انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مشکل آیفون با تاریخ یکم ژانویه 1970 و راه حل آن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خبری را که این روزها در مورد باگ جدید آیفون منتشر شده حتما شنیده‌اید؛ اشکالی که از عقب برگرداندن تاریخ به اول ژانویه ۱۹۷۰ اتفاق می‌افتد. در صورتی که آیفون خود را به تاریخ مذکور برگردانید و گوشی را ری‌استارت کنید، گوشی در حلقه بوت به دام می‌افتد و هرگز روشن نمی‌شود.

 
مشکل آیفون با تاریخ یکم ژانویه 1970 و راه حل آن 1

 
اما این مشکل از کجا ناشی می‌شود؟

ریشه این باگ به ساعت یونیکس مربوط می‌شود. ساعت یونیکس یکی از معیارهای اندازه‌گیری زمان است که در آن تعداد ثانیه‌ها از ساعت ۰۰:۰۰ روز اول ژانویه ۱۹۷۰ شمرده می‌شود. عددی که از این شمارش به دست می‌آید عددی ۳۲ بیتی است. هنگامی که یک آیفون با سیستم عامل ۶۴ بیتی را به زمان مذکور برمی‌گردانیم، محاسبه عدد ۳۲ بیتی حاصل از شمارش ثانیه‌ها در آن تاریخ برای سیستم عامل ۶۴ بیتی آی‌او‌اس ممکن نیست و بدین ترتیب سیستم عامل در صورت خاموش شدن یا ری‌استارت شدن دیگر بوت نمی‌شود.


حالا راه‌حل این مشکل چیست؟

تنها یک راه‌حل برای رهایی از این مشکل وجود دارد. اگر آیفونی دچار این مشکل شده باشد، با هیچ روشی نمی‌توان آن را مجددا روشن کرد، مگر اینکه باتری‌اش را کاملا خالی از شارژ کنیم. با هر روشی که می‌شناسید، می‌توانید عملیات دشارژ کامل باتری را انجام دهید تا سرانجام آیفون متوجه شود در چه زمانی از تاریخ قرار دارد.

تاکنون مشخص شده که این مشکل گریبان‌گیر آیفون‌های 5s به بالا، همه آیپدها از آیپد ایر و مینی 2 به بالا و آیپاد تاچ نسل ششم می‌شود. اگرچه راه‌حل آن چندان سخت و پیچیده نیست، توصیه می‌کنیم سعی نکنید وجود این مشکل را روی آی‌دیوایس خود آزمایش کنید!