انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چه خودرویی بخریم؟ «راهنما خرید»
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چه خودرویی بخریم؟ «راهنما خرید» 1

«خبرماشین»
- مهندس اشکان معصومی / این روزها خودروسازان داخلی با تولید برندهای چینی، بازار را از مدل ‏های مختلف در کلاس‏ های متفاوت پر کرده‏ اند. علیرغم اعلام قیمت‏های رقابتی و مناسب خودروهای چینی بازار (40 تا110 میلیون تومان)، اکثر مشتریان به علت عدم شناخت کافی از برندهای چینی و همچنین ترس از کیفیت محصولات چینی، جرأت خریداری خودروهای چینی در بازار داخلی را ندارند. هر چند که برندهای انگشت شمار چینی در ایران، عملکرد و کیفیت مقبولی داشته‏اند و به اصطلاح جواب خود را پس داده‏اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، از طرف دیگر خودروهای کره‏ای و ژاپنی قیمت‏هایی بالاتر داشته و برخی مشتریان در این محدوده قیمتی، توان خرید آنها را ندارند. در این مطلب خودروهای صفر و کارکرده در محدوده قیمت 80 تا 90 میلیون تومان را معرفی و مورد بررسی قرار می دهیم.



اپل کورسا گیربکس دستی- 2014 (صفر کیلومتر)

این خودرو توسط شرکت توان خودروی جی نماینده رسمی اپل آلمان در ایران، وارد می‏شود و در مدل دنده‏ای با موتور 1400 سی‏سی Euro5، قدرت 87 اسب‏بخار و گشتاور 130 نیوتن‏متر تولید کرده و با گیربکس 5 سرعته دستی حدود 86 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین به امکانات ایمنی از قبیل سیستم کنترل پایداری (ESP) و کنترل فشار باد لاستیک‏ها مجهز بوده و آینه‏های تاشوی برقی، گرمکن فرمان، چراغ‏های زنون اتوماتیک، آینه عقب فتوکرومیک و سنسور باران به صورت استاندارد در آن تعبیه شده‏اند. در مجموع رقیبی جدی برای هیوندای i20 محسوب می‏گردد.



هیوندای i20 اتوماتیک 2015 (صفر کیلومتر)

i20 از خودروهای هاچ‏بک پرطرفدار در بازار داخلی است. این خودرو با موتور 1400 سی‏سی، قدرت 97 اسب‏بخار و گشتاور 139 نیوتن‏متر ایجاد می‏کند که گیربکس 4 سرعته اتوماتیک مجهز به دکمه Overdrive قدرت را به چرخ‏های جلو منتقل می‏کند. همچنین به تجهیزات ایمنی و چراغ‏های اتوماتیک جلو، آینه الکتروکرومیک با قابلیت دید دوربین عقب، روشن کردن بدون کلید، گرمکن صندلی‏های جلو، آینه‏های تاشوی برقی، محفظه خنک کننده (Cool Box) و نمایشگر Super Vision اطلاعات سفر در آن تعبیه شده‏اند. این خودرو با قیمت 85 میلیون تومان به فروش می‏رسد و با تجهیزات مناسب، منتظر رقابت با حریف جدیدش اپل کورسا است.



بریلیانس V5 اتوماتیک مدل 1394 (صفرکیلومتر)

خودروی کراس‏اوور چینی بریلیانس V5 توسط شرکت سایپا با موتوری به حجم 1600 سی‏سی با قدرت 112 اسب‏بخار و گشتاور 151 نیوتن‏متر مجهز شده که قدرت موتور توسط گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‏شود. تجهیزات خودرو شامل قفل شدن خودکار درها در سرعت‏های بالا و سیستم ایموبیلایزر (ضد سرقت) هستند.

امکانات این خودرو شامل سانروف برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی راننده قابل تنظیم در شش جهت و آینه‏های تاشوی برقی با گرمکن می‏باشند. این خودرو به قیمت 83 میلیون تومان به فروش می‏رسد که در بازار ایران، با رقیبان چینی خود مانند جیلیX7 و ام.وی ام تیگو5، چانگان CS35، جاک S5 و هاوال M4 روبه‏رو است.



وانت فوتون تونلند 1394 (صفرکیلومتر)

خودروی پیک آپ فوتون تونلند در مدل‏های تک کابین و دوکابین و همچنین در دو نوع تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل توسط شرکت ایران خودرودیزل تولید می‏شود. این خودرو در مدل تک دیفرانسیل به یک موتور 2400 سی‏سی بنزینی با قدرت 128 اسب‏بخار و گشتاور 280 نیوتن‏متر مجهز بوده که با گیربکس دستی 5 سرعته به قیمت 85 میلیون تومان ارائه می‏شود. البته مدل دو دیفرانسیل این خودرو با موتور قدرتمند 168 اسب‏بخاری 2800 سی‏سی توربودیزل با قیمتی بیشتر از 100 میلیون تومان نیز ارائه می‏شود. از آنجا که فوتون تونلند در مقایسه با رقبای هم وطن خود مانند کاپرا و وینگل5 از قیمت بالاتری برخوردار است، لذا باید برای موفقیت در رقابت، کیفیت خوبی را ارائه دهد.



جک S5 گیربکس اتوماتیک مدل 95 (صفرکیلومتر)

خودروی جک S5 که تا به حال مدل گیربکس دستی آن توسط شرکت کرمان موتور به بازار ارائه شده، قرار است از نیمه اول سال 95 با گیربکس اتوماتیک نیز با قیمت 88 میلیون به مشتریان تحویل داده شود. این خودرو با موتور 2000 سی‏سی مجهز به توربوشارژر، قدرت 174 اسب‏بخار و گشتاور 235 نیوتن‏متر تولید می‏کند که قدرت توسط گیربکس اتوماتیک 5 سرعته به محور جلو منتقل می‏گردد. سیستم‏های ایمنی ترمز اضطراری (BA)، کنترل پایداری (ESC)، کنترل کشش (TSC)، کروز کنترل، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HAC) و نمایش فشار باد لاستیک‏ها (TPMS) در این خودرو تعبیه شده‏اند. امکانات رفاهی خودرو شامل کامپیوتر سفری، آینه‏های برقی، چراغ‏های اتوماتیک جلو، تنظیم برقی صندلی و فرمان برقی Servomotor هستند. با توجه به قیمت مناسب، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی کامل این خودرو به نظر می‏رسد رقیب مناسبی برای خودروهای هم وطنش بریلیانس V5، جیلی X7، ام‏وی‏ام تیگو5 باشد.



پاژن هرور 1394 (صفرکیلومتر)

خودروی دو دیفرانسیل هرور با نصب موتور دیزلی روی اتاق پاژن توسط خودروسازی مرتب تولید می‏گردد که روی پلت‏فرم اتاق قدیمی لندرور و با همان موتور 2800 سی‏سی توربودیزل وانت فوتون و گیربکس 5 سرعته دستی، قدرتی معادل 165 اسب‏بخار و گشتاور 360 نیوتن‏متر ایجاد می‏کند. برخی دیگر از قطعات فنی همانند گیربکس، دیفرانسیل و یا حتی بخش قابل توجهی از محور عقب نیز با وانت فوتون چینی مشترک هستند و از تغییرات فنی آن نسبت به پاژن جایگزینی سیستم کمکی مکانیکی فعال‏سازی دنده‏های سنگین با سیستم جدید برقی است.

شتاب زیر 10 ثانیه و قابلیت‏های مناسب آفرود آن قابل توجه است، ولی از نقاط ضعف آن، شیشه‏های دستی، تنظیم دستی آینه‏ها، تهویه مطبوع دستی و قیمت نسبتاً بالا هستند. قیمت این خودرو در بازار 80 میلیون تومان است که باید دید در مقابل رقبای مدرن چینی خود حرفی برای گفتن دارد یا خیر؟



سانگ یانگ تیوولی 2015 (صفر کیلومتر)

این خودروی توسط شرکت رامک خودرو وارد شده که به محض ورود، به دلیل داشتن امکانات و تجهیزات مناسب، با استقبال خوبی مواجه شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، تیوولی به عنوان ایمن‏ترین خودروی Mini CUV با استاندارد آلایندگی Euro6 در سال 2015 کاندید بهترین خودروی سال اروپا بوده است. تیوولی به موتور 1600 سی‏سی با قدرت 128 اسب‏بخار و گشتاور 160 نیوتن‏متر مجهز بوده که قدرت آن توسط گیربکس 5 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‏های جلو منتقل می‏شود.

این خودرو به سیستم‏های کنترل کشش (TCS)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، ضد واژگونی (ARP) و سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA) مجهز بوده و دارای دوربین و سنسورهای پارک، صندلی چرمی با گرمکن، تهویه مطبوع دیجیتال اتوماتیک و استارت بدون کلید است. قیمت این خودرو با امکانات مناسب ایمنی و رفاهی و 3 سال گارانتی کامل فنی، حدود 84 میلیون تومان است که در رقابت با حریفان چینی، مطمئناً موفق خواهد بود.



کیا سراتو 2000 اتوماتیک مدل1394 (صفر کیلومتر)

این خودرو با گارانتی 5 ساله و بیمه بدنه، با موتور 2000 سی‏سی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، قدرتی برابر با 156 اسب‏بخار و گشتاور 194 نیوتن‏متر تولید می‏کند. سراتو دارای سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم کمکی ترمز (BAS)، کروز کنترل و سنسور سرعت فرمان بوده و امکاناتی مثل تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‏های برقی با گرمکن، سانروف برقی و چراغ‏های خودکار به صورت استاندارد در آن تعبیه شده است. قیمت این خودرو 88 میلیون تومان است.



چری تیگو 5 اتوماتیک نسخه Luxury مدل 1394 (صفر کیلومتر)

شرکت مدیران خودرو با ارائه خودروی جدید چری تیگو5 رقیبی برای خودروهای هایما S7 و جک S5 اتوماتیک معرفی کرده است. خودروی تیگو5 در مدل Luxury با گارانتی 5 ساله، دارای قیمتی معادل 89 میلیون تومان بوده و به موتوری 2000 سی‏سی با قدرت 139 اسب‏بخار و گشتاور 182 نیوتن‏متر مجهز شده است که انتقال قدرت موتور به چرخ‏ها در آن توسط یک گیربکس CVT انجام می‏گردد.

این خودرو دارای سیستم کمکی ترمز الکترونیکی (EBA)، کروز کنترل، کنترل کشش دینامیکی (DTC)، پایداری الکترونیکی خودرو (ESC)، کمک حرکت در سراشیبی (HAC) و سیستم ضد لغزش (ASR) مجهز شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، امکانات خودرو شامل ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه‏ای، صندلی چرمی با تنظیم برقی 6 حالته و مانیتور 7 اینچی با دوربین دید عقب (RVC) می‏باشند.



هایما S7 اتوماتیک مدل 1394 (صفر کیلومتر)

خودروی هایما S7 توسط کمپانی ایران خودرو تولید می‏شود. این خودرو در کلاس شاسی بلند متوسط با موتوری 2000 سی‏سی، قدرتی معادل 148 اسب‏بخار و گشتاوری برابر با 180 نیوتن‏متر ایجاد می‏کند. گیربکس 5 سرعته اتوماتیک Powertech کره‏ای، وظیفه انتقال قدرت به چرخ‏ها را به عهده دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، سیستم‏های ایمنی شامل کمکی ترمز (BAS)، قفل مرکزی حساس به سرعت و کروزکنترل است و امکاناتی نظیر فرمان برقی، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه‏ای، صندلی چرمی با تنظیم برقی 8 حالته، ناوبری با مانیتور 7 اینچی لمسی، آینه عقب با قابلیت دید نمای عقب در این خودرو به صورت استاندارد تعبیه شده‏اند. این خودرو با قیمت 88 میلیون رقبایی مانند تیگو5 و جک S5 دارد.



