انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تمام آنچه ممکن است در MWC 2016 ببینیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تمام آنچه ممکن است در MWC 2016 ببینیم 1

 
زمان چندانی تا آغاز کنگره جهانی موبایل موسوم به MWC باقی نمانده است و همه ما برای آشنایی با محصولات جدید تولیدکنندگان تلفن همراه هیجان‌زده‌ایم. MWC را می‌توان مهم‌ترین نمایشگاهی دانست که به‌طور مستقل بر تلفن‌های همراه تمرکز دارد.

کنگره امسال نیز مانند گذشته در شهر بارسلونا و در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) افتتاح خواهد شد و سه روز ادامه خواهد داشت. هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت چه محصولاتی در این نمایشگاه معرفی می‌شوند، ولی پیش از این شایعاتی در این زمینه منتشر شده است. شاید مهم‌ترین محصولات احتمالی که انتظار داریم در این نمایشگاه معرفی شوند پرچم‌دار جدید سامسونگ، گلکسی اس7، و پرچم‌دار جدید ال‌جی، جی5، باشند. با همدیگر به برنامه احتمالی هر یک از تولیدکنندگان تلفن همراه در این نمایشگاه نگاهی می‌اندازیم.

 
سامسونگ

سامسونگ تایید کرده که گوشی جدید سری گلکسی را، که همان Galaxy S7 است، در کنفرانس مطبوعاتی اش، که یک روز پیش از آغاز کنگره جهانی برگزار میشود، معرفی خواهد کرد. در مورد گلکسی اس7 گفته می‌شود که صفحه نمایش 5.1 اینچی AMOLED با رزولوشن QHD دارد. این گوشی احتمالا در دو مدل با چیپست‌های اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 به بازار خواهد آمد. رم آن 4 گیگابایت و دوربین اصلی‌اش 12 مگاپیکسلی است. باتری دستگاه نیز ظرفیت 3000 میلی‌آمپر‌ساعتی دارد.

 
تمام آنچه ممکن است در MWC 2016 ببینیم 1

 
علاوه بر گلکسی اس7 به احتمال فراوان نسخه دیگری از این سری نیز معرفی خواهد شد: Galaxy S7 edge که گفته شده صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد و به‌جز باتری 3600 میلی‌آمپرساعتی، سخت‌افزارش مشابه Galaxy S7 است. البته تمایز عمده این نسخه با نسخه معمولی گلکسی اس7 وجود صفحه نمایش خمیده در آن است؛ چیزی که پیش از این در گلکسی اس6 اج نیز شاهدش بودیم.

اما آیا این دو محصول تنها چیزی است که سامسونگ برای MWC 2016 تدارک دیده؟ احتمالا خیر. برخی شایعات خبر می‌دهند که در این کنفرانس احتمالا شاهد معرفی دوربین 360 درجه واقعیت مجازی خواهیم بود که امکان تجربه واقعیت مجازی را برای هدست‌های Gear VR سامسونگ فراهم می‌کند. در مورد این دستگاه اصطلاح دوربین فشرده کروی استفاده شده است که از دو لنز چشم ماهی 180 درجه‌ای استفاده می‌کند تا بتواند تصاویر 360 درجه ثبت کند.

 
ال‌جی

ال‌جی نیز با دست پر به کنگره جهانی موبایل خواهد آمد. پرچم‌دار جدید ال‌جی یا همان G5 در مراسمی معرفی خواهد شد که این شرکت یک روز پیش از آغاز نمایشگاه در نظر گرفته است. البته پیش از این در مورد اینکه ایا واقعا دوم اسفند شاهد این پرچم‌دار خواهیم بود یا خیر ابهاماتی وجود داشت که نهایتا ال‌جی با انتشار پوستری رسما این موضوع را تایید کرد.

 
تمام آنچه ممکن است در MWC 2016 ببینیم 1

 
جی فایو احتمالا طراحی خلاقانه‌ای خواهد داشت. ال‌جی بر یکی از ویژگی‌های محصولاتش، یعنی قابل تعویض بودن باتری، اصرار زیادی دارد و به همین منظور دست به طراحی متفاوتی در جی فایو زده است. همچنین گفته می‌شود بدنه این گوشی از فلز خواهد بود. برخلاف جی4، این بار ال‌جی سراغ آخرین نسل پردازنده‌های شرکت کوالکام رفته و قرار است اسنپدراگون 820 را در G5 استفاده کند. صفحه نمایش این محصول نیز 5.3 اینچی است که علاوه بر این احتمالا یک صفحه نمایش 0.3 اینچی نیز خواهد داشت، مانند آنچه در LG V10 دیده بودیم. همچنین گویا دوربین دوگانه با رزولوشن‌های 16 و 8 مگاپیکسل بر پشت آن نقش بسته است.

