انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ترکیب ژن های انسان و حیوان!!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تهران - ایرنا -دانشمندان برخی از کشورهای جهان اقدام به ترکیب ژن های انسان ها و حیوانات با یکدیکر نموده اند. این موضوع بسیاری از مردم دنیا را به شدت نگران کرده است.

ترکیب ژن های انسان و حیوان!! 1
به گزارش خبرنگار ایرنا از صدای روسیه ، در10 ساله اخیر، پروسه های ژنیتیکی تا حدی پیشرفت کرده اند که همگان را انگشت به دهان گذاشته است.

امروزه دیگر حتی یک دانشجو در اتاق خانه اش هم می تواند حیات ایجاد کند. متاسفانه قانون فرصت نمی کند بازی دانشمندان را کنترل کند.

لازم به ذکر است که ایجاد اشکال مختلف حیات غیر قانونی نشده است ولی می تواند تهدیدی برای انسان ها تلقی شود.

یکی از مشکلات اصلی این است که نمی توان پیش بینی کرد که پس از تولید مثل این موجودات جدید، چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد.

در عین حال، دانشمندان سراسر دنیا برای نشان دادن اکتشافات جدید خود به جهان که تا مدتی پیش تنها در دنیای خیالی امکان پذیر بود، ثانیه شماری می کنند.

به عنوان مثال: دانشمندان موفق شدند موش هایی با کروموزوم مصنوعی مغز انسان خلق کنند. اهمیت و شهرت این مسئله بدان خاطر است که این موضوع می تواند قدمی برای یافتن درمان برای بسیاری از بیماری ها باشد.

نشریه اینترنتی سلامت زندگی ˈLifenews.com ˈ در این زمینه نوشت: دانشمندان دانشگاه ویسکانسین آمریکا به موفقیت هایی چشمگیری در رابطه با پیوند سلول های رویان جنین انسان در مغز موش ها دست یافته اند.

این سلول ها به تدریج رشد کرده و بهره هوشی موش ها افزایش داده اند. این موش ها می توانند از ˈهزارتوˈ یا همان لابیرینت عبور کرده و علامت های شنیداری را سریعتر به خاطر بسپارند.

در اینجا یک سوال پیش می آید: پیوند سلول های انسانی به حیوانات بیشتر موثر و سودمند است یا خطرناک؟

*** رشد اعضای انسان در بدن حیوانات

در حال حاضر دیگر همگان آگاه هستند که رشد اعضای انسان در بدن حیوانات دیگر از محالات نیست و یک واقعیت ثابت شده است.

اکنون دانشمندان ژاپنی در حال پرورش و رشد اندام های انسان در بدن خوک ها هستند که این پروسه به یک سال زمان نیازمند است.

به نوشته ی وب سایت ˈInfowars.com ˈ، مهمترین هدفی که این آزمایشات آن را دنبال می کنند، تامین اعضای بدن مورد نیاز در علم پزشکی است .

ولی دولت ژاپن اهداف دیگری را نیز بر پیش روی خود قرار داده است. بدین ترتیب اکنون پروسه های مربوط به مطالعه بر روی جنین-رویان در حال پژوهش و بررسی است .

به گزارش پایگاه خبری ˈThetruthwins.com ˈ اگر اعضای انسان در بدن خوک رشد کنند دیگر نه این خوک 100 درصد خوک است و نه این عضو پرورش یافته 100 درصد عضو بدن انسان است. پذیرندگان چنین عضوهایی باید برای پیوند عضو هایی که در بدن دیگر موجودات پرورش یافته اند، رضایت دهند.

ایجاد موجودات ترکیبی از انسان و حیوانات می تواند تهدیدی برای بشر محسوب شود. مهمترین موضوع این است که به هیچ وجه نمی توان عواقب ناشی از چنین پیوند هایی را از قبل پیش بینی نمود.