سوزوکی گراند ویتارا تیپ 8 موتور 4/2 لیتری اتوماتیک مدل1390

برای خرید در محدوده قیمتی 80 تا 90 میلیون تومان، انتخاب‏های مناسبی نیز در بین خودروهای دست دوم دارید. محصول شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی ویتارا نسخه فول (تیپ 8) در مدل 1390 و با کارکردی بین 60 تا 80 هزار کیلومتر، قیمتی در حدود 90 میلیون تومان دارد.

این خودروی 2400 سی‏سی، قدرتی معادل 169 اسب‏بخار ایجاد می‏کند و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته، گشتاور را به چرخ‏ها منتقل می‏کند. این خودرو به امکاناتی نظیرDVD با نمایشگر لمسیLCD هفت اینچی و سیستم ناوبری، سیستم استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، ماساژور صندلی راننده، کامپیوتر سفری، هشدار دنده عقب و آینه برقی است. این خودروی چهارچرخ به عنوان خودروی ایده‏آل سال 2008 معرفی شده است.



تویوتا کمری SE اتوماتیک مدل 2008 تا 2009

خودروی تویوتا کمری GLX مدل 2008 یا 2009 با کارکرد 80 تا 90 هزار کیلومتر، قیمتی حدود 85 میلیون تومان دارد. کمری با موتور 2400 سی‏سی، 157 اسب‏بخار قدرت ایجاد می‏کند که توسط گیربکس تیپ ترونیک 5 سرعته به محور جلو منتقل می‏شود. این خودرو دارای امکاناتی مانند آینه‏های برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با صفحه نمایش و CD چنجر و 6 بلندگو، بلوتوث و صندلی با تنظیم برقی است. همچنین تجهیزات ایمنی مانند کروز کنترل و سنسور پارک جلو و عقب در این خودرو تعبیه شده‏اند.



هیوندای سانتافه اتوماتیک 2008 تا 2009

شاسی بلند دیگری که در این محدوده قیمتی در دسترس مشتریان است، نسل قدیم هیوندای سانتافه در مدل‏های 2007 تا 2008 با کارکرد 140 تا 150 هزار کیلومتر و قیمتی حدود 90 میلیون تومان بوده که رقیبی مانند نسل قبلی کیا سورنتو دارد. سانتافه توسط یک موتور 6 سیلندر 2700 سی‏سی، قدرت 189 اسب‏بخار و گشتاور 248 نیوتن‏متر تولید می‏کند و گیربکس چهار سرعته تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‏های جلو یا چهار چرخ را دارد.

این خودرو از تجهیزات ایمنی نظیر 12 اربگ، ترمز کمکی الکترونیکی (EBS)، کروزکنترل، پایداری الکترونیکی خودرو (ESP) و کنترل دینامیکی خودرو (DSC) و امکانات صندلی چرم با تنظیم برقی و گرمکن، تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه‏ای، سیستم صوتی با صفحه نمایش لمسی و ناوبری، آینه‏های تاشوی برقی، چراغ‏های اتوماتیک، سنسور باران و قطب نما به صورت استاندارد برخوردار است.



نیسان مورانو 2007 تا 2008

نیسان مورانو که توسط شرکت پارس خودرو به کشور وارد شد، در مدل‏های 2007 و 2008 با کارکردی بین150 تا 160 هزار کیلومتر در بازار با قیمتی حدود 90 میلیون تومان موجود است. مورانو با وجود اینکه یک شاسی بلند شهری است، روی پلت‏فرم خودروی سدان نیسان آلتیما ساخته شده است. موتور 6 سیلندر 3500 سی‏سی این خودرو، قدرت 234 اسب‏بخار و گشتاور 318 نیوتن‏متری تولید می‏کند که توسط گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک به چهارچرخ منتقل می‏شود.

