انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: لکسس LX جدید یا لندکروزر لوکس؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مسیح فرزانه/ «مجله ماشین» - لکسس  LXدر حالی که هدف سختی چون رقابت با رنجروور محبوب را در سر می‏پروراند، تاکنون در 3 نسل تولید شده که گونه سوم این روزها با یک فیس لیفت پیش روی ما قرار گرفته است. ماشینی که می خواهد بیشتر از این ها با تویوتا لندکروزر فرق داشته باشد.

اوایل دهه 90 میلادی و وقتی که آمریکایی‏ها تحریم واردات خودروهای لوکس ژاپنی به کشورشان را برداشتند، با رسیدن تقاضا از این بازار پُرمصرف، عملاً از سال 1995 پای لکسس LX بر پایه تویوتا لندکروزری که لوکس و مدرن‏تر شده بود، به این کشور بازگردید.

حالا پس از 2 دهه، لکسس می‏گوید غیر از دستگیره‏های در، سایر قسمت‏های LX جدید را دستخوش تغییر کرده که برای این منظور از واژه Restyled سود برده است. در این تغییرات، سپر جلو، جلو پنجره، ادوات کرومی، سیستم نور جلو و LED، ورودی‏های هوای روی سپر، رینگ‏های 20 و 21 اینچی 10 پره، سپر و چراغ‏های عقب و ... چهره‏ای کاملاً نو، پویا و وحشی‏ به این مدل بخشیده است.

در زیر پوسته موتور، این‏بار یک جعبه دنده 8 سرعته و جدید خودکار به جای نمونه 6 سرعته اتوماتیک سوار شده است. از طرفی تکنولوژی AVS یا سیستم فعال قابل تنظیم، روی این مدل بهینه‏سازی شده و راننده می‏تواند در چند حالت گوناگون به نسبت شرایط رانندگی، آن را از روی کنسول تنظیم کند.

روی این سیستم، تکنولوژی ضد شوک هم وجود دارد که وظیفه جمع کردن ضربات و افزایش راحتی و نرمی سواری را برعهده داشته که همیشه در لکسس زبانزد بوده است.

لکسس که مدعی است این شاسی بلند غول پیکر توانایی کشیدن حدود 5/3 تن بار را دارد، از پیشرانه 7/5 لیتری V8 سود برده که با خروجی 383 اسب‏بخار حدود 90 درصد از توان خود را در دور موتور 3600 بروز می‏دهد، یعنی این ماشین در دور پایین، توانایی بالایی در مانورپذیری علیرغم هیکل بزرگش دارد.

در اطرافش چند دوربین پانورامیک وجود دارند که با اتصال به نمایشگر 3/12 اینچی وسط کنسول، می‏توانند از تمامی زوایای اطراف دید شفافی در اختیار راننده قرار داده و وی را در مسیرهای تنگ و دشوار شهری و یا آفرود کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری «مجله ماشین»، تکنولوژی‏های ایمنی دیگری از جمله سیستم‏های ضدتصادف و شناسایی عابر جلویی، هشدار در هنگام تعویض خطوط، نور هوشمند، کروز کنترل راداری فعال و ... هم روی این مدل سوار شده است.

سامانه ضد تصادف به کمک رادار، جلوی خودرو را بررسی کرده و در صوت مشاهده خطر و رسیدن به شیء، ترمز کمکی را فعال می‏کند. تکنولوژی نور هوشمند در صورت بروز ترافیک و یا مشاهده خودرو از روبه‏رو، شدت و زاویه نور را کم کرده تا دید راننده جلویی کور نشود.

همچنین در این مدل برای شرایط آفرود، از یک محدود کننده دیفرانسیل سود برده شده که میزان تقسیم نیرو را 60 به 40 به‏صورت خودکار در شرایط گوناگون رانندگی به‏صورت انتقال به هر 4 چرخ حفظ کرده و با کمک سامانه کنترل کشش و A-trac در حالت‏های گوناگون همچون صخره، صخره و سنگ، شن، گل و ... توانایی‏های خودرو را تنظیم می‏کند.

از دیگر امکانات این مدل، جایگزینی LCDهای بزرگ‏تر در پشت سری صندلی‏های جلو برای سرنشینان عقب است که به آن می‏توان امکان دسترسی به بخشی از امکانات خودرو، مثل سیستم تهویه مطبوع و باز و بسته کردن در توسط اپلیکیشن اندروید و ios لکسس را نیز افزود. همچنین سیستم صوتی 550 واتی حرفه‏ای «مارک لوینسون» با 19 بلندگو و رادیو HD از دیگر امکانات نصب شده روی مدل 2016 و گونه تغییر یافته از لکسس LX به‏عنوان نمونه خوش تیپ شده لندکروزر با خصلت‏های کاملاً متفاوت است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لکسس LX جدید یا لندکروزر لوکس؟ 1