انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بدافزار جدید اندروید و خطر جدی از دست رفتن اطلاعات
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک شرکت امنیتی دانمارکی بدافزاری کشف کرده است که با ارسال SMS می‌تواند تمام اطلاعات گوشی اندرویدی را پاک کند! پیش‌بینی می‌شود این بدافزار جدید، که Mazer نام دارد، حدود 100 هزار دستگاه از گوشی‌های کاربران دانمارکی را آلوده کرده باشد، ولی مشخص نیست تا چه اندازه به سایر کشورها گسترش یافته است.

 
بدافزار جدید اندروید و خطر جدی از دست رفتن اطلاعات 1

 
روش کار Mazer به این شکل است که لینکی در قالب SMS به کاربران ارسال می‌کند که باز کردن آن موجب نصب نرم‌افزار Tor می‌شود. به این ترتیب هکر می‌تواند از طریق این نرم‌افزار به‌صورت ناشناس به گوشی کاربر دسترسی داشته باشد و تمام فعالیت‌های او را، همچون ارسال پیام متنی و برقراری تماس صوتی، زیر نظر بگیرد. اما خطرناک‌ترین کار این بدافزار پاک کردن و از بین بردن تمام اطلاعات ذخیره‌شده روی دستگاه کاربر است.

نکته جالب این است که اگر زبان گوشی اندرویدی کاربر روی زبان روسی تنظیم شده باشد، این بدافزار قادر نیست هیچ کاری انجام دهد. با این حال بهترین کار برای در امان بودن از Mazer این است که اپلیکیشن‌های خود را تنها از طریق گوگل پلی نصب کنید و اگر پیامی از فرد ناشناسی دریافت کردید که حاوی لینک بود، آن را سریعا پاک کنید.