این خودرو از امکاناتی نظیر صندلی‏های چرمی با حافظه و گرمکن و تنظیم برقی، آینه‏های برقی با گرمکن، چراغ‏های زنون با سیستم شستشو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوناحیه‏ای، سیستم صوتی BOSE با چنجر و 11 اسپیکر، صفحه نمایش 7 اینچی و آینه الکتروکرومیک، کروزکنترل، سیستم کنترل هرزگردی (TRC) و کنترل دینامیکی خودرو (VSC) برخوردار است. در این محدوده قیمتی، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه مدل 2008 تا 2009 با مورانو رقابت می‏کنند.



کیا اوپتیما 2008 تا 2009

دو نسل قبل خودروی کیا اوپتیما با کارکرد حدود 70 تا 80 هزار کیلومتر، بسته به مدل و تمیز بودن بدنه، دارای قیمتی در حدود 80 تا 85 میلیون است. این خودروی سدان با موتوری به حجم 2400 سی‏سی، 175 اسب‏بخار قدرت و 230 نیوتن‏متر گشتاور تولید می‏کند که یک گیربکس 5 سرعته تیپ ترونیک، وظیفه انتقال قدرت را به عهده دارد.

اوپتیما دارای صندلی‏های برقی، چراغ‏های زنون، آینه‏های برقی، سیستم صوتی اینفینیتی و تهویه مطبوع اتوماتیک بوده و مجهز به ترمز ضد قفل ABS با ترمز کمکی الکترونیکی (EBS) و توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)، کنترل پایداری خودرو (VSC) و سیستم کنترل کشش (TCS) است. در این محدوده قیمت، خودروهایی مانند تویوتا کمری 2009، هیوندای سوناتا 2009 و هیوندای آزرا 2008 رقیبان اوپتیما می‏باشند.



هیوندای آزرا 2008 تا 2009

نسل قبلی خودروی آزرا در مدل 2008 تا 2009 با کارکرد 130 تا 140 هزار کیلومتر حدود 90 میلیون تومان قیمت دارد. این خودروی قدرتمند با موتور 3300 سی‏سی دارای قدرت 235 اسب‏بخار و گشتاور 305 نیوتن‏متر بوده که توسط گیربکس 5 سرعته تیپ ترونیک به چرخ‏های جلو منتقل می‏شوند. کنترل الکترونیکی پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS) و کروزکنترل و امکاناتی مثل تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و سنسور رطوبت اتاق، صفحه نمایش ناوبری، صندلی چرم با تنظیم برقی و گرمکن، آینه‏های تاشوی برقی، چراغ‏های زنون اتوماتیک، سنسور پارک، سانروف برقی و پرده برقی عقب است.



مزدا 3 تیپ3 مدل1390

این خودرو که توسط گروه بهمن به تولید می‏رسید، در مدل 90 و تیپ3 (فول) با کارکرد بین 80 تا 90 هزار کیلومتر، دارای قیمتی حدود90 میلیون تومان است. با موتور 2000 سی‏سی قدرتی معادل 147 اسب‏بخار و گشتاوری برابر با 187 نیوتن‏متر را توسط گیربکس 5 سرعته تیپ ترونیک به چرخ‏ها منتقل می‏کند.

این خودرو در تیپ3 دارای امکانات صندلی چرمی با گرمکن، دوربین عقب با مانیتور، فرمان الکتروهیدرولیک، تهویه مطبوع اتومانیک دوگانه، کامپیوتر سفری، چراغ زنون اتوماتیک با قابلیت چرخش در پیچ‏ها، کروز کنترل، سنسورپارک، ترمز کمکی (EBA) وکنترل پایداری دینامیکی (DSC) است. همچنین در مقایسه با رقبای کره‏ای مانند آزرا و سوناتا مدل 2008 و 2009، جدیدتر و کم کارکرد بوده و از آپشن‏هایی مشابه آنها برخوردار است.



