرکت کره‌ای ال‌جی محول شد که در نتیجه آن محصولی برای رقابت با آیفون 5، گلکسی اس 3 و اچ‌تی‌سی وان ایکس راهی بازار گردیده.

هرچند ال‌جی در آن زمان اسم و رسمی در بازار گوشی‌های هوشمند برای خود دست و پا نکرده بود، با این حال موفقیت پرچم‌دار اپتیموس این شرکت باعث گردید که اکثر قابلیت‌های آن به نکسوس 4 منتقل شود. چهارمین نسل از سری نکسوس به صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی با رزولوشن ۷۶۸ در ۱۲۸۰ پیکسل، تراشه ۴ هسته‌ای اسنپ‌دراگون اس 4 با کلاک فرکانس  ۱٫۵ گیگاهرتزی، ۲ گیگابایت حافظه رم، ۱۶ گیگابایت فضای حافظه ذخیره‌سازی داخلی  و دوربینی ۸ مگا پیکسلی تجهیز گردید.

نکسوس 4 جزو اولین گوشی‌های هوشمندی بود به داک شارژ وایرلس مجهز شد و توانست با بهره بردن پیش‌فرض از اندروید 4.1 جیلی‌بیلی و قیمت مقرون به صرفه 300 دلاری سود سرشاری را عاید شرکت سازنده کند. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که نکسوس 4 در بدو ورود به بازار با یک مشکل امنیتی در هنگام اتصال به LTE مواجه گردید که ال‌جی آن را فوراً با انتشار یک بسته به‌روزرسانی رفع کرد.




 مهر ۱۳۹۲: نکسوس 5، محصول مشترک ال‌جی و گوگل



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از نکسوس 1 تا نکسوس 6 1

پس از موفقیت نکسوس ۴، تصمیم گوگل بر آن شد تا نکسوس 5 را هم با همکاری ال‌جی به تولید برساند. این محصول که هنوز هم به عنوان یکی از باکیفیت ترین گوشی‌های بازار شناخته می‌شود، همچون دیگر پرچم‌داران اندرویدی آن سال به تراشه اسنپ‌دراگون 800 تجهیز گردیده و صفحه‌نمایش آن به پنلی 5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی ارتقا یافت.

دوربین نکسوس 5 همچون نسل قبلی به لنزی 8 مگا پیکسلی مجهز شد، با این حال قابلیت لرزش گیر اپتیکال بر روی آن افزوده شد که در کنار 2 گیگابایت حافظه رم، 16 یا 8 گیگابایت حافظه داخلی و استفاده از اندروید 4.4 عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذاشت. این محصول یک ماه پس از معرفی با قیمت مقرون به صرفه 350 دلاری راهی بازار شد.




مهر ۱۳۹۳: نکسوس 6؛ محصول مشترک موتورولا و گوگل



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از نکسوس 1 تا نکسوس 6 1

گوگل که در آن سال موتورولا را زیر سلطه خود درآورده بود، تمام سعی خود را به کار گرفت تا یک محصول باکیفیت که بتواند قابلیت‌های اندروید آب‌نبات‌چوبی را به نمایش گذارد تولید کند. فبلت نکسوس 6 نسبت به نسل قبلی شاهد ارتقا سخت‌افزاری بسیار قابل توجهی بود به طوری پنل صفحه‌نمایش 6 اینچی با رزولوشن QHD و پردازشگر اسنپ‌دراگون 805 تجربه یک دستگاه لوکس و قابل اعتماد را به کاربر القا می‌کرد.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی، ۳ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، باتری ۳۲۲۰ میلی‌آمپر ساعتی که قابلیت شارژ بی‌سیم با استاندارد Qi را بر داشت اشاره کرد. مانتین ویوها این محصول را یک ماه پس از معرفی رسمی با قیمت ۶۵۰ و ۷۰۰ دلاری راهی بازار کردند.




مهر ۱۳۹۴: نکسوس 5 و نکسوس 6

طبق اطلاعات موثق قبلی، نکسوس 2015 شامل دو گوشی رده‌بالا خواهد بود که یکی توسط شرکت چینی هواوی ساخته می‌شود وظیفه تولید دیگری به ال‌جی سپرده شده است.

از جمله مشخصات احتمالی  نکسوس 5 نسخه 2015 می‌توان به صفحه‌نمایشی 5.2 اینچی با رزولوشن QHD، بلندگوهای استریو تعبیه شده در قاب جلویی، دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی مجهز به فالش ال‌ای‌دی، تراشه مرکزی اسنپ‌دراگون 808، 3 گیگابایت حافظه رم و بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید مارشملو اشاره کرد.

اما از فبلت هواوی بگوییم. این فبلت با بدنه فلزی و صفحه‌نمایش 5.7 اینچی همانند نکسوس ال‌جی از حسگر اثر انگشت و درگاه USB Type-C برخوردار بوده و ابعاد آن نیز 159.4 در 78.3 در 6.6 (تا 8.5) میلی‌متر خواهد بود. در هر حال برای پی بردن به صحت‌وسقم این اطلاعات کافیست تا تاریخ هفتم مهرماه و موعد رونمایی از سری جدید نکسوس صبر پیشه کنید.