انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تلاش برای افزایش ردیف بودجه پژوهشی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تلاش برای افزایش ردیف بودجه پژوهشی 1

چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه این اجلاس با اشاره به محدودیت‌های مالی در بخش‌های پژوهشی و فناوری، گفت: باید برای افزایش ردیف بودجه پژوهشی تلاش و برنامه‌ریزی شود.



احمدی با بیان اینکه این اجلاس بالاترین مرجع رسمی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری پژوهش در کشور است، گفت: خواسته معاونان پژوهش و فناوری این است که اجازه جابجایی بودجه پژوهشی داده نشود.



وی با بیان اینکه بودجه‌های ستادی عمدتا در حرکت‌ها و پروژه‌های ملی هزینه می‌شود، افزود: توسعه، انتقال فناوری و بومی‌سازی آن وظیفه اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.



معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سهم پژوهش در سال‌های گذشته با کاهش مواجه شده است، تصریح کرد: اگر در دولت فعلی این مشکلات حل شود، حرکت بسیار بزرگی خواهد بود تا شیب نزولی اعتبارات پژوهشی به شیب صعودی تبدیل شود.



وی افزود: برای جبران کسری اعتبارات در حوزه‌های پژوهشی باید برخی الزامات قانونی دستگاه‌های مختلف اجرایی حذف شود و با رویکرد اقتصاد مقاومتی مساله را پیش ببریم.



رئیس چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در صورت همکاری همه نهادها حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال اضافه بر اعتبارات سال گذشته می‌تواند عملیاتی شود، اضافه کرد: انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه وارد عمل شود.



احمدی با اشاره به مشکلات پیش آمده از طریق مالیات‌ حوزه پژوهش در کشور، اظهارامیدواری کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه معافیت‌های مالیاتی بخش پژوهش و فناوری باید اقدامات مناسبی انجام دهد تا از این طریق شاهد رونق روزافزون فعالیت‌های پژوهشی در کشور باشیم.



انتهای پیام