انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کارگردان شاهزاده روم: برای ساخت قسمت دوم آماده ایم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کارگردان انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» ضمن ابراز تمایل برای ادامه دادن قسمت های بعدی «شاهزاده روم» گفت: در صورت مهیا شدن شرایط و بازگشت سرمایه اولیه، قسمت دوم این انیمیشن هم تولید خواهد شد.

محمدیان همزمان با اکران فیلمش در سینماهای کشور که به زندگی مادر حضرت امام زمان (عج) پرداخته است در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نگاه دینی همیشه برای من مهم بوده است و قطعاً تا هر زمانی که در سینما فعالیت می کنم در این حوزه مبادرت به ساخت فیلم خواهم کرد؛ من حتی بارها با خود اندیشیده ام که اگر بخواهم در سایر رشته های هنری فعالیت کنم نیز قطعاً مضمونی دینی خواهد داشت.
وی سپس با تأکید بر اینکه انگیزه و روح حاکم بر یک فیلم بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: من بارها عنوان کرده ام که تفکیک میان مفهوم دینی و غیر دینی در سینما و هنر برایم مشخص نیست! چرا که اعتقاد دارم اگر هر شخصی که مبادرت به ساخت فیلم می کند، دین را درون ذهن خود داشته باشد، ناخودآگاه فیلمش حال و هوایی دینی و ارزشی به خود می گیرد؛ همانطور که پیش از این در بسیاری از فیلم ها و سریال ها دیده شده که حتی یک جمله و یا عمل دینی در فیلم وجود ندارد اما لحظات آن اثر سرشار از معنویت و داشتن احساس لطیف و آرامش بخش الهی است.
این فیلمساز ادامه داد: از سوی دیگر بارها شاهد بودهایم که برخی از آثار سراسر شعارزدگی بوده اند و به هیچ عنوان نتوانسته اند تأثیر مثبتی بر جامعه و مخاطبان بگذارند چرا که روح معنویت در آن ها وجود نداشته است.
کارگردان «شاهزاده روم» در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه اعتمادی به حوزه انیمیشن در سینمای ایران وجود ندارد تصریح کرد: تا زمانی که نهادهای فرهنگی و هنری همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای انیمیشن حمایت نکنند ما نمی توانیم انتظاری مبنی بر ارتقای این سینما در کشور باشیم. فیلم «شاهزاده روم» اثری در بخش خصوصی است و چرخش مالی برای ما بسیار مهم است تا بتوانیم تولید آثاری با چنین موضوع را ادامه دهیم؛ باید بپذیریم هرچقدر که ما دغدغه فرهنگ داشته باشیم عدم حمایت نهادهای دولتی ما را دلزده می کند و نمی توانیم به راه خودمان ادامه دهیم.
محمدیان سپس خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علیرغم پیگیری های مجدانه تهیه کننده، به دلیل ناشناخته بودن سینمای انیمیشن برای برخی مدیرانش تمایلی برای حمایت از این فیلم نشان نداد؛ تمامی این ها هم به دلیل آن است که تاکنون انیمیشن به این شکل در سینمای کشور یعنی سرمایه گذاری بخش خصوصی چندان تولید نشده و زیرساخت های لازم برای تولید انیمیشن در ایران وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در سینمای هالیوود و غرب، توجه ویژه ای به فیلمسازان و آثار انیمیشن می شود اظهار داشت: سینما یک علم، هنر و صنعت است و تولیدات انیمیشن درست بر لبه این سه مقوله مهم قرار دارند. انیمیشن همیشه فراتر از سایر تولیدات سینمایی دست به اثرگذاری زده است و افراد زیادی زحمت می کشند تا یک فیلم انیمیشن ساخته شود اما متاسفانه تولیدات اینگونه آثار در میان متولیان سینمای ایران جایگاه چندانی نداشته و از همین رو توجهی به تولید این آثار ندارند. این در حالی است که سینمای دنیا توجه ویژه ای به انیمیشن دارد. این فیلمساز ادامه داد: ما اگر به آمار پرفروش ترین فیلم های جهان نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که در آن ها تعداد کثیری فیلم انیمیشن حضور دارد چرا که فرهنگ سازی تماشای انیمیشن، در کشورهای غربی به وجود آمده اما مخاطب ما همچنان این سینما را نمی شناسد. محمدیان تأکید کرد:خوشبختانه این فیلم تاکنون در ۴-۵ کشور عربی - اسلامی اکران شده و استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است و این روزها دوبله انگلیسی فیلم نیز در حال انجام است تا پخش کننده بین المللی هرچه سریعتر بتواند این اثر را در کشورهای اروپایی اکران کند. وی افزود: «شاهزاده روم» خوشبختانه به دلیل عدم استفاده از عناصر شرقی و اینکه فیلمی «بین الادیانی» محسوب می شود توانسته با استقبال بسیار خوبی از سوی مسیحیان روبرو شود و در کشورهای غیراسلامی استقبال شایسته ای از آن شده است که تمامی این ها باعث ایجاد روحیه در بین عوامل تولید این اثر گردیده و عزم ما را برای تولید قسمت های بعدی جزم کرده است. کارگردان انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه چنین انیمیشن هایی می تواند بستر مناسبی برای آموزش و تربیت کودکان به وجود بیاورد اظهار داشت: چون شناخت و داده های کودکان کامل نشده نقش چنین انیمیشن هایی در زندگی آن ها می تواند تربیتی باشد؛ انیمیشن برای کودکان از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است و آن ها به خوبی با انیمیشن ارتباط برقرار می کنند و از این رو این نوع سینما باید به عنوان یک عنصر سرگرمی به زندگی آن ها اضافه شود. محمدیان ادامه داد: ما اگر بتوانیم در کنار آموزه های مذهبی به کودکان، انیمیشن هایی برگرفته از معارف ها و قصه های دینی و مذهبی برای آن ها تولید نماییم و آن را به عنوان یک الگو قرار دهیم به توفیقات بسیار خوبی در نسل بعد دست پیدا خواهیم کرد و اثرات و برکات این امر را در سال های آینده مشاهده می کنیم.
انیمیشن خوب و باکیفیتی بود .. نسبت به کارهای قبلی ایران در زمینه کارتون یه پیشرفت بزرگ محسوب میشد ؛ البته ناگفنه نماند که خیلی از سکانیهش برگرفته از سکانسهای دیزنی بود ..
ولی خب برای ما قدم بزرگی بود =)
هرچند موضوعس گنگ بود . داستان یهویی میپرید از یه جایی به جای دیگه و ماجراهای مختلف هر سکانس و پلان رو نیمه تموم میذاشت . شخصیت اضافیم زیاد داشت ..
در کل خوب بود ولی قسمت دومش دیگه اخه خیلی چرت میشه !
والت دیزنی هم با اون همه اعتبار و مهارتش تو هیچکدوم از کارهاش نتونست با ادامه دادن یک اثر اون رو بهتر کنه جز مواردی مثل شرک و توی استوری که البته اینام یکشون از بقیه بهتر بود . میخوام بگم یعنی وقتی دیزنی نتونه شاهکارهای خودش رو تو قسمت ها و اپیزود های بعدی حفظ کنه ، ما که ایران باشیم میتونیم ؟ بنظر من تا همینجا کافیه . آخه داستان دیگه ندارن ! شاهزاده ی روم با تولد امام مهدی (عج) تموم شد .. چی دیگه میخوان بزارن ؟
asn jaleb nbod