گذشته از این، معضل دیگر که اکنون بر اهمیت این موضوع می افزاید این است که در اکثر کشورها، قانونی برای محدودیت خلق این موجودات وجود ندارد. این مسئله باعث می شود که هیچ کنترلی بر روی این پروسه صورت نگیرد. همچنین تا به امروز در رابطه با این که اگر این موجودات آسیبی به محیط اطراف و انسانها برسانند چه کسی پاسخگو خواهد بود، هیچ قانون و مجازاتی وضع نشده است.

به اعتقاد بسیاری، استفاده از حیوانات برای پرورش اعضای بدن انسان ، یکی از عواملی خواهد بود که آنچه را که طبیعت خلق کرده است را از بین ببرند.

روزنامه ی اینترنتی ˈDaily Mail ˈ در سال 2011 میلادی می نویسد:

ˈ دانشمندان بریتانیایی اقدام به خلق بیش از 150 نوع موجود مشترک میان انسان و حیوان نموده اند ولی انگار این مسئله به کسی مربوط نمی شود و کسی خودش را برای پیگیری این موضوع خسته نمی کند.ˈ

***بزهایی که شیر انسان تولید می کنند

مثال های دیگری نیز در این رابطه وجود دارد که نشریه ˈSlate ˈ در این باره می نویسد:

ˈبزهایی که شیر انسان تولید می کنند. دانشمندان موفق به ایجاد سیستم ایمنی بدن انسان برای حیوانات شده اند.ˈ

این اخبار تنها، موضوعاتی هستند که ما از آنها خبر داریم. ممکن است که هم اکنون فعالیت هایی در حال رخ دادن باشد که ما حتی فکرش را هم نمی کنیم. ترکیب انسان و حیوان امکان پذیر است. ولی باید این نکته را نیز در نظر داشت که آیا ادامه ی این موضوع ارزش ریسک را دارد یا خیر؟



ژن چيست؟

هر سلول بدن انسان شامل 25000 تا 35000 ژن است.ژن ها حامل اطلاعاتي هستند که تعيين کننده ي ويژگي هاي شما هستند.ويژگي ها شامل مواردي مي شود که شما از والدين خود به ارث مي بريد:يعني والدين شما مقداري از ويژگي هاي خود را از طريق ژن ها به شما انتقال مي دهند.مثلاًاگر پدر و مادر شما چشم آبي باشند،ممکن است رنگ چشم شما هم آبي شود،يا اگر مادر شما روي صورت خود کک و مک دارد،ممکن است اين ويژگي را از او به ارث بريد.ژن ها فقط در انسان وجود ندارد،بلکه همه ي حيوانات و گياهان نيز داراي ژن هستند.
ژن ها روي کروموزم قرار دارند.کروموزم ها به صورت جفتي هستند و روي يک کروموزم صدها و يا شايد هزاران ژن وجود دارد.ژن ها و کروموزم ها از دي ان اي تشکيل شده اند.
ترکیب ژن های انسان و حیوان!! 1
کروموزم ها داخل سلول ها هستند.سلول ها واحد هاي بسيار کوچکي هستند که تمام چيز هاي زنده را تشکيل مي دهند.يک سلول آن قدر کوچک است که شما مي توانيد از طريق ميکروسکوب هاي بسيار قوي آن ها را ببينيد.در بدن شما ميلياردها سلول وجود دارد.اکثر سلول ها داراي يک هسته ي مرکزي هستند.هسته ها که تخم مرغي شکل هستند،به عنوان مغز سلول عمل مي کنند.هسته به هر قسمت از سلول فرمان مي دهد که چه کاري را بايد انجام دهد.

در انسان ها يک هسته ي سلول شامل 46 کروموزم تک يا 23 جفت کروموزم است.نيمي از اين کروموزم ها را از پدر و نيمي ديگر را از مادر مي گيريم.در سلول تمام موجودات زنده 46 کروموزم وجود ندارد،مثلاًدر سلول کرم ميوه تنها 4 کروموزم وجود دارد.

