انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: " گفتگــو و بررسی سـریالهای کــره ای "
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
الهه من چطوره ؟
(10-03-2016، 17:58)Apathetic نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
باران عشق و باغ مخفی رو من ندیدم . ولی بنظر قشنگ میان . هردوشونو خیلی وقته میشناسم ..
+ من همه نقدامو راجع به تو از ستاره ها اومدی کردم •.•
کسی حرفی نداره ؟ فقط من دیدم این سریالو یعنی ؟

باران عشق حرف نداره.سوکی توش معرکه بازی کرده‌.
باغ مخفی هم جالبه دیدمش. Big Grin Big Grin
" گفتگــو و بررسی سـریالهای کــره ای " 11

اسامی دیگر: Oh My God; 오 마이 갓!; O Mai Bineoseu

سال پخش : 2015 (در حال پخش ، از شبکه KBS2)

کارگردان : Kim Hyung-Suk

نویسنده:Kim Eun-Ji

ژانر : کمدی ، عاشقانه 

تعداد قسمت ها : 16

کشور:کره جنوبی


بازیگران:

" گفتگــو و بررسی سـریالهای کــره ای " 11

خلاصه ی داستان:

این سریال روایتگر دختریست(شین مین آ) که در دوران دبیرستان بسیار زیبا و محبوب و مورد توجه بوده و البته این ارزو را در سر می پرورانده که وکیل موفقی شود در همان دوران با پسری رابطه ی احساسی برقرار می کند سال ها بعد در حالی که او وکیل شده است آن پسر او را رها میکند به خاطر اینکه او چاق شده و ان زیبایی اندام سابق را ندارد اما در همین میانه در حادثه ای او شخصی(سو جی ساب) را ملاقات می کند که آغازگر بارقه ای جدید در زندگی اوست..


نقد و بررسی 

قطعا نمی شود طرفدار سریال های کره ای باشید و شین مین آ افسانه ای را دوست نداشته باشید و جزو سه بازیگر محبوبتان نباشد البته بازی درخشان او را در سریال های بسیار خوب '' دوست دخترم روباهه '' و '' عشقی برای کشتن '' را نیز هرگز فراموش نخواهیم کرد.از طرف دیگر سو جی ساب هم در کارنامه ی خود '' متاسفم دوستت دارم '' و '' ارباب خورشید '' را دارد که خاطرات خوشی را برایمان رقم زده اند , همه ی این ها با دیدن این عکس از جلوی چشمم گذشت و از آن به بعد منتظر یک رمنسکمدی با کیفیت و درجه 1 بودم که مرا شگفت زده کند...

لیکن همیشه دست تقدیر خوش نمینویسد...هر چند این اتفاق افتاد و چند قسمتی از این سریال پخش شده است و این دو بازیگر در جه یک را در کنار هم دیدیم...هر چند کیفیت بسیار خوب تصویر برداری و مثل همیشه طراحی خوب صجنه و لباس با لوکیشن ها و میزانسن های به جالذت بصری مناسبی برایمان رقم زد.... هر چند اتفاقات خوب دیگری نیز در این سریال افتاد و حتی باز هم می افتد...اما حقیقتا فیلمنامه من و میلیون ها طرفدار دیگر کی دراما ها را نا امید کرد...جمله ای در میان منتقدین بر جسته ی دنیا هست که می گویند کلیشه بد نیست اتفاقا خوب است اگر در جای درستی استفاده شود...لیکن در این فیلم نامه این اتفاق نیافتاده و کلیشه هایی میبینیم که افسوس پتانسیل بالای از دست رفته ی کست و عوامل و هزینه های این سریال بر دلمان می نشاند...با این حال با فاجعه روبرو نیستیم بهتر است بگویم یک داستان کاملا متوسط روبرو هستیم اماوقتی انتظار ها از این سریال ها ان قدر بالا بود حتی متوسط بودن هم انسان را نا امید می کند و نا امیدی را می توان از نمره هایی که در سایت های مرجع به این فیلم داده شده است به وضوح ببینید...پس در مقابله با خیلی از تولیدات کره این اثر برجسته تر و بهتر است اما آن چیز که می خواستیم نبود...

با این حال امیدواریم که در اشتباه باشیم و در ادامه نویسنده ی بد قلم این سریال خودش را به رخ بکشد و ما را شگفت زده کند...

نکته ی دیگری که زیاد دلچسب نبود و نسبت به بقیه قسمت های سریال پایین تر و صعیفتر بود... موسیقی متن سریال بود و شایدبهتر است بگویم نقش موسیقی در سریال کمرنگ بود و بسیار در سریال جایشان خالی بود مخصوصا صحنه هایی که با موسیقی می توانستند دلنشین تر شوند و بودنشان می توانست رنگ و بویی دیگر به سریال ببخشد...
خیلیم بد نبود اهنگ و ... من که دوست داشتم |:

موضوعش اصلا کلیشه ای نبود |:
من ندیدم این فیلم ُ ..   نظر یک دوست بود  Exclamation Smile
منم ندیدم ..
الان داره این سریال پخش میشه ؟
پس مدرسه ی موریم از کدوم کانال پخش میشه ؟ شاید از اس بی اس ! نمیدونم والا ..
بیایم راجع به مدرسه ی موریم حرف بزنیم ^_^
من ندیدمش ولی چون لی هیون وو توش بازی میکنه یه روز میبینمش !
من که فعلا مشغول مامان عصبانی هستم .. لامصب خیلی باحاله خنده داره !
اقا اگه ندیدیش حتما ببینید هر قسمت از قبلیش باحال تر !
(16-03-2016، 0:39)Apathetic نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
منم ندیدم ..
الان داره این سریال پخش میشه ؟
پس مدرسه ی موریم از کدوم کانال پخش میشه ؟ شاید از اس بی اس ! نمیدونم والا ..
بیایم راجع به مدرسه ی موریم حرف بزنیم ^_^
من ندیدمش ولی چون لی هیون وو توش بازی میکنه یه روز میبینمش !
من که فعلا مشغول مامان عصبانی هستم .. لامصب خیلی باحاله خنده داره !
اقا اگه ندیدیش حتما ببینید هر قسمت از قبلیش باحال تر !


نه الان پخش نمیشه ، نمیدونم کی پخش شده اما الانه نمیشه چون من کامل دیدمش
از اونجایی که اینجا یکم سوت و کور شده پیشنهاد میدم راجع به سریالی حرف بزنیم که میتونه دوباره اینجا رو شلوغ و شمارو فعال کنه ^^

ایمان ♡
خب همه دیگه ایمانو دیدن .. با اسم سرنوشت از ایران پخش شد ..

نام : Faith
بازیگران : لی مینهو ، کیم هی سان
سال تولید : 2012

داستان :
روایت زندگی یک زنه که از سال 2012 به 600 سال قبل میره . این زن با بازی کیم هی سان ، یه جراح پلاستیکه معروف تو سئوله که یکی از شبایی که کنفرانس داشت مردی با لباسای عجیب از گذشته میاد و به زور با خودش به دنیای خودشون میبره ولی قول میده که برش گردونه !
این مرد محافظ امپراطور گوریو هست با بازی لی مین هو .
به اعتقاد امپراطور و زیر دستانش ، پزشکی افسانه ای به نام هواتا وجود داره که مردمو درمان میکنه و از اونجایی که ملکه زخمی شده بود ، اونا مجبور شدن از دروازه یکی رو بفرستن که بره و هواتا رو با خودش بیاره و با دیدن پزشکی که میاد حدس میزنن اون باید شاگرد هواتا باشه !
ولی با ورودش و ترفیع مقامش به پزشک اعظم و البته موندگاریش در گوریو ، ماجراهای دیگه ای پیش میاد ...

