انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چرا در تلفن های همراه کیبوردهای فیزیکی نسبت به انواع تاچ برتری دارند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/url]چرا در تلفن های همراه کیبوردهای فیزیکی نسبت به انواع تاچ برتری دارند؟ 1
در نخستین روزهای ارائه اندروید، کیبوردهای فیزیکی مشخصه ای رایج در میان تلفن های همراه بودند. در آن دوران، بلک بری تولید کننده شماره یک موبایل در دنیا بود و کیبورد فیزیکی مشخصه اصلی محصولاتش به شمار می رفت. آیفون با نمایشگر تاچ خود نیز تازه از راه رسیده بود و برای ثابت کردن قابلیت هایش راه درازی در پیش داشت.

اما طولی نکشید که تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی تصمیم گرفتند کیبوردهای فیزیکی را کنار بگذارند و در عوض دستگاه هایی تماما تاچ را تولید نمایند و از آن موقع به بعد، به ندرت پیش می آمد که شاهد عرضه موبایل های دارای صفحه کلید فیزیکی از سوی شرکت ها باشیم و جالب است بدانید هر شرکتی که تلاش می کرد این دستگاه ها را باب کند و محصولی با چنین مشخصه ای عرضه می کرد، به سرعت با واکنش منفی کاربرانش روبرو می گردید.

حالا در آستانه سال جدید میلادی به سر می بریم و سامسونگ تصمیم گرفته کیبورد فیزیکی را در قالب نوعی لوازم جانبی به همراه نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس در اختیار کاربرانش قرار دهد.

بلک بری هم که از رقبایش بیشتر به این کیبوردها متعهد است محصول تازه ای به نام Priv را رونمایی کرده که دارای یک کیبورد فیزیکی است و میتوان آن را به صورت کشویی از زیر نمایشگر 5.4 اینچی اش بیرون آورد و مورد استفاده قرار داد.

روشن است که این شرکت ها نوعی تقاضای فزاینده به کیبوردهای فیزیکی را در بازار حس کرده اند که دست به چننی اقدامی زده اند و آنطور که مدیر واحد دستگاه های بلک بری اظهار داشته این تقاضا نوعی فرصت رشد را برایش ایجاد کرده است.

در ادامه این مطلب با [url=http://digiato.com/]دیجیاتو همراه باشید.

 

حال سوال اینجاست که کیبوردهای فیزیکی چه مزیتی دارند و اصلا چرا باید مورد توجه کاربران قرار بگیرند. حتما شما نیز تایید خواهید کرد که تایپ کردن روی نمایشگرها و صفحات شیشه ای حساس به تاچ تلفن های هوشمند به مراتب سریع تر از کار کردن با کیبوردهای فیزیکی است. اگر اینگونه است چرا برخی شرکت ها تصمیم گرفته اند دنباله رو اصول سابق باشند و دستگاه هایی با چنین خصوصیتی را تولید نمایند.

1- تایپ کردن با کیبوردهای فیزیکی در حین حرکت (خواه راه رفتن باشد و خواه نشستن در یک ماشین) با دقت و سرعت بیشتری همراه است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا در تلفن های همراه کیبوردهای فیزیکی نسبت به انواع تاچ برتری دارند؟ 1

حتما متوجه شده اید زمانی که ایستاده اید یا بدون حرکت در جایی نشسته اید، با سرعت بیشتری در قیاس با کیبوردهای فیزیکی می توانید روی نمایشگرهای تاچ تایپ نمایید. اما زمانی که در حال حرکت هستید، اینکه دکمه های فیزیکی را زیر انگشتان خود داشته باشید باعث می شود مهارت تایپ تان بالا برود و مطمئن خواهید شد که دکمه ها را به درستی فشار می دهید و نتیجه مطلوب را می گیرید.

اما در یک نمایشگر تاچ، زمانی که بدن شما در حرکت باشد، به سختی می توان عمل سوایپ یا اشاره را با دقت روی نمایشگر انجام داد. وقتی بدون حرکت در جایی می نشینید دیگر نیاز نیست که در مورد موقعیت شصت خود روی تلفنی که بدون حرکت درون دستتان قرار دارد فکر کنید، در حالی که در حین حرکت لازم است شصت شما با اهداف کوچکی برخورد داشته باشد که درون یک پلتفرم متحرک قرار دارند. نوع فعالیت شما هر چه که باشد باید بدانید که کیبوردهای فیزیکی سلطان بلامنازع در محیط های متحرک هستند.

2- حافظه عضلانی یعنی اینکه می توانید بدون نگاه کردن یاد بگیرید و تایپ کنید

اگر مدت زمان کافی روی یک کیبورد فیزیکی کار کرده باشید درخواهید یافت که می توانید حتی بدون نگاه کردن به آن نیز کار تایپ را انجام دهید. در مورد کیبورد سیستم های دسکتاپی که اینطور است؛ چنانچه زمان زیادی را صرف کار کردن با یک کامپیوتر کرده باشید احتمالا چنین مهارتی را کسب نموده اید. اما تایپ کردن روی یک نمایشگر تاچ فرق دارد و لازم است در حین انجام کار به نمایشگر نگاه کنید و تمام تمرکزتان را به آن معطوف نمایید چراکه در غیر اینصورت به احتمال بسیار زیاد انگشت خود را روی حرف اشتباهی می گذارید و جمله ای کاملا نامفهوم را تایپ می کنید.

