انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: یک کودک 10 ساله اینستاگرام را Hک کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک هکر فنلاندی به نام جانی که 10 سال بیشتر سن ندارد، یک باگ خطرناک در اینستاگرام پیدا کرده است؛ خوشبختانه جانی از دسته هکرهای کلاه‌سفید است که با پیداکردن نقطه‌ضعف سیستم‌ها سریعا آن را به منظور اصلاح گزارش داده و سو‌ء استفاده نمی‌کنند. هکر 10 ساله راهی برای رخنه به سیستم اینستاگرام پیدا کرده که به وسیله آن می‌توان هر کامنتی از هر شخصی را پاک کرد بدون آن‌که نیاز به اجازه صاحب اکانت باشد یا حتی وی از این اقدام باخبر شود.

 
یک کودک 10 ساله اینستاگرام را Hک کرد 1

 
همان‌طور که می‌دانید کمپانی فیسبوک طی برنامه‌ای که از سال 2011 اجرا کرده به هکرهایی که باگ‌های موجود در محصولات شرکت را پیدا می‌کنند مبلغی به عنوان دستمزد پرداخت می‌کند. مدیران این کمپانی برای آزمایش صحت ادعای جانی ابتدا یک اکانت درست کرده و از وی خواستند که کامنت‌های آن را حذف کند؛ در کمال تعجب این کودک چنین کاری را انجام داده و مبلغ 10 هزار دلار (معادل 35 میلیون تومان!) دستمزد دریافت کرد.

جانی در مصاحبه‌ای که با یکی از روزنامه‌های فنلاندی انجام داده عنوان کرد:

نقل قول: من با نقصی که در اینستاگرام پیدا کردم  قادر به حذف هر کامنتی از هر کاربری بودم حتی جاستین بیبر!
 

یک کودک 10 ساله اینستاگرام را Hک کرد 1

 
این هکر کلاه‌سفید در پاسخ به این سوال که با دستمزد 10 هزار دلاری خود چه خواهد کرد، گفت: «بیشتر آن را صرف خرید تجهیزات ورزشی فوتبال و یک دوچرخه جدید خواهم کرد!». جانی می‌خواهد در آینده یک متخصص امنیتی بزرگ شود که با توجه به استعدادش قطعا یکی از موفق‌ترین افراد در این حوزه خواهد بود. نکته جالب این‌که Hک و دیگر مباحث امنیت را صرفا از طریق تماشای ویدئوهای آموزشی یوتیوب فرا گرفته و اکنون یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان را Hک کرده است! به منظور حفظ حریم شخصی و امنیت جانی هیچ عکسی یا حتی نام خانوادگی وی افشا نشده پس متاسفانه قادر به نمایش تصویر این هکر 10 ساله نیستیم!

فیسبوک منشا این باگ را یک نقص امنیتی در سیستم اینستاگرام عنوان کرد؛ با ورود به این بخش و اقدام به حذف کامنت‌ها باید دوباره بررسی می‌شد که آیا این کاربر همان صاحب اکانت است یا خیر که ظاهرا این تدابیر صورت نگرفته بود. البته این اولین‌بار نیست که فیسبوک به یک هکر کلاه‌سفید چنین دستمزدی پرداخت می‌کند؛ از سال 2011 تا کنون بیش از 4 میلیون دلار به هکرهای مختلف پرداخت شده که 936 هزار دلار آن تنها در سال 2015 به 210 هکر و کارشناس تعلق گرفته است.


دمش گرم