انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقاومت اپل در برابر درخواست عجیب پلیس فدرال امریکا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
روز گذشته قاضی یکی از دادگاه‌های منطقه‌ای امریکا یک رای جنجالی علیه اپل صادر کرد. بنابر رای دادگاه، اپل باید برای پلیس فدرال امریکا، FBI، راهی باز کند تا آنها بتوانند به اطلاعات آیفون ضارب در ماجرای تیراندازی و قتل در شهر سن برناردینو دسترسی پیدا کنند.

داستان این تیراندازی به چند ماه قبل مربوط می‌شود که در آن افرادی بی‌گناه جان خود را از دست دادند. حال پلیس در جریان تحقیقات خود قصد دارد به محتویات آیفون ضارب دسترسی پیدا کند و برای این کار از اپل کمک خواسته است.

اما تیم کوک، مدیرعامل اپل، قویا در برابر این درخواست مقاومت نشان داده و ایجاد این دسترسی برای پلیس را موضوعی تهدیدکننده و خطرناک برای تمام کاربران آیفون می‌داند.

 
مقاومت اپل در برابر درخواست عجیب پلیس فدرال امریکا 1

 
در متنی که در این رابطه در وب‌سایت اپل منتشر شده چنین آمده است:





پلیس فدرال ممکن است از این راه دسترسی تعبیرهای مختلفی داشته باشد، اما اشتباه نکنید، ساختن نسخه‌ای از آی‌او‌اس که راهی برای دور زدن امنیت آن وجود داشته باشد به ایجاد حفره‌های امنیتی در این سیستم عامل منجر می‌شود. هرچند دولت قصد دارد نشان دهد این موضوع به همین مورد خاص محدود می‌شود، باید آگاه باشیم که هیچ ضمانتی برای این درخواست وجود ندارد.
دولت اعلام کرده که از این ابزار فقط یک بار استفاده می‌کند، اما معلوم است که داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. وقتی راهی برای دور زدن امنیت ایجاد شود، ممکن است بارها و بارها روی تعداد بیشماری از دستگاه‌ها به کار گرفته شود. در دنیای واقعی می‌توان آن را با شاه‌کلیدی مقایسه کرد که می‌تواند میلیون‌ها قفل را به‌سادگی باز کند، از رستوران‌ها و بانک‌ها گرفته تا فروشگاه‌ها و خانه‌ها. در هیچ منطقی این موضوع توجیه‌پذیر نیست.


فعلا مشخص نیست که سرانجام ماجرا چه خواهد شد. آیا اپل مجبور می‌شود در برابر خواسته پلیس کوتاه بیاید یا همچنان بر حفظ امنیت کاربران خود پافشاری می‌کند؟

کوک همچنین اشاره کرده است که هیچ سابقه‌ای از تحت فشار قرار گرفتن یک کمپانی امریکایی توسط دولت وجود ندارد که طی آن مشتریان آن کمپانی در معرض خطر امنیتی جدی قرار گرفته باشند.