 
اچ‌تی‌سی

 
تمام آنچه ممکن است در MWC 2016 ببینیم 1

 
سال 2015 برای اچ‌تی‌سی سال پر فروغی نبود. با این حال همگی منتظریم که ببینیم این غول تولیدکننده گوشی اندرویدی چه محصولات جدیدی عرضه می‌کند. پیش از این امیدوار بودیم اچ‌تی‌سی در کنگره امسال پرچم‌دار جدیدش را معرفی کند که با نام‌های HTC One M10 و HTC Perfume شناخته می‌شود، اما اخباری که اخیرا منتشر شد حاکی از این بود که این شرکت پرچمدارش را در مراسمی جداگانه درماه مارس رونمایی خواهد کرد.

با این حال هنوز احتمال حضور One M10 در کنگره موبایل بارسلونا وجود دارد. گفته می‌شود این دستگاه در دو نسخه با چیپست اسنپدراگون 820 برای بازار‌های اروپا و با چیپستی از محصولات مدیاتک برای بازارهای آسیا عرضه خواهد شد.

 
هوآوی

طبق اخبار منتشرشده، انتظار می‌رود هوآوی امسال چهار نسخه از پرچمدار جدیدش، P9، معرفی کند. تصور می‌کنید یکی از این چهار نسخه در MWC 2016 معرفی می‌شود؟ خیر! به نظر می‌رسد هوآوی، مانند اچ‌تی‌سی، قصد دارد در ماه مارس کنفرانسی جداگانه برگزار کند و از پرچم‌دار جدیدش پرده بردارد.

 
تمام آنچه ممکن است در MWC 2016 ببینیم 1

 
اما چه انتظاری از P9 داریم؟ صفحه نمایش 5.2 اینچی و پردازنده Kirin 950 به همراه 4 گیگابایت رم و باتری 3000 میلی‌آمپر‌ساعتی مشخصاتی است که تاکنون از این گوشی افشا شده. اما برخی اخبار می‌گویند که دوربین دوگانه را در این محصول هوآوی شاهد خواهیم بود. همچنین احتمالا این محصول مجهز به حسگر اثر انگشت خواهد بود.

آیا این بدان معنی است که از این تولیدکننده چینی نباید انتظار معرفی محصول جدیدی در کنگره جهانی موبایل امسال داشته باشیم؟ بالاخره هوآوی نیز قصد برگزاری کنفرانسی پیش از آغاز کنگره دارد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

 
سونی

 
تمام آنچه ممکن است در MWC 2016 ببینیم 1

 
در مورد سونی هیچ‌چیز معلوم نیست. این شرکت ژاپنی قبلا نشان داده که می‌تواند در MWC مخاطبان را شگفت‌زده کند، اما انتظار نداریم امسال چنین اتفاقی رخ دهد. احتمالا به‌جای Xperia Z6، یک تبلت رونمایی می‌شود. پیش از این در سال‌های 2014 و 2015 نیز این شرکت دست به رونمایی از تبلت‌های سری Z خود زد. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

 
مایکروسافت

 
تمام آنچه ممکن است در MWC 2016 ببینیم 1

 
مایکروسافت اخیرا دو پرچم‌دار Lumia 950 و Lumia 950 XL را معرفی کرده است و به همین دلیل انتظار نداریم به این زودی‌ها پرچم‌دار دیگری معرفی کند. به‌جز دو پرچم‌دار فوق، تنها لومیا 550 با ویندوز 10 موبایل عرضه می‌شود و به همین دلیل به نظر می‌رسد مایکروسافت برای رونق دادن به این نسخه از سیستم‌عاملش رونمایی از چند میان‌رده را در دستور کارش داشته باشد. براساس شایعات، مایکروسافت لومیا 750 یا لومیا 850 و یا هر دو را معرفی خواهد کرد. همچنین احتمال عرضه لومیا 650 نیز وجود دارد.

 
شیائومی

تمام آنچه ممکن است در MWC 2016 ببینیم 1

کنگره جهانی موبایل امسال موقعیت مناسبی برای معرفی شیائومی می 5 است. دو سال پس از نسخه قبلی این سری، شیائومی قصد دارد می 5 را به بازار بفرستد. تصاویر و اطلاعات منتشرشده درمورد این گوشی بسیار هیجان انگیز است و احتمالا شاهد غول دیگری از این شرکت خواهیم بود. این محصول از دکمه Home فیزیکی، حسگر اثر انگشت و بدنه فلزی بهره می‌برد. همچنین احتمالا پردازنده آن اسنپدراگون 820 به همراه 3 گیگابایت رم خواهد بود. صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p یا 5.3 اینچی با رزولوشن QHD از دیگر اطلاعاتی است که در مورد این گوشی تا امروز منتشر شده.