انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برگزاری دوره‌های مهارتی در دانشگاه‌ علامه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برگزاری دوره‌های مهارتی در دانشگاه‌ علامه 1

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری دوره‌های مهارتی در این دانشگاه از سال آینده خبر داد و بر لزوم برگزاری این دوره ها در دانشگاه ها تاکید کرد.



دکتر نعمت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر نقش آموزش در دانشگا‌ه‌ها گفت: اگر آموزش مناسب در سطوح مختلف دانشگاهی داشته باشیم بعدا می‌توانیم از آن در جهت ارتقاء و رشد جامعه استفاده کنیم. در غیر این صورت چنانچه آموزش ناکارآمد باشد از نظر علمی و در سطح جامعه رشد نخواهیم داشت.



وی با تاکید بر این که آموزش باید پویا باشد، اظهار کرد: شیوه آموزشی در دانشگاه‌ها به صورتی است که دانش‌هایی را به دانشجویان منتقل می‌کند اما من فکر می‌کنم این دانش‌ها باید توام با عمل باشد تا فرد بعد از فارغ التحصیلی برای ورود به بازار کار مشکل نداشته باشد.در این راستا سعی می‌شود از سال آینده در دانشگاه علامه طباطبایی در کنار آموزش رشته تحصیلی دوره‌های مهارتی مرتبط با رشته تحصیلی افراد برای آنها برگزار شود.



معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با بیان این که آموزش و پژوهش در کنار یکدیگر قرار دارند، گفت: نباید گفته شود که پرداختن به بحث پژوهش باعث مغفول ماندن آموزش می‌شود. زیرا اساتید با انجام پژوهش می‌توانند به مباحث علمی جدید دست پیدا کنند واین مباحث را به دانشجویان آموزش دهند بنابراین در کنار آموزش نیز باید پژوهش وجود داشته باشد.



نعمت‌اللهی در ادامه با اشاره به معیشت اعضای هیات علمی گفت: حقوق اعضای هیات علمی در سطحی که باید باشد نیست باید به معیشت آنها توجه بیشتری شود تا انگیزه بیشتری برای حضور در دانشگاه‌ها داشته باشند.

در حال حاضر اساتید به علت مسائل مالی در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کنند که این امر باعث کاهش کیفیت آموزش و پژوهش می‌شود در صورتی که اگر حقوق اساتید مکفی باشد این مشکلات پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام