انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فروش آیفون‌های اپل بالاتر از پیش‌بینی‌های تیم کوک
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدیر برند Apple یعنی آقای Tim Cook تاکنون ثابت کرده فردی فوق‌العاده زیرک است که با کم‌گویی در آمار و ارقام، رقیبان را گمراه کرده و با فروشی فوق‌العاده آن‌ها را غافل‌گیر می‌کند! ایشان در سخنرانی ماه ژانویه خود اعلام کرد که اپل احتمالا در سه ماه اول 2016 فروش کمتری در مقایسه با سه ماه اول 2015 تجربه خواهد کرد اما آیا محققان نیز این آمار را تایید می‌کنند؟!

 
فروش آیفون‌های اپل بالاتر از پیش‌بینی‌های تیم کوک 1

 
این موضوع حداقل تا ماه آینده که گزارش مالی سه ماه اول 2016 رسما منتشر می‌شود روشن نخواهد شد اما مراکز آماری وال استریت معتقدند که فروش آیفون‌های اپل در سه ماه جاری از چیزی که تیم کوک دو ماه پیش اعلام کرده بیشتر خواهد بود.

یکی از محققانی که معتقد به فروش بیش از انتظار آیفون‌ها در سه ماه جاری بوده Katy Huberty از موسسه آماری Morgan Stanley است؛ ایشان روز سه‌شنبه مدارکی مبنی بر فروش 56.5 میلیون آیفون توسط اپل ارائه داد که از انتظار 52 میلیونی تیم کوک حدودا 4.5 میلیون نسخه بیشتر است! البته خانم Huberty پیش از این معتقد بود که اپل تنها 49 میلیون آیفون در سه ماه اول 2016 بفروش خواهد رساند که در نهایت آمار فروش اپل از انتظارات خودش هم پیشی گرفت؛ وی همچنین اظهار داشت که هم‌اکنون مهم‌ترین بازار اپل کشور چین است که با افزایش فروش 14 درصدی توانسته اپل را در رسیدن به موفقیت در سه ماه اول 2016 یاری دهد.

این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست که چین آینده اپل را تعیین می‌کند؛ درآمد 18.4 میلیارد دلاری اپل در چین از مجموع 75.9 میلیارد دلار در سه ماه اول اقتصادی نیز شاهدی بر این مدعاست!

اپل در مقایسه با سال گذشته یک برگ برنده دیگر نیز در دست دارد که آن چیزی نیست جز آیفون 4 اینچی جدید که با نام iPhone 5SE شناخته می‌شود. Huberty معتقد است تولید این آیفون که احتمالا قیمت مناسب‌تری در مقایسه با دیگر محصولات این کمپانی خواهد داشت کمک بزرگی به رکورد شکنی اپل خواهد کرد.

شاید این آمار و ارقام برای ما اهمیت چندانی نداشته باشد اما همین گمانه‌زنی‌ موسسه‌های آماری درباره آمار فروش فوق‌العاده آیفون‌ها توانست هر سهم اپل را در بازار بورس با 2.2 درصد افزایش به 104.81 دلار در سه‌شنبه برساند!

با وجود حدس و گمان‌هایی که توسط Katy Huberty زده شده اپل همچنان از رکورد فروش 61.1 میلیون نسخه‌ای در سه ماه دوم سال 2015 در مقایسه با مقطع مشابه در سال 2016 باز خواهد ماند که جای نگرانی نیست؛ اپل همیشه فراز و فرودهایی داشته اما فراموش نکنیم که تیم کوک نیز همیشه یک برگ برنده در دست دارد!