خب ! نقد و نظر شخصی خودم :
فیلمنامه عالی . از بهترین داستانهایی بود که تا حالا شنیده بودم و این سریال قطعا یه شاهکار بحساب میاد .
ایمان از اول با هیجان شروع میشه و میتونه تا اخرین قسمت هیجانشو حفظ کنه ~ نکته ای که خیلی از سریالا ندارنش و همین نقطه ضعفشون هست
ایمان روایتگر 2 قصه ی عاشقانه ست یکی عشق بین پزشک اعظم و چویونگ و یکی هم که کمتر بهش توجه میشه عشق بین امپراطور و ملکه .
از ایراد هایی که میشه از سریال گرفت ، بی هدف بودن قدرت چویونگ هست که اصلا در طول سریال استفاده نمیشه ! چویونگ دارای قدرت صاعقه ست که خیلی هم خوبه و اگه نویسنده و کارگردان از این قدرت استفاده میکردن بهتر میشد .. اخه دلیل نشون دادنش پس چی بود ؟
یه نکته ی دیگش هم بی میلی چویونگ به قدرتش بود . چویونگ حتی در زمان هایی که ممکن بود بمیره هم از قدرتش استفاده نکرد خب این غیر عادیه :/
جدا از این مورد ، بقیه ی موارد عالی بودن .
رمز آلودی داستان کاملا مناسب بود اگه یکم دیگه پیش میرفت شاید خسته کننده میشد .
موسیقی متن و تیتراژ واقعا محشر بودن . البته کمپانی سازنده ی ایمان قبل از پخش ایمان این قطعات موسیقی رو که برای ایمان در نظر گرفته بود دزدکی فروخت و خیلی کار بدی کرد >_<
' خخخخخ !!! '
تاثیرات زوج داستان یعنی چویونگ و پزشک اعظم روی هم خیلی خوب بود . چویونگ پزشک اعظم رو شجاع تر میکنه و پزشک هم چویونگ رو با احساس تر !
اشاره به قدرتهای جادویی داستان یه مقدار کمتر از چیزی بود که میشد انتظار داشت البته کار خوبی هم کردن چون زیادی تخیلی شدنش طرفداراشو از دست میداد . ( مردم کره عاشق فیلمای عاشقانه ی ساده هستن .. )
از نکات مثبت سریال پایانش بود که به شخصه من دوس داشتم چویونگ و اون سو باهم به آینده برن و زندگی کنن ولی خب نشد دیگه !
ولی بازم پایان خوبی بود . باز نموند و بد نشد .
تو قسمتای اخر دل آدم یکم برای کاراکترهای منفی میسوخت .. لااقل من اینجوری بودم !
در کل ایمان کاری بود که به اکثر سلیقه ها اومد . حداقل ارزش یکبار دیدن رو داشت .
ایمان یکی از بهترین فیلما بود ..  
ریو دئوک هوان در نقش پادشاه عالی ظاهر شده بود به نظرم پارک سئون هم ملکه کاملی به نمایش گذاشت. کلا بازیها همه عالی بود و اگه نقصی هم در فیلمنامه بود کاملا توسط قدرت بازیگرها جبران شده بود. 

موضوع داستان در نوع خودش بسیار جالب بود، سفر در زمان (بر خلاف شاهزاده پشت بام اینبار از آینده به گذشته)، برخورد با سلحشورانی که هنوز معنای زندگی برای اونها فداکاری، وفاداری، وفای به عهد حتی به قیمت مرگ و خدمت به میهنه به همراه یک رمانس بسیار لطیف و زیبا. پایانش هم با اینکه یک تن لرزه داشت اما خوب تموم شد. فکر کنم با کمی ارفاق برای تمامی گروه های سنی مناسب باشه. یک سریال دو زمانه سنگین و زیبا که از جمله سریالهایی است که می تونه شروع مناسبی باشه برای تازه واردان به عرصه سریالهای کره ای.

موسیقی فیلم هم خیلی عالی بود و صحنه های اکشن بسیار طبیعی و قشتگ کار شده بود.
آره ..
ایمان هر سنی و هر سلیقه ای رو مجذوب خودش میکنه .
بخاطر فیلمنامه ی عالی ، کارگردانی عالی و بازی های عالی .
تم تاریخی داره درحالیکه در زمان حال اپیزود اولش شکل میگیره . طنزه ، با بازی محشره کیم هی سان و جذاب و طبیعیه با بازی عالی لی مینهو بخاطر مهارت های عالیش هم در زمینه ی بازیگری هم اکشن .
تم داستان عشق و عاشقیه ؛ چیزی که در نگاه اول تکراری بنظر میاد ولی سریال تونسته به خوبی از این موضوع تکراری یه سریال جدید و متفاوت بسازه که اینو مدیون فیلمنامه ی فوق العاده ی سریال هستیم .
ایمان بنظر من متفاوت ترین سریال کره ایه دیدنش به همه رو توصیه میکنم البته میدونم همتون دیدینش !

______

+ من پزشک غریبه رو خریدم ^^ یه کم از قسمت اولشو دیدم خیلی خوب بود ولی فعلا دیگه نمیبینمش تا تابستون که سرم خلوت شه و با دقت بتونم ببینم .
فعلا مانان عصبانی 4 قسمت بیشتر نمونده که تمومش کنم . بعدش میرم نگهبان شب رو ببینم !