انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برنامه دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ترمیم وضعیت هیات علمی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برنامه دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ترمیم وضعیت هیات علمی 1

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بسیاری از اعضای هیات علمی این دانشگاه در سنین بازنشستگی قرار دارند گفت: برای سال جاری بیش از 20 عضو هیات علمی جذب دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهند شد، اما این ظرفیت باید افزایش یابد چرا که در گذشته شرایط ادغام و انتزاع موجب شد این دانشگاه بسیاری از اعضای هیات علمی خود را از دست بدهد.



دکتر سید جواد حاج میر اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، ضمن اعلام این مطلب افزود: شرایط ویژه ادغام و انتزاع که در سال های اخیر برای دانشگاه علوم پزشکی ایران پیش آمد موجب شد تعداد زیادی از اعضای هیات علمی این دانشگاه بدون اینکه جایگزینی برای آنها صورت بگیرد،‌ بازنشسته شوندبنابراین در شرایط کنونی لازم است سریعا نسبت به ترمیم تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه اقدام کنیم.



وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت در زمینه جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی ایران همراهی خوبی دارد. بطوریکه سال 92 حدود 130 تا 150 اعضای هیات علمی جذب این دانشگاه شدند اما همچنان با وجود ظرفیت جذب اعضای هیات علمی که برای سال جاری در اختیار دانشگاه قرار گرفته است کمبود ها جبران نمی شوند.



رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به جذب بیش از 20 عضو هیات علمی در این دانشگاه گفت: در حال حاضر فراخوان جذب اعضای هیات علمی را در سراسر کشور اعلام کردیم. این افراد بیشتر در رشته های نانو فناوری، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی و برخی رشته های بالینی برای سال تحصیلی جدید جذب خواهند شد.



دکتر حاج میر اسماعیلی در خصوص شرایط جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: فراخوان جذب این افراد به صورت متمرکز از طریق وزارت بهداشت با توجه به درخواست دانشگاه انجام می شود. بر اساس این فراخوان شرکت کنندگان ثبت نام خود را انجام می دهند و در نهایت مدارک آنها در دانشگاه ها ارزیابی و بر اساس ظرفیت های اعلامی نسبت به جذب آنها اقدام خواهد شد.



وی همچنین اظهار کرد: حدود 810 اعضای هیات علمی و 8800 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد. بر این اساس نسبت استاد به دانشجو یک به 10 است. اما با توجه به اینکه برخی اعضای هیات علمی دانشگاه در سنین بازنشستگی قرار دارند و به زودی از گردونه کار آموزشی خارج می شوند لازم است افراد جدیدی جایگزین شوند.



رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی ایران رشته دکترای بیوتکنولوژی راه اندازی شد و مهر ماه جاری دانشجو در این رشته جذب می شود.



انتهای پیام