انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مـصاحبه علیرضا جی جی با رادیو بوستون - (متن فارسی)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مـصاحبه علیرضا جی جی با رادیو بوستون - (متن فارسی) 1


ترجمه از : ناب_آفیشل


علیرضا جزایری اینگونه میگوید:گروه ما اولین گروهی بود که از چیزی که آنها بهش میگفتن روشن سازی و واضح گویی در زبان موسیقی ایران استفاده کرد. 


پس علیرضا جزایری رپر ملقب به علیرضا جی جی که بطور کلی یکی از اعضاء اصلی گروهی به نام زدبازی بود گفت:حتی قبل از انقلاب در آنجا 'منظورش ایرانه' هیچ گونه واضح گویی و یا فحش در هنر وجود نداشت و ما اولین افرادی بودیم که مسیر اصلی آن را بوجود آورد همانند آنچه در آمریکا در گذشته رخ داده بود. 


اکنون بدون شک رپ محبوب ترین دسته موسیقی میان افراد هجده تا بیست و پنج ساله ی ایرانیست.


او گفت:همچنین میان نوجوانان ایرانی نیز اینگونه است و آنها هم دوست دارند به رپ گوش دهند.


او همچنین گفت:همه رپر ها در ایران فعالیت نمیکنند. جزایری و گروه او به طور پایه ای در فرانسه ساکن هستند. او گفت:من فکر نمیکنم در آینده نزدیک ماها بتونیم موزیسین های قانونیه ایران باشیم. 


همه موزیسین ها در ایران باید مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشند و قوانین سختگیرانه ای وجود دارد تا بتوانند موسیقی خود را ارائه کنند.


او همچنین خاطرنشان کرد:رپر های داخل کشور به شکل زیرزمینی فعالیت میکنند، دی جی ها تو اتاق خوابشون بیت هارو میکس میکنند,رپر ها در زیرزمین ها به ضبط کاراشون میپردازند و در آخر همه چیز به طور مجانی به اشتراک گذاشته می شود.


من همچنان میگم که در ایران نود و نه درصد رپرها به طور زیر زمینی فعالیت میکنند درسته اونها به طور مستقیم دستگیر نمی شوند اما در صورت تشخیص انجام این فعالیت مغایر قانون است.


جزایری همچنین گفت:در ایران موزیسین ها با سختی هایی مواجه شدند به طور مثال هیچکس اخیرا در خارج از ایران ساکن شده پس از یکسری ممانعت های موجود در داخل ویا رپر شاهــین نــجفی از ایران خارج شده به دلیل یک فتوا علیه او درباره شکستن حرمت یک امام.


جزایری گفت:ما کارهامون رو در خارج از ایران ضبط میکنیم و هیچ گونه کار قانونی با ما ندارند و ما را فقط هنرمندان بیگانه ای میدانند که به زبان فارسی صحبت میکنیم. 'منظورش اینه که اینجا اذیتمون نمیکنن و کاری باهامون ندارن' 


ما از چشم آن کشور و دولت هنرمندان ایرانی نیستیم زیرا هنرمندان داخلی برای فروختن کارهاشون و یا برگذاری کنسرت باید مجوز داشته باشند که من همچین چیزی رو به هیچ عنوان نمیبینم. 


جزایری همچنین گفت:من امید دارم که در آینده رپ فارسی قانونی بشه و به طور قانونی و داخلی فعالیت ها ادامه پیدا کنه.


همچنین با داد و ستد های اخیر خیلی چیز ها میتونه تغییر کنه و مبادله ها بین ایالات متحده و ایران میتونه افزایش پیدا کنه که باعث آسانتر شدن سفر کردن به داخل کشور هم می باشد.

جزایری خاطرنشان کرد: من بازهم نمیدونم که چه چیزی ممکنه در آینده پیش بیاد اما زمانی که درها از سوی ایران به سمت غرب باز بشه مطمئنا یکسری چیز ها تغییر میکنه و آنها خیلی ملایم تر در برابر سرمایه گذاران و توریست های بیگانه و حتی مردم عادی رفتار میکنند اما زمان همه چیز را مشخص میکند. البته من بسیار خوش بین هستم چون که این داد و ستد ها برای ایران بسیار عالیه.استاد جزایری خیلی امیدوارانه صحبت کرده بود توی این مصاحبه.





مـصاحبه علیرضا جی جی با رادیو بوستون - (متن فارسی) 1