انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کاهش فاصله اندروید و iOS در بازار آمریکا؛ موبایل های غیرهوشمند بیشتر از ویندوزی ها فر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کاهش فاصله اندروید و iOS در بازار آمریکا؛ موبایل های غیرهوشمند بیشتر از ویندوزی ها فر 1


واقعیت این است که اندروید با اختلاف زیادی، بازار اسمارت فون ها را تحت تسلط خود دارد. اگر کل دنیا را در نظر بگیریم، اسمارت فون های اندرویدی بیش از ۸۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.

البته بیشتر این اختلاف ناشی از بی رقیب بودن اندورید در بازار کشورهای کمتر توسعه یافته و یا در حال توسعه است. اما در کشوری مانند ایالات متحده، رقابت میان اپل و گوگل بسیار نزدیک تر از این است.

بر اساس گزارش جدید CIRP، اپل در سال ۲۰۱۶ توانسته فاصله خود را با گوگل به مقدار کمی کاهش دهد. در حالی که سهم اپل از فعال سازی موبایل های جدید در مارس ۲۰۱۵ تنها ۲۸ درصد بوده، این رقم در مارس ۲۰۱۶ به ۴۰ درصد افزایش یافته است. البته با توجه به سهم ۵۵ درصدی اپل در سال ۲۰۱۴، می توان گفت که اهالی کوپرتینو تنها توانسته اند بخشی از سهم از دست رفته خود در گذشته را بازپس بگیرند. به بیان دیگر در چند سال اخیر آنها به جای پیشرفت در حال از دست دادن سهم خود بوده اند.

کاهش فاصله اندروید و iOS در بازار آمریکا؛ موبایل های غیرهوشمند بیشتر از ویندوزی ها فر 1

اندروید و iOS روی هم ۹۷ درصد کل بازار اسمارت فون ها را در اختیار دارند. سهم سامسونگ در این میان با کمی کاهش روی ۳۷ درصد ایستاده است، اما برخی تولیدکننده های دیگر بخشی از بازارشان را به اپل واگذار کرده اند.

در هر حال این گزارش برای هیچ شرکتی به اندازه مایکروسافت دردآور نیست. آنها در سال ۲۰۱۴ درصدی را هرچند اندک از بازار در اختیار داشتند، اما گزارش جدید نشان می دهد که حالا موبایل های غیر هوشمند هم بیشتر از اسمارت فون های ویندوزی فروش دارند. (موبایل های غیر هوشمند با عنوان “basic” در چارت زیر آمده اند.)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاهش فاصله اندروید و iOS در بازار آمریکا؛ موبایل های غیرهوشمند بیشتر از ویندوزی ها فر 1