انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گوشی‌های هولوگرافیکی که خم می‌شوند!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سال 2016 است؛ هنوز ماشین پرنده نداریم، ولی خب، هولوگرام که داریم! محققان دانشگاه کویین یک گوشی هوشمند هولوگرافیک با قابلیت خم شدن ساخته‌اند. البته خیلی هم نباید ذوق‌زده شویم؛ HoloFlex تصویری با رزولوشن 160×104 پیکسل دارد؛ یعنی گرافیکش در حد کارت‌پستال‌های سه‌بعدی است!

اما به‌هرحال بخش هولوگرافیک صفحه شما را به مهمانی شی‌ای سه‌بعدی از همه زوایا می‌برد. این تکنولوژی با ترکیب صفحه‌های لمسی اولد و میکرولنزهایی ساخته شده است که شامل بیش از 16000 لنز چشم‌ماهی (Fisheye) می‌شود. تصویرها در بخش‌های 12 پیکسلی به نمایش درمی‌آید که می‌تواند نمای کامل اشیای سه‌بعدی را نشان بدهد.
بخش هولوگرام این‌گونه کار می‌کند؛ اما قابلیت خم شدن چه؟ محققان برای این بخش سنسورهای مخصوصی به کار گرفته‌اند که باعث می‌شود گوشی در محور Z خم شود. با توجه به پیچیدگی تکنولوژی نمایش، قابل درک است که HoloFlex از چیپ‌ست اسنپدراگون 810 با پردازنده گرافیک آدرنو 430 استفاده می‌کند.
 
گوشی‌های هولوگرافیکی که خم می‌شوند! 1
 
اما این گوشی فقط به این درد می‌خورد که با آن انگری‌بردز هولوگرافیک بازی کنیم و لیوان را سه‌بعدی ببینیم؟ روئل ورتگال، سرپرست محققان، می‌گوید که با افزایش عمق دوربین می‌توان کنفرانس‌های ویدئویی سه‌بعدی برگزار کرد. «کاربران واقعا از صفحه بیرون می‌آیند و به صورت یکدیگر نگاه می‌کنند و چهره‌ها از هر زاویه‌ای به نمایش درمی‌آید.» خوشبختانه، این نوآوری را اپل و سامسونگ هم برای چند سال آینده در دست اجرا دارند. تصور کنید گوشی‌های هوشمند با تماس‌های ویدئویی هولوگرافیک چقدر جذاب‌تر می‌شوند!

گوشی‌های هولوگرافیکی که خم می‌شوند! 1