انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه آزاد، دانشگاه مردمی است/ منتقدان مستند نقد کنند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه آزاد، دانشگاه مردمی است/ منتقدان مستند نقد کنند 1


رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی، رعایت قانون، توسعه کیفی و حفظ ارزش های اسلامی و دانشگاهی است.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در نشستی با روسای واحدها، نمایندگان استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه محیط دانشگاه، محیط وقار، عفاف و حجاب است، گفت: سیاست ما در دانشگاه آزاد اسلامی، رعایت قانون، توسعه کیفی و حفظ ارزش های اسلامی و دانشگاهی است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشجو عنصر اصلی در دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: این دانشگاه یک دانشگاه مردمی است و اینکه کسی بگوید وابسته به یک جریان سیاسی خاص است، ظلم بزرگی است.

وی افزود: 50 درصد فارغ التحصیلان ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است که دارای مقام های اول، دوم یا سوم در پوسته های علمی کشور هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای 60هزار مقاله علمی در پایگاه اسکوپوس است و خوشبختانه با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها، بعد از انقلاب اسلامی وابستگی ما به کشورهای خارجی به مراتب کمتر شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است، گفت: فعالیت همه تشکل ها در دانشگاه ها چه آزاد و چه دولتی، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده است. بنابراین هیچ سازمانی خارج از دانشگاه حق دخالت در امور آن را ندارد و هیچ کس نیز نمی تواند به ما بگوید که چرا قانون را اجرا کرده اید.

دکتر میرزاده در این نشست با اشاره به اجرای طرح تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از اجرای این طرح، ارتقای کیفیت دانشگاه است. اگر نگاه واقع گرایانه به رویکردهای دانشگاه داشته باشید، متوجه خواهید شد که رعایت قانون، رعایت ارزش های اسلامی و توسعه کیفی جزو سیاست های ما به شمار می رود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به رویکرد دانشگاه در موضوع عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: محیط دانشگاه، محیط وقار، عفاف و حجاب است و حفظ آن امری لازم الاجراست. ایستادن در مقابل بی حجابی تنها برعهده حراست دانشگاه ها نیست، این مسئولیت مهم برعهده مسئولان فرهنگی و سایر مدیران دانشگاه نیز هست.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سالم ترین سازمان های موجود در ایران است. کمترین ناهنجاری ها و دستبرد به بیت المال در این دانشگاه دیده می شود. اما متاسفانه برخی می خواهند آن را در مقابل نظام قرار دهند. این اختلاف ها به نفع نظام نیست. منتقدان دانشگاه بهتر است نقدهای سازنده خود را براساس مستندات ارائه دهند.

وی با اشاره به نامه حمایت 242 نماینده مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این نامه به خاطر عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد بومی گزینی که رضایت خانواده های دانشجویان را در پی داشته، منتشر شده است.



تشکیل کمیته ناظر بر فعالیت نشریات دانشجویی در تمامی استان ها

طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست ضمن استقبال از انتقادها و نظرات دانشجویان گفت: بیان این دیدگاه ها حاکی از باز شدن فضای دانشگاه آزاد اسلامی دارد در حالی که پیش از این چنین نبود.

وی گفت: کرسی های آزاداندیشی و مناظرات باید در دانشگاه رونق بگیرد. پیشنهاد می کنم کرسی های آزاداندیشی ابتدا در بین تشکل ها برگزار شود تا به یک رویه تبدیل شود.

دکتر هاشمی درباره فعالیت نشریات دانشجویی نیز گفت: سیاست جدید در این باره است که تمامی دانشجویان امکان چاپ نشریه را داشته باشند اما کمیته ناظر بر فعالیت نشریات به زودی در تمامی استان ها تشکیل می شود.

دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به کسر موظف اعضای هیات علمی که منجر به کسر حقوق آنها شده است، گفت: در این خصوص آیین نامه ای تدوین و بزودی ابلاغ خواهد شد که براساس آن کسر موظف اعضای هیات علمی با فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی آنها معادل سازی می شود.

وی همچنین گفت: جلوگیری از تاسیس رشته های یکسان در واحدهای مجاور و جابجایی اعضای هیات علمی در یک استان، از مواردی است که اختیار آن به رییس استان واگذار شده است.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به کوتاه شدن فرایند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جلسات هیات ممیزی به صورت مستمر و هر هفته در سازمان مرکزی برگزار می شود و طی آن 20 تا 30 پرونده مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.



دکتر مجتبی علوی فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه نیز در این نشست، به ارائه گزارشی درباره توسعه تحصیلات تکمیلی در استان آذربایجان غربی پرداخت و گفت: از سال 92 تاکنون، تعداد رشته های مقطع کارشناسی ارشد در این استان از 68 رشته، به 204 رشته افزایش یافته که تعدادی از این رشته ها در دفترچه آزمون سال 95 لحاظ شده است.

وی همچنین از بازنگری در آیین نامه و بخشنامه های دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: یکی از خروجی های هفتادمین اجلاس شورای مرکزی، ابلاغ بخشنامه های جدید با رویکرد تفویض اختیار خواهد بود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرید ذاکر مدیرکل صندوق رفاه دانشجویی و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست به ارائه گزارشی درخصوص تسهیلات ارائه شده به دانشجویان پرداخت و گفت: در سطح کشور تاکنون 18هزار و 632 نفر برای دریافت وام ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 10هزار نفر برای دریافت وام به بانک های طرف قرار داد مراجعه کرده اند.

وی تاکید کرد: از این تعداد، اگر افرادی هنوز موفق به دریافت وام نشده اند، به دلیل تأمین ضمانت های لازم بانک ها بوده است.

انتهای پیام