انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (1)
_______________________________________________________________________

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Psycho-Pass


Psycho-Pass یک ماجراجوییِ جذاب به درون ژانر جنایی-تخیلیِ سایبر پانکی و ضد‌آرمان شهری می باشد. این انیمه در سال 2113 اتفاق می افتد. جایی که دولت از دستگاه های اسکن مغری بر روی مردم بهره میبرد تا میزان تمایل آنها نسبت به جرم را تشخیص دهد. نتایج این آزمایشات در دستگاهی به نام psycho-pass نشن داده میشود. هنگامی که دستگاه تشخیص دهد یک شخص در صدد ارتکاب جرم است، ان فرد یا دستگیر میشود و یا هم کشته میشود.

psycho-pass مفاهیم اخلاقی رشد و توسعه ی تکنولوژی را کاوش میکند. میشود گفت به فیلم سینمایی علمی-تخیلی the minority report شبیه است. این انیمه بهای صلح را زیر سوال میبرد. آیا میتوان کسی را که هنوز مرتکب جرم نشده است، دستگیر یا کشت؟

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Gurren Lagann


داستان انیمه روی کره ی زمین در آینده شکل میگیرد. در این بازه ی زمانی، بشر مجبور به زندگی در روستاهای زیرمنی است. پسری ترسو به نام "سایمون" با برادر بزرگش "کامینا" گروهی تشکیل میدهد. آن ها به روی سطح زمین راه میابند و شروع به جنگ با شرایط اسارت بشر میکنند.

علاوه بر تحسین شدن گسترده ی انیمه، گورن لاگان همچنین یک پارودی و یک تجلیل از اجداد شوننی خودش است. انیمه بر روی ایده خودمختاری و کار گروهی تاکید زیاد میکند. گورن لاگان از بیننده میخواهد تا شرایط و نیروی اراده خودشان را در نظر داشته باشند و به آن بی اندیشند. انیمه همچنین از ژانر طنز هم برخوردار می باشد. انیمه مسئولیت هایی که قدرت به همراه خود می آورد را نیز مورد بررسی قرار میدهد.

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Astro Boy

"آسترو بوی" که توسط طرفدارها با است اتم قوی نیز شناخته میشود، اولین سریال محبوبی بود که شیوه ی پویانمایی ای را که بعد ها با اسم "انیمه" شناخته شد، بوجود آورد. این انیمه کلاسیک علمی-تخیلی در دنیایی شکل میگرد که انسان ها و ربات ها با هم زندگی میکنند. آسترو بوی شخصیتی که اسمش، عنوان انیمه نیز است یک ربات است که توسط دکتر تنما خلق شده است. دکتر تنما آسترو بوی را خلق میکند تا آن را جایگزین پسرش "توبیو" کند که در یک حادثه رانندگی کشته شده است. دکتر تنما سرانجام آسترو بوی را به یک سیرک میفروشد زیرا هرگز نتوانست جای پسرش را با او پر کند. پرفسور "اوکانمیزو" آسترو بوی را از سیرک نجات میدهد و از از آن به بعد از او مراقبت میکند. آسترو بوی از توانایی هایش استفاده میکند تا با نیرو های شیطانی بجنگد.

یکی از دلایل تماشا کردن آسترو بوی، ارزش تاریخی آن است. از بسیاری از جهات، ریشه انیمه به این مانگا و انیمه علمی-تخیلی مهم برمیگردد.

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Serial Experiments Lain

یک انیمه سایبر پانک علمی-تخیلی است. انیمه خودش نیز همانند اسمش یک شکل آزمایشی دارد. داستان درباره "لین ایواکورا" که یک دختر جوان است که در ژاپن زندگی میکند. لین یک شخصیت درونگرا دارد و از لحاظ روابط اجتماعی نیز خام و ناشی است. هنگامی که او یک ایمیل از طرف یک دانش آموز که همه فکر میکنند او مرتکب خودکشی شده است، در یافت میکند، دنیایش تغییر میکند. آن دانش آموز "چیسا یومودا" ادعا میکند که در "Wired" که همانند اینترنت مجموعه از شبکه ها است، زنده است. بقیه ی داستان لین، وارد یک ماجراجویی میشود که اساس هویت انسان را زیر سوال میبرد.

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Trigun

یک انیمه علمی-تخیلی غربی می باشد. انیمه داستان "واش د استمپد" که یک تیراندازه ماهر است را دنبال میکند. او یک فرد خوش قلب است ولی در وقتی در زمان ستیزه و مشکل رفتار او کاملا تغییر میکند. دولت "واش" را آن چنان مخرب و نابودگر میپندارد که دیگر او را از لحاظ قانونی، حتی انسان نیز به شمار نمی آورد. حالا او با نام "طوفان شبه انسان" شناخته میشود و یک جایزه ی بزرگ بزرگ بر روی سرش گذاشته شده است. "واش" باید با این شکارچیان جایزه بگیر بجنگد و بیننده ها هر چه انیمه جلوتر میرود بشتر در مورد گذشته او مطلع خواهند شد.

انیمه به دو بخش مساوی "سرگرم کننده" و "آموزنده" تقسیم میشود. اگرچه انیمه از بیشتر عنصر های مهمی که از یک انیمه شونن انتظار میرود برخوردار است، سوالات فلسفی ای نیز در مورد صلح و خشونت از بیننده میپرسد.

