انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جلسه چهارم اكورد شناسي
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معکوس آکوردها :

تمامی آکوردهایی که تا کنون مؤرد بحث قرار گرفته اند و همچنین آکوردهایی که بعداً مؤرد بحث قرار خواهند گرفت میتوانند به حالت معکوس نوشته و یا اجرا شوند ، به این شکل که می توان نُتهای مختلف آکورد را در باس داشت برای مثال
آکورد دو ماژور را در نظر بگیرید ، این آکورد تشکیل شده از نُتهای دو – می – سُل آکورد در این حالت آ کورد پایگی نام دارد .

حال اگر همین آکورد را از نُت می شروع کنیم ( یعنی نُت می در باس قرار میگیرد ) آکورد به این شکل در خواهد آمد می – سُل – دو که آکورد در این حالت معکوس اوّل نام دارد .

و اگر آکورد دو ماژور را با نُت سُل شروع کنیم ( یعنی نُت سُل در باس قرار میگیرد ) آکورد به این شکل در خواهد آمد سُل – دو – می که آکورد در این حالت معکوس دوّم نام دارد .

برای درک بهتر مطلب و مشاهده نحوه نوشتن نام این آکوردها به تصویر زیر دقّت کنید


[تصویر: nCode.png] Click this bar to view the original image of 577x545px and 93KB.[تصویر: 0zrgw6inqz9n3vfffo7t.jpg]


آکوردهای ششم ( sixth chords ) :

هر گاه یک نُت جدید به فاصله یک پرده بعد از نُت پنجم آکوردهای ماژور یا مینور اضافه کنیم حاصل آکوردی چهار صدایی میشود که آکورد ششم همان آکورد خواهد بود . مثلاً دو ماژور شش یا ر مینور شش و .................
برای درک بهتر مطلب و مشاهده نحوه نوشتن نام این آکوردها به تصویر زیر دقّت کنید

[تصویر: 48a3i7jcm02mk4jwntf.jpg]