انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در برنامه دانشگاه شهید چمران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در برنامه دانشگاه شهید چمران 1


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که در حال برنامه‌ریزی برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی هستیم، از برنامه این دانشگاه برای راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان خبر داد.



دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص تعداد دانشجویان خارجی که در دانشگاه شهید چمران اهواز تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: امسال نزدیک به 50 دانشجو از کشورهای خارجی در دانشگاه نام‌نویسی کردند که با توجه به سیاست‌های دانشگاه پیش‌بینی می‌شود در ترم آینده این تعداد به 75 نفر برسد.



وی افزود: سال گذشته نیز پنج دانشجوی خارجی جذب دانشگاه شدند اما پیش از این در سال‌های قبل هیچ دانشجوی خارجی در دانشگاه شهید چمران پذیرش نشده است.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت جذب دانشجویان خارجی، گفت: در حال حاضر دوره‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، برای دانشجویان خارجی دانشگاه اجرا می‌شود که در این دوره‌ها دانشجویان غیرفارسی‌زبان با زبان فارسی آشنا می‌شوند.



حاجی‌دولو افزود: همچنین به دنبال راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی‌زبانان در دانشگاه شهید چمران هستیم که کارهای مقدماتی آن انجام شده است تا دانشجویان خارجی در دانشگاه زبان فارسی را فرا بگیرند.



وی تصریح کرد: از سیاست‌های دانشگاه جذب دانشجو از کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه است؛ اکنون بیشتر دانشجویان خارجی دانشگاه شهید چمران در دوره کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با تأکید بر اهمیت جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه، خاطر نشان کرد: جذب دانشجویان خارجی علاوه بر مزیت‌های دیگر تاثیر بسیار زیادی بر رتبه‌بندی دانشگاه‌ها دارد و بر همین اساس تلاش می‌شود که با تأسیس مراکز مختلف از قبیل مرکز آموزش زبان فارسی شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه فراهم شود.



انتهای پیام