انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پیام وزیر علوم، به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پیام وزیر علوم، به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی 1


دکتر محمد فرهادی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان کشور تبریک گفت .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،متن پیام دکتر فرهادی به شرح ذیل است: آغاز سال تحصیلی 95 – 1394 را به استادان، پژوهشگران، فناوران، مدیران و کارکنان خدوم و خستگی‌ناپذیر و دانشجویان سرافراز و گرامی به‌خصوص دانشجویان جدید تبریک می‌گویم.

نقش و منزلت تاریخی دانشمندان مسلمان و ایرانیان در پیشرفت علوم در جامعه علمی جهانی بر کسی پوشیده نیست و امروز، خبرهای افتخارآمیز و غرورآفرین از رشد و ارتقای مستمر جایگاه علمی ایران اسلامی تائیدی دوباره و نمادی از پویایی و شکوفایی علمی ایران عزیز در عرصه‌های بین‌المللی است.

بدون تردید جایگاه اندیشمندان، دانش‌پژوهان و سرمایه های اصیل و گرانبهای اجتماعی در اخلاقیات دنیای کنونی و نیز در اقتصاد مبتنی بر دانایی، به همراه نوآوری و اندیشه‌های پاک و پویا رقم می خورد و منابع انسانی عوامل بی بدیل در شاخص های اصلی توسعه پایدار و همه جانبه به شمار می آیند.

جامعه علمی و دانشگاهی کشور بر پایه آموزه های اسلام که "یعلوا و لا یعلی علیه" مجدّانه سعی می نماید با اتکا به حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری از برنامه های کیفی سازی و توسعه هدفمند آموزش عالی، ضمن تحقق بخشیدن به دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین، بر پایه برنامه های آمایشی کلان به تربیت دانشجویان توانمند، با انگیزه و برخوردار از اخلاق نیکو مبادرت داشته و همزمان با افزایش همکاری های علمی بین المللی، افق های جدید و روشنی را در رسیدن به مرجعیت علمی منطقه و جهان اسلام باز ترسیم نماید.

امیدوارم در پرتو الطاف و عنایات الهی هر روز جایگاه چشمگیرتر در مراتب فضیلت و علم و اخلاق را در کشور نظاره¬گر بوده و در آینده ای نزدیک قرار گرفتن ایران عزیز اسلامی را در تراز جهانی از نظر علم و فناوری شاهد باشیم.

انتهای پیام