انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جلسه پنجم امورد شناسي
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کوردهای هفتم ( seventh chords ) :

1 – آکوردهای دومینانت هفتم :

اگر نُتی جدید به فاصله یک و نیم پرده به هر یک از آکوردهای ماژور یا مینور اضافه کنیم حاصل آکوردی چهار صدایی خواهد بود که آکورد هفتم نامیده میشود .

برای درک بهتر مطلب و مشاهده نحوه نوشتن نام این آکوردها به تصویر زیر دقّت کنید.

[تصویر: t1n8fpxol0xun448n4ik.jpg]

2- آکوردهای ماژور ماژور هفت :

اکر نُتی جدید به فاصله دو پرده به هر یک از آکوردهای ماژور اضافه کنیم حاصل آکوردی چهار صدایی خواهد بود که آکورد ماژور هفتم آن آکورد نامیده میشود .

برای درک بهتر مطلب و مشاهده نحوه نوشتن نام این آکوردها به تصویر زیر دقّت کنید.

[تصویر: pegi127828w3oa6x7b5w.jpg]

3- آکوردهای مینور ماژور هفت :

اکر نُتی جدید به فاصله دو پرده به هر یک از آکوردهای مینور اضافه کنیم حاصل آکوردی چهار صدایی خواهد بود که آکورد ماژور هفتم آن آکورد نامیده میشود و لازم به ذکر هست که آکوردهای مینور ماژور هفت در حالتی که پنجمش کاسته هست متداولتر می باشد .

برای درک بهتر مطلب و مشاهده نحوه نوشتن نام این آکوردها به تصویر زیر دقّت کنید.

[تصویر: m2yfbn2y6hu8ljdkb.jpg]

4- آکوردهای دیمینیش هفت :

اگر نُتی جدید به فاصله یک و نیم پرده به هر یک از آکوردهای دیمینیش ( dim ) اضافه کنیم حاصل آکوردی چهار صدایی خواهد بود که آکورد هفتم آن آکورد نامیده میشود .

برای درک بهتر مطلب و مشاهده نحوه نوشتن نام این آکوردها به تصویر زیر دقّت کنید.

[تصویر: ay6uzx05b994v4a9fza.jpg]

5- آکوردهای susهفت :

اگر نُتی جدید به فاصله یک و نیم پرده به هر یک از آکوردهای ( sus ) اضافه کنیم حاصل آکوردی چهار صدایی خواهد بود که آکورد هفتم آن آکورد نامیده میشود و لازم به ذکر هست که در مؤرد ( sus4 ) متداولتر میباشد .

برای درک بهتر مطلب و مشاهده نحوه نوشتن نام این آکوردها به تصویر زیر دقّت کنید.

[تصویر: 310bhfsvkgrjj2w945b3.jpg]