انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برنامه تشویقی دانشگاه آزاد برای پرسنلی که پیش از موعد از دانشگاه خداحافظی کنند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برنامه تشویقی دانشگاه آزاد برای پرسنلی که پیش از موعد از دانشگاه خداحافظی کنند 1

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: برای پرسنلی که بخواهند پیش از موعد از دانشگاه خداحافظی کنند یک برنامه تشویقی مثل بازنشستگی پیش از موعد و بازخرید سنوات را در دستور کار داریم.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر مرتضی احسانی درباره بازنشستگی پیش از موعد کارکنان اظهار کرد: همکارانی که تمایل داشته باشند پیش از موعد بازنشسته شوند یا بازخرید سنوات کرده و با سیستم خداحافظی کنند، ما برای این افراد برنامه‌هایی را مد نظر داریم؛ اما برنامه‌ای که بخواهیم با اجبار با کسی خداحافظی کنیم در دستورکار نیست.

وی درباره اینکه آیا دانشگاه برنامه‌ای برای کاهش تعداد کارمندان دارد؟ نیز گفت: در دانشگاه، ما ابتدا فرآیند کاهش هزینه‌ها را داریم و از سوی دیگر باید روند افزایش درآمد را دنبال کنیم؛ چون بنای ما بر این نیست که همکاران خود را در دانشگاه از دست بدهیم. به عبارت دیگر برنامه دانشگاه و مدیریت این نیست که همکاران را از دانشگاه اخراج کنیم. دکتر میرزاده و تیم مدیریتی ایشان اصلا چنین برنامه‌ای را در دستور کار ندارند. کسانی که در تمام ادوار با مجوز استخدام شدند و در دانشگاه مشغول به کار هستند، همکاری آن‌ها با دانشگاه ادامه خواهد داشت.



احسانی بااشاره به دانشگاه برای افزایش درآمد با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در سطح دانشگاه و همچنین تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت دانشگاه ادامه داد: به هر حال دانشگاه در حال توسعه در بخش عمرانی است و هزینه‌هایی حساب شده و مدیریت شده در بخش عمران وجود دارد؛ بعد از حوزه عمران، بیشتر هزینه‌ها صرف حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیئت‌ علمی می‌شود و بخشی از هزینه‌ها نیز با توجه به اینکه دانشگاه یک سازمان آموزشی است و سازمان آموزشی دارای کادر و خدمات آموزشی است، صرف آموزش می‌شود. ضمن اینکه ما در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی حرکت می‌کنیم. در این مقوله با توجه به جذب هیات‌علمی بخشی از هزینه‌ها اجتناب‌ناپذیر است.



براساس گزارش سایت دانشگاه آزاد، احسانی همچنین به ابلاغ بخشنامه‌ حمایت از تولیدات واحدهای دانشگاهی اشاره کرد و گفت:‌ این بخشنامه در ادامه سیاست‌های دانشگاه برای حمایت از تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان ابلاغ شد؛ ما در این بخشنامه سعی داشتیم که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و دانشگاه به‌عنوان یکی از مشتری‌های آن‌ها خواهد بود. اگر یک شرکت دانش‌بنیان بتواند کالایی را تولید کند که خود دانشگاه آزاد اسلامی هم آن را مصرف کند، از آن حمایت خواهیم کرد. ما در این بخشنامه تلاش کردیم به خرید کالاها از این شرکت‌ها کمک کنیم و خودمان پیشگام خرید محصولات آن‌ها در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه شدیم.



انتهای پیام