انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: شارژ گوشی با لیوان هوشمند محقق ایرانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
محقق ایرانی دانشگاه RMIT استرالیا لیوان هوشمندی را طراحی کرده است که می تواند دمای نوشیدنی را طبق میل کاربر خود تنظیم و همچنین به عنوان یک شارژر عمل کند.


امیر فرجی محقق ایرانی دانشگاه RMIT استرالیا در رشته «فناوری ترمو الکتریک خورشیدی» موفق به ساخت لیوان چند منظوره ای شد که از قابلیت گرم و سرد کردن مایعات برخوردار است.
نکته قابل توجه دیگر این لیوان، امکان شارژ شدن گوشی های همراه است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شارژ گوشی با لیوان هوشمند محقق ایرانی 1
این محقق ایرانی گفت: این لیوان هوشمند با یک اپلیکیشن به گوشی همراه کانکت می شود و می تواند دمای نوشیدنی داخل لیوان را طبق سیلقه کاربر تنظیم کند. امیر فرجی نام دستاورد خود را Muggino گذاشته است.
از ویژگی های این لیوان هوشمند جلوگیری از اتلاف انرژی است و این امر موجب داغ یا خنک ماندن نوشیدنی می شود.
همچنین این لیوان منحصر به فرد می تواند انرژی گرمایی نوشیدنی ها را به برق تبدیل کند و نوشیدنی را تا ۲ ساعت داغ یا خنک نگه دارد یا اینکه می توان وسایل الکترونیکی از قبیل گوشی هوشمند را شارژ کرد.
امیر فرجی در مورد وزن این لیوان نیز گفت: این لیوان هم وزن لیوان های چینی و کاملا ضد آب است. کاربر ها می توانند گوشی خود را به این لیوان کانکت و دمای نوشیدنی داخل لیوان را تنظیم کنند و یا میزان شارژ باتری گوشی خود را بررسی کنند.
امیر فرجی در ادامه گفت: ایده این لیوان در حدود ۵۰ سال پیش توسط ناسا مطرح شد و تیم تحقیقاتی ما با سه سال کار طاقت فرسا موفق به ابداع این فناوری شده. انتظار می رود تولید انبوه این لیوان در دسامبر سال جاری میلادی انجام گیرد.