انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آیین نامه "تشکیل کمیته فرهنگ سلامت در دانشگاه‌ها" ابلاغ می‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آیین نامه "تشکیل کمیته فرهنگ سلامت در دانشگاه‌ها" ابلاغ می‌شود 1

مدیر‌کل فرهنگی وزارت بهداشت در جمع کارشناسان مسئول دبیرخانه‌های دانشگاهی هفتمین جشنواره فرهنگی گفت: تلاش کنید تا در جشنواره هفتم از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای فرهنگ سلامت استفاده شود.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حسام‌الدین علامه مدیر‌کل فرهنگی وزارت بهداشت و دبیر هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نشست هم‌اندیشی کارشناسان مسئول دبیرخانه‌های دانشگاهی هفتمین جشنواره فرهنگی که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد،گفت: ارتباط کارشناسان فرهنگی صف و ستاد برای تبادل تجربیات اتفاق مبارکی است.

علامه ادامه داد: روز اول کاری‌ بنده در اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت مقارن با برگزاری جشنواره ششم که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، بود. در آنجا شاهد بودیم که انتقادات فراوانی به روند برگزاری جشنواره وجود داشت. بر همین اساس تصمیم گرفتیم برای افزایش سطح کمی و کیفی جشنواره هفتم، از دانشجویان فعال و پیشرو در حوزه فرهنگی استفاده کنیم و جشنواره‌های قبلی با نگاه نقادانه و آسیب‌شناسانه بررسی شوند تا این جشنواره هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی به تغییرات جشنواره هفتم نسبت به جشنواره‌های قبلی اشاره کرد و گفت: بخش معارف به جشنواره ملی قرآن و عترت انتقال یافت. بخش نشریات دانشجویی نیز به جشنواره ملی نشریات دانشجویی واگذار شده که این جشنواره ملی به صورت چرخشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارتین علوم و بهداشت برگزار می‌شود. اداره نشریات معاونت نیز به اداره رسانه تغییر نام می‌دهد.

علامه افزود: بخش مطالعات و کتابخوانی جشنواره نیز به صورت سیر مطالعاتی و تخصصی و به طور جداگانه برگزار می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رابطه با اضافه شدن برخی بخش‌ها به جشنواره هفتم خاطر‌نشان کرد: بخش مجازی به جشنواره هفتم اضافه شده که در جشنواره های قبلی وجود نداشت و همچنین رشته موسیقی به بخش هنری جشنواره افزوده شده است.

علامه با بیان اینکه سیاست محوری و اصلی وزارت بهداشت بحث فرهنگ سلامت و فرهنگ سازی سلامت است، گفت: شعار فرهنگ سلامت برای جشنواره هفتم انتخاب شده و به دنبال این موضوع هستیم که برنامه ریزی‌ها و اقدامات ما محدود به دولت تدبیر و امید نشده و سنگ بنایی برای ادامه کار فرهنگ سازی سلامت در دولت‌های آینده باشد. در جشنواره هفتم نیز سعی شده است به مقوله فرهنگ سلامت توجه ویژه شود. با همکاری ترانه‌سرایان بزرگ در حال تولید ترانه‌هایی با مضامین سلامت ، فرهنگ هستیم.

مدیر‌کل فرهنگی وزارت بهداشت در ادامه اضافه کرد: مسئولان وزارت بهداشت بهترین بستر برای پیشرفت و پیش‌برد بحث فرهنگ سازی سلامت، دانشجویان هستند چرا که هم تحصیلات آنها با مباحث و موضوعات علمی سلامت و پزشکی مرتبط است و هم بسیاری از آنها از خلاقیت‌های فرهنگی هنری برخوردارند.



علامه تصریح کرد: نگاه ما این است که جشنواره هفتم یک جشنواره فرهنگی هنری باشد. معتقدیم هنر ابزار بسیار مفید و موثری برای تبدیل اطلاعات و داده‌های پزشکی به محصولات و تولیدات فرهنگی سلامت است. در این راستا دبیرخانه فرهنگ سلامت در ستاد وزارت بهداشت تشکیل شده و آیین‌نامه آن به زودی به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: در گردهمایی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که آبان‌ماه سال جاری با حضور وزیر بهداشت برگزار می‌شود، بر ضرورت تشکیل کمیته فرهنگ سلامت در دانشگاه‌ها تاکید خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت؛ علامه در پایان به تشریح جدول زمان‌بندی برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداخت و خطاب به کارشناسان مسئول دبیرخانه‌های دانشگاهی هفتمین جشنواره فرهنگی گفت: تلاش کنید تا در جشنواره هفتم از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای فرهنگ سلامت استفاده شود.

انتهای پیام