انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: امکان جدید اندروید برای اجرای اپلیکیشن‌ها قبل از نصب!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امکان جدید اندروید برای اجرای اپلیکیشن‌ها قبل از نصب! 1

 
تا به حال شده که به طور موقت نیاز به نصب یک اپلیکیشن داشته باشید؟ یا بخواهید نگاهی به محیط درونی اپلیکیشن بیندازید؟ شاید تا به حال در مارکت‌های مختلف با دو نسخه از یک اپلیکیشن مواجه شده باشید که یکی رایگان و در واقع نسخه دمو است و دیگری نسخه کامل نرم‌افزار. گوگل برای حل تمامی این مشکلات و آسان‌تر کردن استفاده از اندروید یک قابلیت جدید را معرفی کرده است: Android Instant Apps

اما این قابلیت چگونه کار می‌کند؟ پس از اینکه توسعه‌دهنگان اپلیکیشن خود را به این قابلیت مجهز کنند، شما با زدن بر روی URL مخصوصی به گوگل پلی می‌فهمانید که می‌خواهید از این قابلیت استفاده کرده و گوگل پلی تنها بخشی از کد اپلیکیشن را دانلود می‌کند که برای راه‌اندازی موقت آن نیاز است. پس از بالا آمدن اپلیکیشن کاربر می‌تواند به طور کامل محیط اپلیکیشن را مانند نسخه اصلی تجربه کند و اگر تمایل داشت نسخه اصلی را نصب کرده یا بخرد.

 
امکان جدید اندروید برای اجرای اپلیکیشن‌ها قبل از نصب! 1

 
ایده پشت این قابلیت بسیار خلاقانه است و توسعه‌دهندگان را از تهیه دو نسخه مختلف دمو و اصلی برای اپ بی‌نیاز می‌کند. مهندسی که مسئولیت این قابلیت را بر عهده دارد توضیح داده است که وارد کردن این قابلیت به اپلیکیشن‌های پیشین احتمالا حدود یک روز برای توسعه‌دهندگان زمان خواهد برد.

به گفته گوگل این قابلیت برای اندروید جیلی بین و بالاتر در دسترس خواهد بود.

اما نکته مهم این است که Android Instant Apps تنها با URL کار نمی‌کند. شما می‌توانید از طریق NFC نیز کدهای مورد نیاز برای اجرای تنها یک بار برنامه را دریافت کنید. برای مثال دستگاه‌های جدیدی تولید شده‌اند که مدت زمان پارک کردن شما را اندازه گرفته و هزینه پارک کردن را از حسابتان کم می‌کنند. برای استفاده از آن‌ها به اپلیکیشن خاصی بر روی گوشی خود نیاز دارید. اگر این دستگاه به NFC مجهز باشد تنها با نزدیک کردن گوشی خود می‌توانید کدهای موردنیاز برای راه‌اندازی یکباره اپلیکیشن را دریافت کرده و آن را اجرا کنید.