انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دلیل برای بالارفتن تب زیدان در مادرید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دلیل برای بالارفتن تب زیدان در مادرید 1

کمی بیش از دو هفته از ورود زیدان به رئال مادرید نگذشته و پس از تنها دو بازی، او توانسته به کمک کاریزما و شخصیت بالایش، بخاطر همه آنچه در دوران فوتبالش بدان دست یافته، بازیکنان و هواداران رئال را عاشق خود کند و او حالا می خواهد افتخاراتی که در دوران فوتبالش به عنوان بازیکن کسب کرده بود را در دنیای مربیگری نیز تکرار کند.

البته شکی نیست که تقویم بازی های رئال نیز به نفع زیدان بوده و او تا بدینجا دو بازی برابر دو تیم میانه جدولی دپور و ته جدولی خیخون انجام داده است. حال برای تداوم این جو شادی که در رئال حاصل شده، پیروزی در بازی های بزرگ و مقابل رقبای اصلی نیاز است.

در روزهایی که رئال در کوپا دل ری حاضر نیست و هفته ای یک بازی برگزار می کند، بهترین فرصت برای زیدان مهیا شده تا با کار و تلاش سخت در تمرینات، تیمی با قابلیت قهرمانی که هواداران رئال خواهانش هستند را روانه مسابقات کند.
ایده های او برای بازیکنان رئال متقادعد کننده بوده و مهم هم همین است؛ چون این بازیکنان هستند که باید فلسفه زیزو را در زمین پیاده کنند و می توان گفت که تغییر مربی در رئال مادرید کاملا مثبت و عقلانی بوده اما واقعا زیدان در این دو هفته چه کارهایی انجام داده که تا بدین حد توانسته اطمینان ها را به خود جلب کند؟

دادن آزادی عمل بیشتر به بازیکنان در زمین

رئال با زیدان تنها دو بازی انجام داده اما می توان به وضوح دید که ایده های زیزو، دقیق و مو به مو در زمین پیاده می شود. یکی از کلیدی ترین مسائلی که در این مهم نقش داشته را یکی از بازیکنان رئال در مصاحبه اخیرش اشاره کرده است:" زیدان به ما در زمین آزادی عمل بیشتری می دهد."
این دقیقا خلاف آنچه است که ما در دوران حضور بنیتس شاهدش بودیم. ایده های زیدان به بازیکنان این اجازه را می دهد تا در زمین فوتبال بدون عجله و با آرامش خاطر، حداکثر توانایی هایشان را بروز دهند؛ بدون اینکه فراموش کنند چگونه باید به یک توپ ضربه بزنند. فلسفه زیدان بسیار نزدیک به فلسفه کارلو آنچلوتی است.


توصیه های تاکتیکی مفید و مختصر

زیدان بر خلاف سلفش بنیتس، هرگز بازیکنان تیمش را با ارائه تاکتیک های پیچیده در طول یک بازی، گیج و سردرگم نمی کند. البته در کمپ تمرینی رئال، در مورد برنامه های زیدان، گفتگوهای زیادی مابین مربی و بازیکن رد و بدل می شود اما همه آنها مفید و مختصر هستند و به خوبی در ذهن بازیکنان مورد قبول قرار می گیرند؛ حال اینکه در زمین چگونه پیاده خواهند شد، دیگر به عهده بازیکنانی است که داخل زمین حضور دارند.

