انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سامسونگ ؛‌ موفق‌ترین فروشنده‌ی موبایل در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سامسونگ ؛‌ موفق‌ترین فروشنده‌ی موبایل در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ 1
کمپانی کره‌ای سامسونگ حدود یکی دو سالی است که دیگر آن دست پایین‌تر در رقابت با اپل را فراموش کرده است و حالا موفقیت فروش محصولات این برند، کار را به‌جایی رسانده است که زنگ‌های خطر، یک‌یک برای کمپانی اپل و تمام برندهای ریز و درشت دیگر در جهان به صدا درآمده است.



سامسونگ امسال با عرضه‌ی زودهنگام اسمارت فون‌های فوق‌العاده قدرتمند گلکسی اس7 و مدل اج آن توانست که معادلات بازار را بر هم بریزد و در زمانی که تقریبا هیچ رقیب مهمی در بازار وجود نداشت، یک‌تنه پیشتازی کرده و فروش بسیار بالایی را در بازار جهانی تلفن‌های همراه هوشمند تجربه کند؛ گویا این فروش به حدی بالا بوده است که سامسونگ را در این بازه‌ی سه ماهه به موفق‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل کرده است.

به گزارش آژانس خبری Yonhap، کمپانی سامسونگ توانسته است که با فروش ۸۱ میلیون و ۱۸۰ هزار موبایل در بازه‌ی زمانی بین ماه‌های ژانویه تا مارس، عنوان پرفروش‌ترین برند این بازار در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی را به خود اختصاص دهد. با این میزان فروش، برند کره‌ای موفق شده است که حدود ۲۳.۲ درصد از فروش کل بازار اسمارت فون‌ها در جهان را نصیب خود کند.

کاهش فروش کمپانی کره‌ای سامسونگ نسبت به سال گذشته

سامسونگ ؛‌ موفق‌ترین فروشنده‌ی موبایل در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ 1

جالب است بدانید که با وجود ثبت چنین آمار درخشانی، حتی سامسونگ هم دچار رکود نسبی بازار موبایل شده است و فروش آن‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۱.۱ درصد کاهش یافته است؛ سهم آن‌ها از فروش بازار در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۴.۱ درصد بوده است که این سهم همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، امسال به ۲۳.۲ درصد نزول پیدا کرده است.

البته دیگر کمپانی‌های بزرگ این حوزه نظیر اپل هم با کاهش فروش مواجه شده‌اند و به‌طور مثال، اپل با فروش ۵۱ میلیون و ۶۲۰ هزار دیوایس توانسته است که سهمی معادل ۱۴.۸ درصد از بازار تلفن‌های همراه هوشمند را به‌ خود اختصاص دهد. درحالی که این درصد در سه ماهه‌ی اول سال گذشته حدود ۱۷.۹ درصد بوده است و این یعنی ۳.۱ درصد کاهش فروش؛ هرچند که اپل حدود چهار ماه دیگر و در پایان تابستان، رویداد بزرگ سالانه‌ی خود را در پیش دارد و با معرفی آیفون ۷ که خیلی از کاربران منتظر آن هستند، می‌تواند این اعداد و ارقام را کاملا دگرگون کند.

جالب است بدانید که برندهای چینی به سبب افزایش تقاضای کاربران برای دوایس‌های ارزان‌قیمت‌تر، تنها کمپانی‌هایی بوده‌اند که همچنان هم آمار صعودی را به نام خود ثبت کرده‌اند. برند شیائومی که بعد از کمپانی کره‌ای سامسونگ و اپل در رده‌ی سوم موفق‌ترین‌های بازار قرار گرفته است، با فروش ۲۸ میلیون و ۸۷۰ هزار دیوایس توانسته است که حدود ۸.۳ درصد از فروش بازار را به خود اختصاص دهد و این آمار نسبت به سال گذشته، ۲.۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.