انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تهرانی‌ها در ۶‌ ماه ۱۱۶میلیارد تومان از چراغ قرمز رد شدند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هر ‌ماه ۲۰۰هزار خودرو پایتخت به‌علت عبور از چراغ قرمز جریمه می‌شوند.

در 6‌ماه گذشته، تخلف عبور یک میلیون و 164هزار خودرو از چراغ قرمز از طریق این دوربین‌ها ثبت شده که با احتساب جریمه 100هزار تومانی، مجموع جریمه آنها 20میلیارد تومان در هر‌ماه می‌شود.

به گفته ایلوش وزیری مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، در حال حاضر 175تقاطع به دوربین‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز هستند. تعداد عبور خودروها از چراغ قرمز با حدود 100درصد افزایش از 125هزار مورد در شهریور‌ماه به 244هزار مورد در مهر‌ماه افزایش پیدا کرده است. در عین حال در تمامی تقاطع‌هایی که مجهز به دوربین هستند، برای رانندگان متخلف که از چراغ عبور می‌کنند، قبض جریمه یک میلیون ریالی صادر می‌شود.

وی با اعلام اینکه 12سامانه ثبت تخلف خودروهای سنگین در تونل‌های نیایش، رسالت و توحید و نیز بزرگراه طبقاتی صدر نصب شده، گفت: تعداد تخلفات ورود خودروهای سنگین به تونل‌های شهری و پل صدر در 6‌ماه گذشته، حدود 3هزار مورد بوده و از بیش از یک هزار مورد در اردیبهشت‌ماه به کمتر از 300مورد در مهر‌ماه کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک با اشاره به اینکه 39سامانه ثبت تخلف در پایانه‌های تاکسیرانی راه‌اندازی شده که به دوربین‌های پلاک خوان و سیستم RFID مجهز هستند، اظهار کرد: در 6‌ماه گذشته، یک میلیون و 295هزار دستگاه خودرو به‌صورت غیرمجاز وارد پایانه‌های تاکسیرانی شده‌اند و به‌طور متوسط، هر‌ماه 216هزار دستگاه خودروی شخصی غیرمجاز، وارد پایانه‌های تاکسیرانی تهران می‌شوند.

وزیری با بیان اینکه 29سامانه ثبت تخلف خط اضطرار در پل صدر و تونل‌های شهری نیایش، امیرکبیر، رسالت و توحید، راه‌اندازی شده و برای خودروهایی که از این خطوط عبور کنند قبض جریمه صادر می‌شود، تصریح کرد: در 6ماه گذشته، 120دستگاه خودرو از خطوط اضطرار در بزرگراه طبقاتی صدر و 4تونل شهری تهران عبور کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه 17سامانه ثبت تخلف خط ویژه اتوبوس در محورهای رسالت، مولوی، امام علی، حافظ و 17شهریور راه‌اندازی شده و برای خودروهایی که وارد این خطوط می‌شوند قبض جریمه صادر می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این، 9سامانه ثبت تخلف تعویض خط نیز در تونل نیایش راه‌اندازی شده که تخلف خودروهایی که نسبت به تغییر خط عبوری خود در این تونل اقدام کنند را ثبت می‌کند. مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در پایان با اعلام اینکه 26سامانه ثبت تخلف ترددشمار(پلاک خوان) در جبهه غربی منطقه 12راه‌اندازی شده و 22سامانه نیز در جبهه شمالی این منطقه در حال راه‌اندازی است، خاطرنشان کرد: فرایند عملکرد دوربین‌های ثبت تخلف، نیازمند تجزیه و تحلیل از منظر مهندسی ترافیک است و لازم است ضمن بررسی چالش‌های پیش رو، کاربری داده‌ها و اطلاعات به‌دست آمده از آن مورد واکاوی قرار بگیرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تهرانی‌ها در ۶‌ ماه ۱۱۶میلیارد تومان از چراغ قرمز رد شدند 1
واقعا راسته؟