انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معرفی هلی کوپتر تهاجمی Z10 ساخت چین
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معرفی هلی کوپتر تهاجمی Z10 ساخت چین 1
معرفی هلی کوپتر تهاجمی Z10 ساخت چین 

 
میلیتاری نیوز : هلی کوپتر Z-10 توسط گروه ساخت تجهیزات هوایی CHANGHE چین برای ارتش این کشور طراحی و ساخته شده است . 
هلی کوپتر Z-10 در درجه ی اول یک هلی کوپتر ضد زره در میدان نبرد می باشد ، این هلی کوپتر همچنین قادر است در نبردهای محدود هوایی نیز شرکت کند .
اولین پرواز آزمایشی این هلی کوپتر در سال 2003 بود و در شش سال بعد یعنی در تابستان سال 2009 تحویل ارتش جمهوری خلق چین شد . این هلی کوپتر برای اولین در نهمین دوره از نمایشگاه صنعت هوایی چین که در سال 2012 و در شهر ژوهای برگزار می شد به نمایش درامد .
 
ویژگی ها و مشخصات 
 هلی کوپتر Z-10 دارای یک طرح معمولی از هلی کوپترهای هجومی می باشد . این هلی کوپتر به یک روتور اصلی پنج تیغه و یک روتور فرعی چهار پره در قسمت دم هواپیما می باشد. نیروی محرکه این هلی کوپتر به وسیله ی دو موتور تامین می شود که این دو موتور در قسمت عقب کابین خلبان قرار گرفته است . طول این هلی کوپتر هجومی 14.1 متر و شعاع حرکتی پره های آن نیز 13 متر می باشد . ارتفاع این هلی کوپتر از سطح زمین 3.5 متر و حداکثر وزن آن در هنگام برخاستن از زمین 8 تن می باشد . 
معرفی هلی کوپتر تهاجمی Z10 ساخت چین 1
در قسمت چانه این هلی کوپتر سه مسلسل 20 و 30 میلی متری با قابلیت AUTOCANNON تعبیه شده است . در بال های کناری نیز چهار جایگاه برای بارگذاری سلاح های خارجی همچون موشک  GJV289A وجود دارد . این هلی کوپتر همچنین قابلیت انطباق با موشک ضد تانک هدایت پذیر HJ-10  را نیز دارا می باشد . این موشک معادل موشک هلفایر آمریکایی می باشد . Z-10 قادر به حمل هشت عدد از این موشک ها برای ماموریت های حمله به زره پوش ها می باشد.
معرفی هلی کوپتر تهاجمی Z10 ساخت چین 1
 مشخصات عمومی 

 
تعداد سرنشینان : دو نفر 
وزن بدون بار : 5540 کیلو گرم
حئاکثر وزن همراه با بار : 7000 کیلوگرم 
حداکثر وزن برخاستن از زمین : 8000 کیلوگرم
حداکثر سرعت : 300 کیلومتر بر ساعت 
سرعت کروز : 270 کیلومتر بر ساعت 
سقف پروازی : 800 کیلومتر