انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اپل می‌خواهد احساسات کاربرانش را درک کند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اپل می‌خواهد احساسات کاربرانش را درک کند 1


چند وقتی است شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری به تحلیل ویژگی‌های انسانی علاقه‌مند شده‌اند. البته اشتباه نکنید، آن‌ها در نظر ندارند، برای خوشحال کردن کاربرانشان، قیمت محصولات خود را کاهش دهند، بلکه در نظر دارند برای جذب مخاطبان بیشتر از هوش مصنوعی کمک بگیرند. مایکروسافت، MIT، گوگل، فیس‌بوک و..... از جمله این شرکت‌ها و مؤسسات هستند. اپل نیز از این قاعده مستنثا نیست. اپل به تازگی استارت‌آپ Emotient را خریداری کرده است. استارت‌آپی که نرم‌افزار هوشمندش، با تجزیه و تحلیل حالات چهره مردم، آن‌ها را درک می‌کند.
Emotient یک استارت‌آپ فعال در حوزه هوش مصنوعی است. استارت‌آپی که محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی آن توسط سازمان‌ها و حتی دنیای پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین پروژه هوش مصنوعی این استارت‌آپ بر مبنای خواندن احساسات مردم ساخته شد. یک محصول هوش‌مند که بر مبنای دنبال کردن الگوی رفتاری مردم در زمان مشاهده تبلیغات تجاری، تحلیل‌هایی را ارائه می‌کرد.

تأثیرگذاری این محصول به گونه‌ای بود که در اندک زمانی، پزشکان نیز به آن علاقه‌مند شدند. به‌طوری که پزشکان برای اندازه‌گیری میزان درد در بیمارانی که قدرت تکلم ندارند از این محصول استفاده می‌کردند. آن‌گونه که وال‌استریت ژورنال گزارش داده است، اپل به تازگی این شرکت را به تملک خود درآورده است. مشابه اقدامی که پیش از این از سوی گوگل و فیس بوک در زمینه به کارگیری هوش مصنوعی انجام گرفته بود. برآوردها نشان می‌دهند ارزش شرکت Emotient چیزی در حدود 8 میلیون دلار است، البته با احتساب سرمایه‌گذاری که اینتل در این شرکت انجام داده است. Emotient برای انجام یک پروژه تحقیقاتی دیگر در جستجوی شرکت‌های سرمایه‌گذار بزرگ بود، اکنون این اقدام اپل تمامی مشکلات و هزینه‌های مالی Emotient در رسید به این هدف را برطرف ساخته است. در ماه می سال 2015 میلادی این شرکت موفق به ثبت حق اختراعی در زمینه حالات چهره شد. اختراع یاد شده به یک سامانه این توانایی را می‌دهد تا در طول روز نزدیک به 100 هزار حالت چهره متعلق به انسان‌ها را ضبط کرده و آن‌ها را طبقه‌بندی کند. این اختراع به کامپیوترها این توانایی را می‌دهد تا واکنش‌های مختلف احساسی که از سوی انسان‌ها بروز می‌کند را از روی چهره آن‌ها شناسایی کرده و بر اساس برداشت خود، واکنش مناسب به آن‌ها را نشان دهد.

تملک اپل روی استارت‌آپ‌های فعال حوزه هوش مصنو‌عی


آن‌گونه که از اخبار و قراین پیداست، اپل راه میان‌بری را برای رسیدن به هوش مصنوعی و نزدیک شدن به شرکت‌های بزرگ فناوری در پیش گرفته است. اپل در سال 2014 میلادی موفق به ثبت اختراعی شد که به موجب آن توانایی دنبال کردن حرکات خاص چهره افراد را داشت. به‌طوری که به یک سامانه کامپیوتری این توانایی را می‌داد تا به پیش‌بینی حالت یک فرد بپردازد. این شرکت در اکتبر سال گذشته میلادی، شرکت Perceptio را خریداری کرد. استارت‌آپی که تمرکزش بر یادگیری عمیق و سیستم‌های تشخیص چهره قرار دارد. همچنین در سپتامبر سال گذشته میلادی، استارت‌آپ Faceshift را خریداری کرد. استارت‌آپی که در زمینه ضبط حرکات بلادرنگ با استفاده از حس‌گرهای سه بعدی به فعالیت مشغول است. همچنین، در سال گذشته میلادی، موفق به خرید شرکت VocalIQ شد. شرکتی که در زمینه تعامل صوتی انسان‌ها و کامپیوترها به فعالیت مشغول است. اگر خریدهای انجام شده توسط این شرکت را همراه با دستاوردهای خود اپل کنار هم قرار دهیم، آن‌گاه مشاهده می‌کنیم، ترکیب صوت و تصویر با یکدیگر و بازی‌گری به نام هوش مصنوعی در پشت صحنه به ما اعلام می‌دارند که اپل در حال آماده‌سازی یک فناوری بسیار پیش‌رفته است. فناوری که در ابتدایی‌ترین شکل آن ما را از صفحه‌کلید، ماوس یا حتی صفحه‌نمایش‌های لمسی بی نیاز می‌کند. این اقدام اپل بدون شک باعث خواهد شد تا دستیار شخصی سیری که این روزها انتقاداتی بر آن وارد است، و در بعضی مواقع از نمونه‌های مشابه خود عقب‌تر است، از همه رقبا سبقت بگیرد.