انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: محققان باور دارند نسل بعدی باتری ها از قیمتی ارزان خواهند بود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
محققان باور دارند نسل بعدی باتری ها از قیمتی  ارزان خواهند بود 1

بر خلاف تصور جوامع علمی، یکی از شیمی دان های دانشگاه اورگان باور دارد که عنصری به نام «پتاسیم» می تواند در جایگزینی باتری های نوع lithium-ion نقش موثری ایفا کند.
آقای Xiulei Ji باور داد که این ایده اولین بار در سال ۱۹۳۲ رد شد و از آن زمان تا کنون بازبینی نشده است: «برای چندین دهه، مردم متصور بوده اند که پتاسیم نمی تواند همراه با گرافیت در باتری ها به کار گرفته شود.» شیمیدان یاد شده اخیرا مقاله ای را مجله انجمن شیمی آمریکا به نگارش درآورد و اذعان داشته خود و تیم اش، در حال کار بر روی سلول های متشکل از پتاسیم و گرافیت هستند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در صورتی که این آزمایشات به نتیجه برسند، با قابلیت های بسیار گسترده ای رو به رو خواهیم بود چرا که پتاسیم تا ۸۸۰ برابر بیشتر از لیتیوم در دسترس است و به همین دلیل، جدا از عمر بیشتر این باتری ها، قیمت آنها نیز تا حد بسیار زیادی با کاهش رو به رو خواهد شد.
البته این موضوع به سادگی محقق نخواهد شد چرا که اتم های موجود در پتاسیم بسیار بزرگتر از اتم های موجود در لیتیوم هستند و در نتیجه، ترکیب آنها با گرافیت و تشکیل یک سلول را بسیار دشوار می سازند. بر همین اساس جدا از تحقیقاتی که فعلا در جریان است، تیم یاد شده در پی یافتن و ترکیب نوعی کربن دیگر با پتاسیم نیز هست.
آقای Ji می گوید: «البته باید اذعان کرد که قدرت خروجی باتری های جدید شاید هیچگاه به قدرت باتری های لیتیومی نرسند اما به جای آن، دارای چرخه زندگی طولانی تر، عمر بیشتر پس از هر شارژ و هزینه ساخت کمتر خواهند بود.»
در هر صورت اگرچه احتمالا باتری هایی که آقای Ji و تیم اش در دست توسعه دارند نخواهند توانست قدرت نهایی باتری های لیتیومی را زیر سوال ببرند اما شاید قیمت بسیار پایین تر آنها، بتواند باعث شود تا سازندگان تغییر جهت را منطقی دانسته و شروع به استفاده از آنها کنند.