ژن ها چگونه کار مي کنند؟

هر ژن نقش خاصي را در بدن ايفا مي کند.ژن ها حامل دستورالعمل هايي براي توليد پروتئين در سلول هستند.پروتئين ها بلوک هاي سازنده ي بدن شما به حساب مي آيند.استخوان ها،دندان ها،مو،لاله ي گوش،ماهيچه ها و خون همه به وسيله ي پروتئين ساخته مي شوند.پروتئين ها کمک مي کنند تا بدن ما رشد کند،کار کند و سالم بماند.امروزه دانشمندان برآورد کرده اند که هر ژن مي تواند 10 پروتئين متفاوت بسازد.

ژن ها مانند کروموزم ها به صورت جفتي هستند.هر يک از والدين شما،از هر ژني دو تا دارند و هريک تنها يکي از آن ژن ها را به شما انتفال مي دهند.ژن هايي که به بدن شما انتقال يافته است،تعيين کننده ي خصوصيات شما مي باشند (مانند رنگ پوست و رنگ مو).
خدا عاقبتمونو به خیر کنه :|

این پروژه هام آخرش یه جوری از ارتش آمریکا سر درمیارن  
مثل همون پروژه ی نامعلوم غول آسا کردن عنکبوت های تارانتولا و بیوه سیاه ...
 



دانشمندان  علم ژنتیک  با بی رحمی  تمام  موجودی  ساخته اند  که کاملاً  درد را  احساس می‌کند  ولی  نمیتواند  جیغ  بکشد   

   
این موجود زنده در حالت خواب زمستانی در بسته‌بندی‌های مخصوص درفروشگاه‌های این شرکت عرضه می‌شود. 

حیوان خانگی ساخته شده درشرکت جن‌پتس مانند دیگر حیوانات دچار درد و رنج می‌شود اما به گونه‌ای ساخته شده که هنگام درد، سر و صدای زیادی نمی‌کند. 

عمر این حیوان یک تا سه سال است و پس از خروج از بسته بندی و برخاستن از خواب زمستانی به سرعت با انسان و کودکان انس می‌گیرد. 
   
این شرکت اعلام کرده است که به زودی فروش انبوه محصول خود را در قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایندگی‌های خود آغاز می‌کند و اکنون در حال ثبت و اهدای حق نمایندگی فروش است. 

این شرکت با استفاده ازدستاوردهای مهندسی ژنتیک، بااصلاح و دستکاری مولکول‌های دی‌ان‌آ (‪(DNA‬که حاوی اطلاعات زیستی جانداران است اقدام به تولید انبوه و فروش پستانداران زنده کرده است. 

بسته‌بندی‌ها دارای نشانگر ضربان قلب حیوان، چراغ ال‌ایی‌دی ‪LED‬که درجه تازگی حیوان را نشان می‌دهد ولوله ویژه تغذیه است 
شرکت سازنده این حیوانات اعلام کرده است که آنها مانند دیگر حیوانات، دارای عضله، استخوان و خون هستند و اگر قسمتی از بدن آنها بریده شود، خونریزی می‌کنند و در صورت عدم مراقبت جان خواهند باخت. 

دی‌ان‌ای این حیوانات بر اساس فن‌آوری میکرواینجکشن تخم (‪Zygote Micro‬ ‪ (Injection‬ تهیه شده است.این فن‌آوری در سال ‪ ۱۹۹۷‬بوجود آمده است و در سال ‪ ۲۰۰۳‬ از آن برای تلفیق دی‌ان‌آی انسان و خرگوش با موفقیت استفاده شد. 

اقدام شرکت جن‌پتس دغدغه فیلسوفان و حامیان حقوق انسان و حیوانات را بار دیگرگوشزد می‌کند و بیم زندگی در جهانی مانند "جزیره دکتر مونرو" را به ذهن متبادر می‌کند. 

در جزیره دکتر مونرو که یک داستان تخیلی مربوطبه چند دهه پیش است، حیواناتی زندگی می‌کنند که نیمی انسان و نیمی حیوان‌اند. 

