انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معرفي پاور ميكسر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عرفــی پــاور میــکسر ســری پــاورمــیت PowerMate محصول شرکــت دایناکــورد
دایناکورد . یک شرکت آلمانی است. که از دهه 40 میلادی شروع به کار کرده این شرکت به همراه شرکت های Electro-Voice وMidas وKlark Teknik و Telex در زمینه تجهیزات صوتی از زیر مجموعه های شرکت بازرگانی بزرگ و معروف بوش bosch آلمان می باشد.
خبر فوری: از ابتدای سال 2011 کمپانی بهرینگر که حداقل در ایران بسیار شناخته شده است به عنوان شریک Midas وKlark Teknik در یک مثلث تجاری به نام به فعالیت خواهند پرداخت لازم بذکر است که بهرینگر از سال 1989 شروع به کار کرده در حالی که دو شرکت دیگر حداقل 2 برابر بیشتر سابقه کاری دارند.
در مورد کنسول سری پاورمیت PowerMate در ابتدا باید گفت که این سری از دهه 90 تاکنون در حال تولید است و PM1 اولین نسل این پاورمیکسرها بود در حال حاضر نسل سوم یعنی PM3 نیز به تازگی عرضه شده است که مشخصات فنی فوق العاده نوینی دارد . این پاورمیکسرها به مدل هایی با قدرت ها و امکانات مختلف تقسیم می شوند مدل هایی چون 2200, 1600, 1000, 600 باید گفت که این سیستم از انعطاف زیادی برخوردار است یعنی شما تقریبا برای گرفتن هر نوع خروجی و دادن ورودی دستتان باز است و از نظر میکسر میتوان گفت چیزی کم ندارد قسمت بعدی پاور دستگاه است که بی شک یکی از بهترین پاورهای دنیاست و این نکته را کسانی که این سیستم را دراجراهای زنده تست کرده باشند می دانند که از جهت قدرت خروجی صدا با مشکلی مواجه نخواهند بود.
نکته مهم: شرط مهم آنکه بلندگوهای مناسبی بر اساس محیط انتخاب شده باشند.
کلاً دایناکورد به پاور قدرتمندش مشهوره!
نکته دیگر: اینکه بخش اصلی هزینه ای که برای این پاور میکسر میدهید هزینه همین پاور قدرتمنده
پس برای اجرای زنده دایناکورد غول میکسرهای تو رنج قیمت متوسطه، بلندگوهایی که با دایناکورد هماهنگی مناسبی داره بلندگوهای Electro-Voice و W17Pمثلاً مدل Montarbo بوده!
نکته بسیار مهم: توی فضای بسته EV خیلی بهتر از Montarbo عمل می کنه چون حداکثر شفافیت صدا رو به گوش شما می رسونه! و اینکه توی فضای آزاد Montarbo میتونه قدرتشو به رخ بلندگوهای دیگه بکشه! در فضای آزاد مونتاربو پرتاب زیادی داره ولی شفافیت نداره که با این تفاصیر برای سخنرانی و مداحی فقط میتونه مناسبه و نه اجرای زنده موسیقی.
اما اگه بخواهیم مشکل و نقص اصلی این دستگاه را بیان کنیم چیزی نیست جز افکتور دستگاه !! افکتور دایناکورد در قسمت افکت delay و echo دارای نقص فنی میباشد.اگر شما افکت را در برنامه اکو تنظیم کنید و خوب به صدا گوش دهید متوجه میشوید که زمانی که شخص در گام بالا میخواند در ته صدا یعنی تکرارها یا ریپیت های آخر صدا کمی دیسورت می شود که البته این حالت ممکن است برای افراد عادی که شناختی از صدا ندارند مشخص نباشد. نکته ای که اینجا قابل ذکر هست این که صدابرداری مذهبی یعنی نیازها و انتظاراتی که ما از یک سیستم صوت خوب در هیئتها و برنامه های مذهبی داریم با نیازهایی که در کنسرتهای موسیقی میباشد کاملا متفاوت است و متاسفانه تمام سیستم هایی که در بازار موجود است از پایه برای کار موسیقی طراحی و تولید شده است و این نقصی که در افکتور بیان شد شاید از دیدگاه موسیقی دان ها ایراد جزئی باشد.
فروش دایناکورد!
برای خرید پاور میکسر دایناکورد به اولین چیزی که باید توجه کرد این است که آیا اصلاً امکانات این دستگاه را با وجود قیمت بالای این دستگاه احتیاج داریم یا نه!