انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برای جلوگیری از قاچاق باطری در کشور تعرفه ها باید تغییر کند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس اتحادیه باطری سازان و باطری فروشان گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در صنعت باطری نداریم و کیفیت تولیدات و محصولات بهبود یافته و قیمت ها نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

علی اکبری اظهار داشت: تغییرات اعمال شده در تعرفه های گمرکی موجب گشته تا سالانه 5 میلیون باطری قاچاق وارد کشور شود که متأسفانه هیچ ارگانی در خصوص مسئله قاچاق باطری عکس العملی نشان نمی دهد در صورتی که جلوگیری از این امر بسیار ساده است.

وی در ادامه افزود: ما جزئیات این امر را به گمرک، اتاق اصناف کشور، اتاق اصناف تهران و وزارت صنعت، معدن، تجارت اعلام کرده و راه پیشگیری و مقابله با قاچاق را به آنها ارائه نموده ایم. ظاهرا اقدامی انجام داده نشده و تلاشی نیز برای مقابله با این موضوع صورت نمی گیرد.

اکبری تصریح کرد: اگر تعرفه ها تغییر کند و ثبت سفارش انجام شود و بر اساس نیاز واردات داشته باشیم قاچاق صورت نمی گیرد. زمانی که کالایی به صورت قانونی با تعرفه متعادل وارد کشور شود و از تولید کننده و مصرف کننده حمایت گردد هیچ مشکلی در این راستا به وجود نخواهد آمد در غیر اینصورت عاملان قاچاق، کالا را بدون پرداخت هزینه گمرک، مالیات و عوارض با قیمت پایین به بازار عرضه می کنند.

وی با اشاره به اینکه مبدأ 90 درصد باطری های وارداتی کشورهای کره و دبی است، افزود: به فروشندگان باطری ابلاغ شده است تا باطری های وارداتی را 6 ماهه و باطری های ایرانی را یکساله ضمانت نمایند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برای جلوگیری از قاچاق باطری در کشور تعرفه ها باید تغییر کند 1