در هر صورت کیبوردهای تاچ تمرکز حواسی را می طلبند که کیبوردهای فیزیکی به آن نیازی ندارند و بسته به اینکه چه کسی هستید و حرفه تان چیست، اینکه بتوانید با کمترین میزان توجه مطالب مورد نظرتان را از طریق موبایل خود تایپ نمایید مزیتی بسیار مهم خواهد بود.

3- تایپ آسان تر برای آنها که ناخن های بلندی دارند

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا در تلفن های همراه کیبوردهای فیزیکی نسبت به انواع تاچ برتری دارند؟ 1

کیبوردهای فیزیکی با دست افرادی که ناخن های بلندی دارند بیشتر سازگارند. در کیبوردهای تاچ، لازم است که کیبوردهای تاچ با گوشت و پوست دست برخورد داشته باشند و این مساله با استفاده از ناخن امکان پذیر نیست بنابراین آنها که ناخن های بلندی دارند با کمترین دفتی می توانند عمل تایپ را انجام دهند.

اما زمانی که یک کیبورد فیزیکی را مورد استفاده قرار می دهید گزینه های پیش روی شما تنوع بیشتری می یابند و می توانید با سطح روی انگشت یا راس ناخن هایتان عمل تایپ را انجام دهید و تا زمانی که قادر باشید دکمه ها را حرکت دهید مشکلی برایتان پیش نمی آید.

4- دقت بالاتر برای انگشت افراد سالخورده

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا در تلفن های همراه کیبوردهای فیزیکی نسبت به انواع تاچ برتری دارند؟ 1

هرچه سن و سال انسان بیشتر می شود از سرعت عمل انگشت ها کم می گردد و قوه بینایی نیز تحلیل می رود در نتیجه مدیریت واکنش سریع نمایشگرهای تاچ به فرامین نیز دشوارتر می گردد. اما زمانی که کیبورد موبایل شما فیزیکی باشد، انگشتانتان با استحکام کافی روی دکمه مناسب قرار گرفته و با اطمینان به پایین حرکت داده می شود. نکته دیگر آشناییت است؛ دکمه های فیزیکی در اصل ترجمه و تفسیر درست و مستقیمی از کیبوردهای QWERTY هستند که برای چندین دهه از طریق ماشین های تایپ و کامپیوترها با آنها کار کرده ایم. کیبوردهای تاچ قالبی مشابه دارند اما لزوما شبیه انواع یاد شده نیستند.

5- تایپ آسان تر پسوردها، اسامی کامل، URLها و آدرس های ایمیل

حتما متوجه شده اید که تایپ کردن این موارد از طریق کیبوردهای فیزیکی به مراتب سریع تر و راحت تر است و یکی از دلایل هم قطعا می تواند نبود قابلیت auto-correct باشد که تایپ کردن مواردی چون اسم را دشوار می کند.

6- کیبوردهای فیزیکی دارای شورتکات های فیزیکی هستند

کاربران حرفه ای دستگاه های موبایل و آن دسته از افرادی که زیاد با دیگران در ارتباط هستند و بیشتر از سادگی و زیبایی ظاهر به کارایی یک دستگاه اهمیت می دهند، قطعا تایید خواهند کرد که کیبوردهای فیزیکی به لحاظ بهره وری، سودمندترند. اینکه بتوانید با فشاری سریع و نگه داشتن دکمه ها شماره فرد مورد نظرتان را بگیرید یا اینکه اپلیکیشن ها را باز کنید و عبارت مورد نظرتان را در وب جستجو نمایید همگی از جمله مزایایی هستند که نمی توان به راحتی نادیده شان گرفت.

7- ویژگی تلفن هوشمند بلک بری Priv: بهره مندی از نمایشگر بزرگ تر در حین تایپ

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا در تلفن های همراه کیبوردهای فیزیکی نسبت به انواع تاچ برتری دارند؟ 1

زمانی که استیو جابز آیفون را برای نخستین بار معرفی کرد استدلالی کاملا درست را بیان کرد: اینکه دکمه های فیزیکی بخش اعظمی از فضای جلویی دستگاه های موبایل را که می تواند به نمایشگر اختصاص یابد، اشغال می کنند. او از حاضرین سوال کرد، چرا این دستگاه ها باید کیبوردی داشته باشند که ابدا به کار نمی آید. اما این مساله ایست که در مورد کیبوردهای مجازی هم صدق می کند و وقتی تصمیم می گیرید در صفحه آیفون 6 اس پیامی را تایپ کنید، ابعاد نمایشگر شما عملا به نصف تقلیل می یابد.

این مشکلی است که خوشبختانه به لطف تلفن هوشمند Priv بلک بری با کیبورد کشویی اش برطرف شده است. این محصول چنین مشکلی ندارد و اگر دوست داشته باشید می توانید کیبورد نرم افزاری آن را مورد استفاده قرار دهید و چنانچه لازم بود کل نمایشگر را مقابل به خود داشته باشید می توانید از کیبورد فیزیکی آن استفاده نمایید.

10- ویژگی تلفن هوشمند بلک بری Priv: کیبورد حرکتی

بلک بری نخستین بار این مشخصه را از طریق پاسپورت به مشتریانش عرضه کرد و در نهایت موبایل Priv را نیز به آن مجهز کرد و این مشخصه چیزی نیست جز کیبورد ژستی یا حرکتی. در این تکنولوژی خود دکمه ها هم حساس به تاچ هستند و می توانید عمل سوایپ را روی آنها انجام داده و از این طریق به عنوان مثال اپلیکیشن مورد نظرتان را به پایین اسکرول کرده یا اینکه نشانگر را روی متن به نمایش در آمده در صفحه حرکت دهید.

شما با کدوم راحت ترین؟!  Angel من تاچ