انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 70درصد فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
70درصد فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند 1


رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه ای کشور در عین‌حال که معتقد است که هیچ یک از دانشگاه‌های ایران، عرضه محور نیستند، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی را دارای این شاخصه دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، مسعود شفیعی در چهارمین همایش دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور که با موضوع "ارتباط صنعت و دانشگاه در کارآفرینی و توسعه" در شیراز برگزار می‌شود، گفت: دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای دانشگاهی کارآفرین و تقاضا محور است که حدود 70 درصد فارغ‌التحصیلان آن جذب بازار کار می‌شوند.



به اعتقاد این فعال دانشگاهی، علی‌رغم آنکه ایران در تولید مقالات «ISI» در منطقه مقام نخست را دارد اما در فناوری‌های پیشرفته جایگاهی ندارد، گفت: ‌شعار دادن درست است اما باید از نظر فناوری در بازار جهانی رخنه و مقاله چاپ کنیم، اگر ثبت اختراع جهانی بالا نرفت فایده‌ای ندارد از این رو باید فضا را برای تحقق این امر آماده کنیم.



رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه ای کشور عنوان کرد: این دانشگاه آماده عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های معتبر کشور برای کمک به دانش آموختگان جهت ورود به صنعت است.



وی با بیان اینکه وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری در حال اجرای طرح آمایش رشته‌های دانشگاهی است، عنوان کرد: در شرایطی که دانشگاه‌های غیردولتی بدون آزمون دانشجوی مقطع کارشناسی می‌پذیرند دیگر نمی‌توان انتظار داشت کسی بیاید در مقطع کاردانی آموزش ببیند و صنعت کشور از تکنسین دارای مهارت بهره‌مند شود که البته این وضعیت با اجرای طرح آمایش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصلاح خواهد شد.



شفیعی با انتقاد از باب شدن رویکرد مدرک گرایی در جامعه گفت: ‌از آنجا مدرک گرایی در جامعه مد شده، دانش آموختگان مقطع کاردانی به دنبال تحصیل در مقاطع بالاتر هستند، لذا بعد از فارغ‌التحصیلی، به‌جای آنکه به‌عنوان تکنسین وارد صنعت شوند، مقاطع بالاتر تحصیلی را طی کرده و با بالا رفتن تحصیلات و سن انتظاراتشان هم افزایش پیدا می‌کند و حاضر نیستند در یک کارگاه صنعتی فعالیت کنند.



رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، مدرک گرایی را یکی از بزرگترین آفت‌ها برای جامعه ایران برشمرد.



به گزارش ایسنا، همایش یک روزه "ارتباط صنعت و دانشگاه در کارآفرینی و توسعه" استان فارس به همت دانشکده فنی‌وحرفه ای شهید باهنر شیراز و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در هتل شیراز برگزار شد.



انتهای پیام