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Sword Art Online


"هنر شمشیر زنی آنلاین" انیمه ای در ژانر اکشن-ماجراجویی و علمی-تخیلی است. انیمه در آنده ای نه چندان دور اتفاق می افتد زمانی که بازی های ویدئویی آنلاین به شکل واقعیت مجازی در می آیند. یکی از این بازی ها "هنر شمشیر زنی آنلاین" است که به استفاده کنندگان بازی یک تجربه ی واقعی را وعده میدهد. اگرچه وقتی که 10 هزار یوزر بازی را تست میکنند، میفهمند که نمی توانند از بازی خارج شوند. اگر آن ها میخواهند آزاد شوند باید غول آخر بازی را شکست دهند. حالا هیجانش کجاست؟ اینکه مرگ در بازی مساوی با مرگ در دنیای واقعی است!

با وجود نقد های مختلف انیمه، "هنر شمشیر زنی آنلاین" ارزش این را دارد که توسط کسانی که به این موضوعات واقعیت مجازی و بازی های ویدوئویی علاقه دارند، بررسی و دیده شود. انیمه بوسیله واقعیت متکی بر عناصر ژانر علمی-تخیلی، وسعت داده شده است.

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Ergo Proxy

"ارگو پراکسی" انیمه ای علمی-تخیلی است که توسط استدیو "manglobe" تولید شده است و توسط "شوکو موراسه" کارگردانی شده است. داستان در شهر گنبدی "Romdaeu" شکل میگیرد. گنبد از شهروندانش در برابر اثرات شایع فاجعات محیط زیستی، محافظت میکند. در رومدایو انسان ها و انسان نما‌ها در کنار هم با رابطه ای خیشاوندی با هم زندگی میکنند. بعد از مرتکب شدن چند قتل توسط انسان نماها، باعث میشود این توافق دچار خدشه شود. تحقیقات به کاراگاه ری‌ال واگذار میشود و داستان اصلی شروع به حل شدن میکند.

طرفداران ژانر معمایی و علمی-تخیلی از حل کردن معما ها در کنار کاراگاه ری‌اِل لذت خواهند برد. گرافیک انیمه ترکیبی از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی است همراه با افکت های ویژه دجیتالی.

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Blue Gender

Blue Gender انیمه ای در ژانر پسا-رستاخیزی، علمی-تخیلی و وحشت است. 26 قسمت انیمه "یوجی کایدو" را دنبال میکند. یوجی دچار یک بیماری جدی است و دائمن در یک شرایط بردتی گذاشته میشود تا زمانی که درمانی برای آن پیدا شود. او در سال 2031 بیدا میشود و می بیند جنگی بین ابر انسان ها و موجوداتی حشره مانند به نام "بلو" صورت گرفته است.

طرفدارانی که از ترکیب ژانر علمی-تخیلی و وحشت لذت میبرند از پیچیدگی های این انیمه پر پیچ و خم نیز لذت خواهند یرد. با یک محتوای قوی که بیننده را درگیر میکند، بلو جندر در شوکه کردن و توسعه شخصیت های خاص و اصیل، نیز به خوبی عمل میکند.

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Tiger & Bunny


انیمه ای محصول 2011 در ژانر ابر قهرمانی، علمی-تخیلی و کمدی است. داستان در شهر"استرن بیلد" اتفاق می افتد که به شدت توسط نیویورک سیتی تت تاثیر قرا گرفته است. انیمه، داستان قهرمان شناخته شده ای به نام "کوتتسو کابوراگی" را دنبال میکند که با نام "ببر وحشی" نیز شناخته میشود. او همکاری برای خود در پرونده "بارنابی بروکس جونیور" بر میگزیند. این دو درباره ی اینکه یک قهرمان باید چکونه رفتار کند، اختلاف نظر دارند و در این حال نیز در حال تلاش هستند تا "دیوانه" خطرناک را گیر بیاندازند و مسئله ی قتل والدین بارنابی را نیز حل کنند.

با وجود تنها 25 قسمت، "تیگر و بانی" تاثیر زیادی بر جای میگذارد. انیمه استایل انیمیشنی ژاپن و غرب را ترکیب میکند همرا با تمرکز بر روی ابر قهرمانان. با جریان یافتن ژانر ابر قهرمانی در سریال ها و فیلم های امروزی ، تایگر و بانی ارزش دیدن را دارد.

برترـــین انیمـــه های ژانر علمیـــ-تخیــــلی (2) 1

Space Battleship Yamato

Space Battleship Yamato با نام های Cosmoship Yamato و Space Cruiser Yamato نیز شناخته میشود. همچنین یک نسخه ی ویرایش از انیمه به نام Stay Blazers نیز موجود میباشد که در استرالیا و آمریکای شمالی بر روی آنتن رفت. انیمه در سال 2199 رخ میدهد. زمانی که نژادی از بیگانه ها به نام "گامیلاس" سطح زمین را با شخانه های رادیواکتیو نابود کرده اند و ساکنان را مجبور به زندگی در زیرزمین کرده اند. نژاد بشر حداکثر تا یک سال دیگر دوام می آورد. ولی این پیش بینی شوم زمانی که یک کپسول روی مریخ پیشنهاد طرحی که "سفر سریعتر از نور"و یک درمان برای پرتو افشانی زمین را پیشنهاد میدهد.

انیمه هم توجه طرفدارن انیمه و هم خوره های ژانر علمی-تخیلی را جلب میکند. اگر جنگ با بیگانه ها، تحقیقات تکیان و سفر های فضایی نظر شما را جلب میکند پس این انیمه ارزش دیدن را دارد.