به نظر می‌رسد با عرضه انبوه این حیوانات خانگی،که برخی خصوصیات عروسک‌ها را نیز دارا هستند، نسلی از کودکان پرورش می‌یابند که تفکر متفاوتی در مورد حیات، سر منشا و ماهیت آن در ذهن خواهندداشت و به این ترتیب نگاه آنان به زندگی و فرهنگ زیستی آنان دگرگون خواهدشد.  یک موجود زنده که توسط دی ان ای هایی ترکیبی از حیوان و انسان و علم مهندسی ایجاد و ساخته شده . 

میدونم که تعجب کردید و هزار تا سوالبراتون اینجا شد ،خوب تصمیم دارم به یک سری از سوالها که برای خودم هم اولش ایجاد شد و جوابش و با تحقیق گرفتم ، پاسخ بدم . 

آیا جن پتس  زنده است و  نفس میکشد  ؟ 
بله جن پتس زنده است و نفس میکشد ، عضله و خون دارد ولی با القاء خواب زمستانی به این حالت در پلاستیک قرار گرفته است . در عین حال در همین حالت هم کاملا زنده است و از سوراخهایی که بر روی پلاستیک قرار دارد تنفس میکند. 

آیا جن پتس  چشم هایش  را باز  میکند ؟ 
بله ! حدود بیست دقیقه بعد از اینکه بسته را باز کردید ، جن پتس کم کم بیدار میشود و زندگی خود را شروع میکند . 

آیا جن پتس  احساسات  دارد و چه  نوع  موجودی  است ؟ 
بله ، جن پتس با تغییراتی که در دی ان ای آن ایجاد شده در هفت شخصیت یاکارکتر وارد بازار خواهد شد ، و شما میتوانید بنا به علاقه تان ، جن پتس باهوش، کم حرف ،شیطون ، مودب و یا اجتماعی را خریداری کنید. 

*آیا جن پتس  رشد میکند  ؟ چند سال  عمر  میکند؟ 
جن پتس رشد کامل خود را داخل بسته انجام میدهد و میزان عمرش بسته به نوع آن از یک تا سه سال متفاوت است . 

**توضیح  اضافه : 
این محصول در دو مدل یکی با طول عمر یک سال و دیگری با طول عمر سه سال ودر هفت مدل پهلوان(قرمز) ماجراجو (نارنجی) شاد (زرد) آرام (سبز) متین(آبی) روحانی و رویایی(بنفش)ساخته شده‌است. 

خوب بعد سوال وجواب ها ، جالبه براتون هم بگم که این کمپانی این محصول را تولید کرده تاجای عروسک و یا حیوانات خانگی را در منازل بگیرد و مشکلات حیوانات رانداشته باشد 

این موجود زنده طوری ساخته شده که حرکات محدودی مانند یک نوزاد داشته باشد به گونه‌ای که مدفوع بسیار مختصر داشته باشد و به غذای کمی هم احتیاج دارد.قدآن حدود ۲۰ سانتیمتر و قطرش ۷ سانتیمتر است و جثه آن از این بزرگ‌ترنمیشود کاملاً درد را احساس می‌کند ولی نمیتواند اصوات بلند تولید کنددارای خون عضله و استخوان است و پس از خروج از جعبه ظرف ۲۰ دقیقه بیدارشده و چشم‌هایش را باز می‌کند. 

شرکت bio-genica در استرلیاعروسک‌های جاندار موسوم به (Genpets) را به کمک علم مهندسی ژنتیک به این ترتیب که ترکیبی از ژن‌های خرگوش شامپانزه و خوک با استفاده از القای خواب زمستانی در جعبه نگهداری می‌شود و این جعبه ضربان قلب و میزان تازگی آن رانشان می‌دهد . در سراسر کره خاکی عرضه خواهد کرد 



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ترکیب ژن های انسان و حیوان!! 1