انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اختصاص سرانه‌ دانشجویی بر اساس کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اختصاص سرانه‌ دانشجویی بر اساس کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها 1


معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به مدل سرانه‌ دانشجویی اظهار کرد: تمرکز بودجه سال 95 بیشتر بر روی کیفیت آموزش بوده و نسبت 20 دانشجو به ازای هر استاد مبنای استاندارد قرار گرفته است.



دکتر محمدحسین امید در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به بودجه سال 94 اظهار کرد: بودجه سال 94 طبق آن چیزی که در قانون برنامه پنجم پیش‌بینی شده بود بر اساس مدل سرانه دانشجویی بود که این مدل اجرا و باعث رشد 25 درصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال 94 شد.



وی با تاکید بر اینکه مدل مذکور دارای نقایصی بود، اظهار کرد: این مدل نقایص داشت که امسال توسط کارگروهی بازنگری شد که طی این بازنگری ایرادات مدل برطرف شده، مدل مذکور تکمیل می‌شود و احتمالا تا دو هفته آینده مدل جدید که با همکاری سازمان مدیریت تدوین شده است به سازمان ارائه می شود و بودجه سال 95 بر اساس این مدل خواهد بود.



معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم درمورد تفاوت‌های مدل جدید با مدل قبل توضیح داد: در مدل قبلی نسبت‌ دانشجو و استاد در نظر گرفته نشده بود اما امسال نسبت 20 دانشجو به ازای هر استاد مبنای استاندارد قرار گرفته است. در واقع تمرکز بودجه 95 بیشتر بر روی کیفیت آموزش است.



انتهای پیام