انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران 1


رییس دانشگاه تهران آخرین وضعیت طرح توسعه این دانشگاه را تشریح کرد.



دکتر نیلی احمدآبادی،در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس دانشگاهی ایسنا، با بیان اینکه طرح توسعه دانشگاه از سال 81 شروع شده است،گفت:دو راه حل درمورد دانشگاه تهران از زمانی که با محدودیت فضای اطراف رو به رو شد مطرح شد؛ راه حل اول این بود که دانشگاه تهران به چیتگر منتقل شود و راه دیگر این بود که در موقعیت فعلی توسعه یابد. از آنجائی که در صورت اجرائی شدن راه حل اول بخشی از هویت شهر تهران از بین می رفت و دانشگاه تهران هم هویت واقعی خود را نداشت، راه حل دوم مدنظر قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران درمورد توسعه دانشگاه تهران توضیح داد: طرح توسعه آغاز شده و حدود 66 درصد زمین تملک شده است. در آن طرح قرار بود همه اعتبار خرید زمین‌ها و ساختمان‌ها تامین شود که نیمی از آن تامین شد و همچنان با منابع بسیار محدود سعی می کنیم این طرح را زنده کنیم. امیدواریم به زودی منابع لازم برای تملک بقیه اراضی فراهم شود.

دکتر نیلی با بیان اینکه طرح سامان دهی دانشگاه تهران آماده است،گفت: نکته بسیار مهم در این طرح این است که بخشی از تحقق دانشگاه کار آفرین را با اجرای این طرح فراهم شود.در واقع هدف اولیه این طرح این بود که شاخص‌های دانشگاه ارتقا یابد و فضای فیزیکی متناسب با ظرفیت دانشجویی فراهم شود.در این طرح قرار نیست ظرفیت پذیرش دانشجو افزایش یابد و فقط شاخص‌های آموزشی و پژوهشی افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار این طرح فضای تعامل با شهر تعریف شده است،توضیح داد:منظور از تعامل با شهر این است که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از امیر آباد شمالی تا میدان انقلاب توسعه یابد. در پارک علم و فناوری که شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر می‌شوند پایه گذار تعامل دانشگاه با شهر است زیرا هم دانشگاه کارآفرین بوده و کسب و کارنوآورانه ایجاد می‌کند.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه تنها مشکل اجرای کامل این طرح،کمبود بودجه است،گفت:شورای شهر،شهرداری و دولت کاملا پشتیبان این طرح هستند و این طرح راه بازگشت ندارد.طرح اکنون آماده است و تنها مشکلی که دارد بودجه است.اکنون طرح در فضاهایی که تملک شده در حال اجرا است.مهم ترین بحث طرح این است که کل فضاهایی که باید تملک کنیم خریداری شود.بودجه پیش بینی شده 400 میلیون دلار بود که 300 میلیون دلار آن داده شده است.

دکتر نیلی با بیان اینکه اجرای این طرح محدودیت زمانی ندارد، افزود: زمانی که بودجه به دانشگاه داده شد دانشگاه در کم‌تر از یک سال و نیم تملک خود را انجام داد، دانشگاه تهران به لحاظ سازمان، اجرا و نهاد کاملا مسلط است و زمانی که اعتبار تخصیص داده شود سریعا کار انجام می‌شود.

انتهای پیام
چه عجب