انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: افرادی که دانشگاه آزاد را زیرسوال ببرند، خودشان را زیرسوال برده‌اند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
افرادی که دانشگاه آزاد را زیرسوال ببرند، خودشان را زیرسوال برده‌اند 1

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این‌که نیمی از اساتید این دانشگاه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی هستند، گفت: افرادی که دانشگاه آزاد را از نظر کیفی زیر سوال می‌برند، خودشان را زیرسوال برده‌اند.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر حمید میرزاده در سی‌و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و چهارمین جشنواره فرهیختگان با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی با تائید امام خمینی (ره) و کمک معنادار ایشان تاسیس شد، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر جاسبی طی این سی‌و چهار سال همیشه همراه دانشگاه بوده‌اند.



وی با اشاره به 505 واحد دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: 18 درصد دانشگاه‌های ایران متعلق به دانشگاه آزاد است. در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه یک میلیون و 621 هزار و 809 نفر است که 37 درصد دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهد. از این تعداد 500 هزار نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که 30 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور را تشکیل می‌دهند.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 44 درصد اعضای هیات علمی کل کشور در دانشگاه آزاد مشغول به کار هستند. همچنین دانشگاه آزاد دارای 2750 بورسیه است که طی امسال و سال آینده به درجه دکتری می‌رسند. 60 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد استادیار به بالا و 40 درصد آنها مربی هستند.



میرزاده ادامه داد: یکی از مزیت‌های دانشگاه آزاد این است که علاوه بر اساتید تمام وقت، 35 هزار نفر عضو هیات علمی از دانشگاه‌های دولتی با این دانشگاه همکاری می‌کنند.



وی با تاکید بر این‌که تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد که دارای درجه دکتری تمام وقت هستند، از دو وزارتخانه علوم و بهداشت بیشتر است، اظهار کرد: 65 درصد جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و افرادی که در خارج از کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند، در دانشگاه آزاد جذب می‌شوند.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بنابراین افرادی که دانشگاه آزاد را از نظر کیفی زیر سوال می‌برند، خودشان را زیر سوال برده‌اند، زیرا نیمی از اساتید دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی هستند.



میرزاده در ادامه با اشاره به آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد گفت: 40 درصد سهم آموزش پزشکی متعلق به دانشگاه آزاد است. این دانشگاه دارای 1769 تخت بیمارستانی است.



دفاتر میلان و آلمان دانشگاه آزاد تا تیرماه راه‌اندازی می‌شود



وی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشگاه آزاد در رتبه‌بندی‌های جهانی تصریح کرد: دانشگاه آزاد بر اساس رتبه‌بندی‌های اسپوکوس و ISI در جایگاه اول قرار دارند و براساس رتبه‌بندی ESI در سال 2015 دانشگاه آزاد در رتبه 187 جهان قرار دارد.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به واحد‌ها و مراکز برون‌مرزی این دانشگاه گفت: دفاتر میلان و آلمان دانشگاه آزاد تا تیرماه راه‌اندازی می‌شود و به‌طور کلی تعداد دفاتر و مراکز برون‌مرزی دانشگاه آزاد در سال جاری به 15 دفتر می‌رسد.



میرزاده با اشاره به بودجه سال جاری دانشگاه آزاد ادامه داد: بودجه امسال دانشگاه آزاد 9 هزار و 800 میلیارد تومان است و دانشگاه آزاد تصمیم دارد درآمدهای اقتصادی خود را به صورتی توسعه دهد که میزان وابستگی آن به شهریه در پایان برنامه کاهش یابد و 40 درصد درآمد‌های آن غیرشهریه‌ای باشد.



وی در ادامه با بیان این‌که مهر و محبت‌ها به دانشگاه آزاد مانند قبل نیست، گفت:‌ دانشگاه آزاد با برخی از وزارتخانه‌ها مشکل دارد و از نظر این وزارتخانه‌ها مدرک دانشگاه آزاد معتبر نیست. این بی‌انصافی است.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: من به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌گویم که خرمشهر را آزاد کردیم، زیرا فرمانده پیروز جنگ بودیم. اکنون می‌گویم دانشگاه آزاد را شما تاسیس کردید و این باغ ثمر داده است.



انتهای پیام