به وجود آمدن احترام متقابل بین زیدان و بازیکنان

تاثیرگذاری و حساب بری بازیکنان از زیدان را می توان به اشکال مختلفی حس کرد. هیچ بازیکنی بر خلاف دوران بنیتس، به هنگام یک بحث تاکتیکی نیشخند نمی زند. زیدان به قدری در دورانی که فوتبال بازی می کرد ابهت داشت که هیچکس در مورد تصمیم های او تردیدی ندارد.
اگر در زمان بنیتس نیمکت نشینی یک ستاره همچون خامس می توانست همچون بنزینی روی آتش باشد و فضای رئال را متشنج کند، در دوران زیدان دیگر اینگونه نیست. این روزها خامس روی نیمکت می نشیند و ایسکو به جای وی بازی می کند و هیچ رسانه ای را نمی بینید که از این مساله انتقاد کند و خود بازیکن هم این شهامت را ندارد تا نارضایتی خود را علنی کند.
پرز در روزهایی که از بنیتس حمایت می کرد، از او به عنوان کسی که قدرت اول تصمیم گیری در تیم بر عهده اوست یاد می کرد اما کمتر بازیکنی در رئال مادرید بدین مهم باور داشت.

فضای شاد تمرینات زیدان

در دوران بنیتس بارها شاهد بودیم که او بخاطر کوچکترین مساله ای تمرین را قطع می کرد تا اشتباهات بازیکنان را به آنها گوشزد کند. اتفاقی که بازیکنان را خسته می کرد و کسی از این مساله رضایت نداشت اما از کمپ والدبباس شنیده می شود که تمرینات زیدان تفاوت آشکاری با بنیتس دارد و فضای شاد توام با جدیت برآن حاکم است؛ با وجود اینکه زیدان برای بازیکنانش تمرینات سخت بدنسازی را طی هفته گذشته ترتیب داده بود.

شیوه بازی مورد علاقه زیدان، همانی که بازیکنان دوستش دارند

زیدان از تیمش توقع دارد همیشه در حمله باشند و البته زمانی که توپ را در اختیار ندارند به سرعت، عمل پرس روی بازیکنان حریف را پیاده کنند. زیدان دوست ندارد تیمش به هیچ دلیلی عقب نشینی کند. چیزی که در زمان بنیتس شاهدش نبودیم و چنانچه دوریین های تلویزیونی شکار می کردند، بزرگان رئال در زمین از این مساله گلایه کرده و نارضایتی خود را نشان می دادند.
در دربی مادرید به خوبی شاهد این مساله بودیم، رئالی ها وقتی از اتلتیکو پیش بودند، آنقدر در زمین خود به هم پاس می دادند و تعداد پاس های رو به عقب، چنان بود که صدای بازیکنان در مین هم در آمده بود اما زیدان ایده های روشنی دارد: "همه باهم حمله می کنیم و همه باهم نیز با از دست دادن توپ وارد فاز دفاعی می شویم. دلیلی برای عقب نشینی وجود ندارد حتی اگر با اختلاف گل بالا پیش باشیم."

جلب کردن حمایت بزرگان تیم

رونالدو، راموس، مارسلو و مودریچ، در دو هفته اخیر بارها زبان به حمایت از زیدان بازکرده و نتوانسته اند خوشحالی خود از کار کردن با زیزو را پنهان کنند. مودریچ در مصاحبه اخیر خود در مورد زیدان گفته است:" وقتی زیدان حرف می زند، همه دنیا دوست دارند صحبت های او را بشنوند. کاریزمای او برای ما بسیار مهم است.او یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال است.او خودش بازیکن بوده و به خوبی ما را درک می کند. وقتی زیدان صحبت می کند همه ما متقاعد می شویم." چیزی که بنیتس با آن فرسنگ ها دور بود و کمترین علاقه قلبی بین بازیکنان با او وجود داشت.

آرامش زیدان در نشست های خبری و برخورد مناسب او با رسانه ها

در همین دو هفته، انواع و اقسام تعریف و تمجیدهای رسانه ای از زیدان را شاهد بوده ایم که این بی دلیل نیست. زیدان در هر نشست خبری خود، با لبحند وارد شده و آرامش خاطر خاصی در او دیده می شود. این مساله در واقع تصویر روشنی از فضای داخل تیم اوست؛ تیمی که آرامش بدان بازگشته و بازیکنانش عاشق مربی خود هستند.