MG6 مدل 2014

MG6 که توسط شرکت مدیا موتورز به کشور وارد می‏شود، در مدل 2014 با 20 تا 30 هزار کیلومتر کارکرد، دارای قیمتی حدود 90 میلیون تومان بوده که تا 5 سال یا 150هزار کیلومتر گارانتی دارد و دارای 5 ستاره ایمنی اروپا است. این خودرو با موتور 1800 سی‏سی توربو، قدرت 160 اسب‏بخار و گشتاور 215 نیوتن‏متر فراهم می‏کند و گیربکس آن از نوع 5 سرعته تیپ ترونیک تعبیه شده است.

تعویض دنده از پشت فرمان، کنترل اتوماتیک هوای داخل کابین، سنسور باران، ناوبری GPS با نمایشگر لمسی و بلوتوث تلفن همراه و سیستم‏های ایمنی کنترل کشش (TCS)، مدیریت وضعیت خودرو (MVM)، سنسور پارک جلو و عقب، کنترل الکترونیکی پایداری (ESP)، کنترل دینامیکی خودرو (VSC) و ضدسرقت در این خودرو به صورت استاندارد تعبیه شده‏اند.



بنز C240 مدل 2003 تا 2004

خودروی مرسدس بنز C240 مدل 2002 تا 2004، همان اتاق خودروی نیروی انتظامی است که علیرغم گذر زمان، هنوز حرفی برای گفتن دارد و در بازار خودروهای دست دوم، با کارکرد بیشتر از 200 هزار کیلومتر، بسته به ظاهر بدنه و صحت فنی موتور، قیمتی بین 80 تا 90 میلیون تومان دارد.

این خودرو دارای موتوری 6 سیلندر به حجم 2700 سی‏سی با قدرت 220 اسب‏بخاری و گشتاور 275 نیوتن‏متری است که توسط گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک به محور عقب خودرو منتقل می‏شود.

امکانات و تجهیزات مناسبی مانند فرمان برقی، صندلی‏های چرم با تنظیم برقی و گرمکن و پشت سری فعال، سانروف سه حالته برقی، کروزکنترل هوشمند با محدودیت سرعت، چراغ‏های زنون خودکار با سنسور نور، آینه برقی، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی با صفحه LCD لمسی به صورت استاندارد در این خودرو دیده می‏شوند. رقیب این خودرو در بازار داخلی، خودروی ب‏ام‏و 318 و ب‏ام‏و 320 مدل 2004 تا 2006 می‏باشند.



ب ‏ام ‏و 318i مدل2004 تا 2006

نسل‏های قبلی ب ‏ام ‏و نیز همانند مرسدس بنز هنوز دارای بازار مناسبی هستند و مشتریان خاص خود را دارند. مدل 318i در مدل‏های 2004 تا 2006 با کارکرد حدود 130 تا 140 کیلومتر، قیمتی بین 80 تا 90 میلیون دارند. این خودرو با موتور 2000 سی‏سی، قدرت 170 اسب‏بخاری و گشتاور 210 نیوتن‏متری را تولید می‏کند که توسط گیربکس شش سرعته شیفت ترونیک (با قابلیت تعویض از پشت فرمان) به چرخ‏های عقب انتقال می‏یابند.

ب‏ا م‏ و 318i به تجهیزات ایمنی مانند 8 اربگ، کروزکنترل، کنترل دینامیکی خودرو (DSC)، کنترل کشش دینامیکی (DTC)، سنسورپارک، دوربین عقب با نمایشگر مجهز شده است. امکانات خودرو شامل صندلی چرم با گرمکن و تنظیم برقی و حافظه، سیستم ناوبری لمسی، پرده عقب برقی، آینه‏های برقی با گرمکن، سانروف دو حالته برقی، آینه‏های تاشوی برقی با گرمکن، آینه عقب ضد اشعه، چراغ‏های اتوماتیک با چرخش نور در پیچ‏ها می‏باشند.